Israel Hayom

סוף עצוב: מתה בת ה־4 שנורתה בשוגג

עוד קורבן של הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי: רפיף הקטנה ממזרח ירושלים שנפצעה אנוש לפני כשבוע וחצי ● במשטרה מעריכים: כדור תועה שנורה במהלך חגיגות סוף הרמדאן

- אפרת פורשר, דניאל סיריוטי ויורי ילון

סוף עצוב: רפיף אל־קראעין בת ה־4, תושבת הכפר עיסאוויה, מתה אתמול מפצעיה בביה"ח הדסה עין כרם. "היתה הפרח שלנו".

הילדה נפצעה באורח אנוש ב־12 במאי מכדור תועה שככל הנראה הגיע מענתא. האירוע התרחש בעת שישבה עם משפחתה לסעודת שבירת צום הרמדאן. ההערכה במשטרה היא כי מדובר בירי באוויר במהלך חגיגות לשבירת הצום. רפיף הובהלה לביה"ח הדסה עין כרם כשהיא מורדמת ומונשמת ובסכנת חיים ועברה ניתוח ראש מורכב.

פגיעתה המוחית היתה קשה מדי, ואתמול כאמור היא מתה מפצעיה. חקירת הירי נמשכת וטרם נעצרו חשודים. בני משפחתה של הילדה סיפרו כי הוריה מתקשים לעכל את הטרגדיה שניחתה על המשפחה. הסבא, מחמוד אבו ריאלה, אמר ל"ישראל היום": "הילדה היתה בחצר של הבית ולפתע נפגעה בראש. ישבנו בחוץ ולא הבנו מה קרה. לא שמענו יריות ולא שום דבר דומה. היה לה פצע קטן בראש ורק כשהגענו לבית חולים נאמר לנו שמדובר בפציעה מירי. המשטרה אמרה לנו שמדובר בכדור תועה שירו הפלשתינים. אנחנו לא מחפשים מי אשם. זה לא יחזיר אותה להורים שלה ולמשפחה. היא היתה הפרח שלנו. אנחנו המומים לגמרי".

מטעם ביה"ח הדסה עין כרם נמסר: "הילדה נותחה על ידי צוות מומחי נוירוכירור­גית ילדים וטופלה במסירות ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בעין כרם, אך הפגיעה המוחית היתה קשה מאוד".

יצוין כי בנובמבר האחרון יצאה משטרת ישראל, בשיתוף הרשויות והמועצות ביישובים ערביים, למבצע אכיפה רחב היקף כדי לשים קץ לתופעת אמצעי הלחימה הרבים המוחזקים ביישובי המגזר. חודש קודם לכן, באוקטובר ,2019 ייצאו תושבי אום אל־פחם להפגין במחאה על גל האלימות והרציחות במגזר. בעירייה האשימו את המשטרה במחדל בטיפול בפשיעה. באותה הפגנה דרש יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה ממשטרת ישראל לצאת לאותו מבצע אכיפה לאיסוף נשק בלתי חוקי במגזר הערבי.

במשטרת ישראל סיכמו את שנת 2019 (ינואר-נובמבר) בתפיסות של 4,017 פריטי אמל"ח בכל רחבי הארץ. 3,600־כ נתפסו ביישובים ובכפרים במגזר הערבי. נוסף על כך, 3,350־כ אזרחי ישראל ערבים נעצרו השנה בגין מעורבות באחזקת אמל"ח בלתי חוקי, סחר באמל"ח וירי.

 ??  ??
 ??  ?? תפיסת כלי נשק במגזר הערבי
תפיסת כלי נשק במגזר הערבי
 ??  ?? רפיף אל־קראעין
רפיף אל־קראעין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel