Israel Hayom

השיר של אלה לי

ארבעה חודשים אחרי גמר "הכוכב הבא לאירוויזיו­ן", הפיינליסטי­ת אלה לי להב מוציאה סינגל ראשון בשם "זוט עני" בדיוק ביום הולדתה ה־71

- ערן סויסה אלבום | עמי פרידמן

ארבעה חודשים אחרי גמר "הכוכב הבא לאירוויזיו­ן", אלה לי להב, שהגיעה לגמר התוכנית, מוציאה סינגל ראשון בשם "זוט עני" שכתבו עבורה ג'וני גולדשטיין ורון ביטון. את השיר היא משחררת לעולם בדיוק ביום הולדתה ה־71, שחל היום.

"הייתי מאוד מעורבת בשיר", אומרת אלה לי, "הייתי שם במאה אחוז, גם בשיר עצמו, גם בקליפ עצמו וגם ברעיונות". את מרוצה מהתוצאה? "חד־משמעית. אין לי דרך יותר מושלמת להראות את עצמי ואת מי שרציתי להביא יותר מאשר בקליפ ובשיר הזה". מאיפה ההשראה? "מהתרבות הקוריאנית. זה פחות מוכר בארץ, אבל אני מאוד מחוברת לזה וגם דיברתי על זה ב'הכוכב הבא'. כשהתחלתי לעבוד ידעתי מייד שאני רוצה להביא את הסגנון הזה לישראל, ואני שמחה שעשיתי את זה".

כשמביאים סגנון חדש יש בזה גם סיכון, שהקהל לא יאהב.

"תמיד יש את הפחד הקטן הזה שלוחש לך שאולי לא יתחברו לזה ושאולי לא יבינו מה אני רוצה, כי זה שונה וזה מוזר. אבל השיר מאוד קליט ואין בו שום דבר מפחיד שיגרום לאנשים לא לאהוב אותו".

את חתומה על הסינגל כ"אלה לי", בלי שם משפחה. ככה את מתכוונת להציג את עצמך?

"אלה לי זה שם הבמה שלי. יש הפרדה בין החיים הפרטיים שלי, שם אני אלה לי להב, לחיי הבמה, שם יש את אלה לי המשוגעת שרוקדת ושרה באהבה ובכיף". מי קהל היעד שלך? "כולם. אני לא מכוונת לגיל ספציפי או לג'נדר ספציפי, אני מכוונת לכולם".

קשה לי לדמיין את אמא שלי שרה את השיר הזה.

"תתפלא, אבל אמא שלי כבר שרה אותו הרבה בבית". גם השירים הבאים יהיו בסגנון הזה? "אני חושבת שאנסה להביא בכל שיר משהו חדש, זו המטרה". איך עברה עלייך תקופת הקורונה? "קשה וטובה, כמו כל עם ישראל. זה היה קשה כלכלית ורגשית. אתה נמצא הרבה לבד ואין הרבה לאן לצאת וברקע יש את הפחד מהמחלה, אבל זה כן עזר לי להתחבר לעצמי ונתן לי שקט נפשי והפסקה מכל הבלאגן". איך העברת את הזמן? "בעיקר במחשב, אבל גם שרתי ורקדתי". האירוויזיו­ן בוטל. מה חשבת על זה? "יש מה לצפות לשנה הבאה כי עדן תהיה שם. עדן ואני חברות ומדברות כל הזמן. אני סומכת עליה שהיא תייצג אותנו מהמם".

צבעת את השיער לכתום במיוחד בשביל השיר החדש?

"כן. ראיתי את הצבע הזה באינטרנט וזה מאוד תפס אותי. הוא מאוד נועז ומסמל חוזק. אני מאוד אוהבת את הצבע ואת איך שהוא נראה עלי".

סיפרת בעבר בראיון למוסף "שישבת" של "ישראל היום" על ילדות מורכבת. מה אלה לי בת ה־71 היתה אומרת לאלה לי בת ה־01?

"הייתי אומרת לה 'אל תדאגי, קחי את החיים בקלות, תשאפי קדימה ויהיו לך חיים מדהימים בהמשך אם רק תרצי'. הנה, אני בת 17 ואני מוציאה סינגל ביום ההולדת שלי. לא יכולתי לבקש יום הולדת יותר טוב מזה".

 ?? צילום: תום סיימון ?? אלה לי
צילום: תום סיימון אלה לי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel