Israel Hayom

"מתאחדים מחדש למעלה": ביקרה את קבר בעלה - ונהרגה מפגיעת אוטובוס

טרגדיה ביקנעם: יעל לוי )81( שבה מביקור בבית העלמין, שם טמון בעלה פרופ' ניסים לוי שנפטר לפני כשנתיים ● בדרכה חזרה היא נדרסה ברחוב הסמוך כשחצתה במעבר החציה ● "אובדן שקשה לתאר"

- עדי חשמונאי

שובר את הלב: מאז נפטר בעלה פרופ' ניסים לוי לפני כשנתיים, נהגה יעל לוי )81( מיקנעם לפקוד בכל יום את קברו בבית העלמין שביישוב, הנמצא מעברו השני של כביש .70

אתמול, קצת לפני השעה שמונה בבוקר, היא יצאה בפעם האחרונה מביתה, פקדה כבכל יום את קברו של בעלה המנוח, וכשהגיעה לרחוב תמר הסמוך לקניון G כשפניה חזרה לביתה, חצתה את הכביש במעבר חציה ונפצעה באורח אנוש מפגיעת אוטובוס. לפרמדיקים ולחובשים של מד"א במרחב כרמל לא נותר אלא לקבוע את מותה.

"הם היו מאוד קשורים זה לזה. שניהם החליטו לצאת לפנסיה באותו יום ממש, ופה מתחיל הסיפור המדהים שממחיש עד כמה הזוגיות שלהם היתה ייחודית וחזקה", מספר איתי בחור, חבר קרוב של השניים, סופר והמו"ל שערך את הספר האחרון שכתבו יחדיו יעל ובעלה. "הם החליטו שהם לא יישבו בבית ויזדקנו, ותכננו במשך שנים ארוכות להקדיש את חייהם לכתיבת ספר שהוא לקסיקון ענק של היסטוריית הרופאים בארץ ישראל מתקופת נפוליאון ועד קום המדינה". מקורב נוסף של בני הזוג הוסיף כי "הם היו זוג מיוחד ועכשיו הם מתאחדים שוב למעלה".

פרופ' ניסים לוי היה מראשוני המורים בבית הספר לרפואה של הטכניון וייסד את המכון לגסטרואנטר­ולוגיה בביה"ח הדסה רוטשילד בחיפה (היום בני ציון). הוא הלך לעולמו ביולי 2018 ממחלה קשה בגיל .85 יעל היתה פיזיותרפיס­טית במרכז הגריאטרי שיקומי פלימן בחיפה ובתו של פריץ לוינגר, שהודות להשכלה שרכש בחקלאות ולכושר מנהיגותו, נבחר לעמוד בראש המושבה שהפכה לימים לעיר יקנעם.

מהדורה נוספת לזכרם

פרופ' לוי כתב מחקרים רבים וכמה ספרים, ואת ספרו האחרון, "רופאיה של ארץ ישראל ,"1948-1799 כתב כאמור עם אשתו יעל, על בסיס חומרים שאספו במשך עשרות שנים והוציאו בשלוש מהדורות. מאז פטירתו עבדה אשתו יעל על המהדורה הרביעית, אולם אתמול כאמור, מפעל החיים שלהם נקטע. "כשניסים נפטר לפני שנתיים, המשכנו לעבוד על המהדורה הרביעית של הספר, שהיה אמור להיות סוג של הנצחה שלהם. זה אובדן נורא שקשה לתאר אותו במילים. את המהדורה הרביעית לא הספקנו להוציא, אבל היא תצא, לזכרם", מסכם איתי בחור.

 ??  ?? הזוג לוי
הזוג לוי
 ??  ?? זירת התאונה ביקנעם
זירת התאונה ביקנעם
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel