Israel Hayom

"אני בכלל לא התלוננתי" ב

תושב רמלה נעצר בחשד לאיומים על אשתו, שכלל לא ידעה על קיומה של התלונה ● האישה: "קשה לי כשהוא לא נמצא" ● השופטת בביקורת על המשטרה: "החשד מבוסס אך ורק על מסמך שאין בו די"

- אבי כהן

של תקופת הקורונה אלימות במשפחה הפכה להיות מכת מדינה, אולם לפעמים המשטרה לוקחת את הדברים צעד אחד קדימה. גבר שנחקר בחשד לאיום על אשתו, מבלי שהיא הגישה תלונה, שוחרר למעצר בית ולהרחקה של 30 יום. הסנגור עו"ד אביחי חג'בי הגיש ערר על ההחלטה, ואז התברר כי התיק בכלל נשלח לגניזה והשופטת זהר דיבון־סגל ביטלה את התנאים המגבילים ומתחה ביקורת על המשטרה.

הגבר, תושב רמלה, זומן לחקירה בחשד לביצוע עבירות איומים כלפי אשתו. הגבר הכחיש את החשדות ולתחנת המשטרה הגיעה גם אשתו, שלא היא הגישה את התלונה, וטענה כי הוא לא איים עליה וכי הוא המפרנס היחיד בבית. בתום החקירה הוא שוחרר בתנאים הכוללים מעצר בית מלא למשך חמישה ימים, איסור כניסה לביתו למשך 15 ימים והרחקה ממנה למשך 30 ימים, וזאת בכפוף לחתימה על ערבות עצמית בלבד.

בעקבות כך הגיש עו"ד אביחי חג'בי ערר על ההחלטה לבית משפט השלום בראשון לציון. לשם גם הגיעה האישה, שאמרה: "עכשיו כשהוא לא נמצא זה מאוד קשה לי, הוא עוזר לי עם הילדה. הוא גם המפרנס העיקרי בבית. זה שהוא לא בבית גם פוגע ולא היה שום דבר. אם היה באמת משהו הייתי הולכת ומתלוננת. הם עשו אותי מתלוננת, אני בכלל לא התלוננתי".

היעדר שיקול דעת

המשטרה הסכימה לבטל את מעצר הבית, אך ביקשה להותיר את תנאי ההרחקה, אולם עו"ד חג'בי סירב לכך. עוד עלה בדיון כי על התיק שנשלח למחלקת התביעות נכתב "לגניזה". "מי שרואה את כתב הערובה מבין שכתב הערובה ניתן כלאחר יד בלי שום שיקול דעת. בית המשפט רואה את התנאים, הם התנאים המקסימליים שהחוק מאפשר... בסוף אנחנו מגלים שאין חשד סביר", אמר עו"ד חג'בי.

כאמור, השופטת דיבון־סגל קיבלה את דברי עו"ד חג'בי והורתה על שחרורו של החשוד ללא כל תנאי, תוך שהיא מותחת ביקורת על המשטרה ומורה להעביר את ההחלטה למפקד תחנת רמלה ולראש לשכת החקירות מרחב שפלה.

"החשד מבוסס אך ורק על מסמך שאין בו די. מדובר בחשד דל ביותר, ראשוני, וכאשר תוכן האיומים כשלעצמו אינו ברור די. דו"ח הערכת מסוכנות שנערך על ידי היחידה החוקרת, ואינו חתום כנדרש על פי הדין על ידי הקצין הממונה, מלמד כי להשקפת היחידה החוקרת המסוכנות הנשקפת מן העורר נמוכה. זאת ועוד, תיק החקירה סוכם ונחתם על ידי קצינת החקירות. מסיכום זה עולה כי התיק מועבר לעיון התביעות לגניזה בעילה של חוסר ראיות", כתבה השופטת והוסיפה: "משאלו הם פני הדברים, אינני סבורה כי היה כלל מקום להורות על שחרורו של העורר בתנאים מגבילים, שיש בהם כדי לפגוע ביכולתו של העורר להתפרנס ולפרנס את משפחתו. מעבר לכך, משהתקבלה החלטה בידי היחידה החוקרת כי לא די בחומר החקירה שנאסף, היה מקום להסכים לביטול כלל התנאים המגבילים ולמנוע הגעה מיותרת של העורר, אשתו ובא כוחו לדיון".

השופטת דיבון־סגל: "מדובר בחשד דל ביותר, וכשתוכן האיומים כשלעצמו אינו ברור די, היה מקום להסכים לביטול התנאים המגבילים"

 ?? צילום: רפאל בן־ארי ?? פגיעה מיותרת במרקם חיי המשפחה
צילום: רפאל בן־ארי פגיעה מיותרת במרקם חיי המשפחה
 ?? צילום: קוקו ?? בית המשפט. "לא היה מקום לפגוע בפרנסתו"
צילום: קוקו בית המשפט. "לא היה מקום לפגוע בפרנסתו"
 ??  ?? עו"ד חג'בי
עו"ד חג'בי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel