Israel Hayom

רוצים סדרה על מוחמד עלי

בעקבות הצלחת הסדרה התיעודית על מייקל ג'ורדן, בהוליווד בוחנים פרויקטים דומים על ספורטאים ● בסקר שערך "הוליווד ריפורטר" התברר שהקהל רוצה סדרות דוקו על מוחמד עלי, בייב רות', קובי בריאנט וטום בריידי (שעליו יש סדרה בעשייה)

- דודי כספי, לוס אנג'לס

בעקבות ההצלחה של הסדרה התיעודית "הריקוד האחרון" על אגדת ה־ABN מייקל ג'ורדן, בהוליווד כבר בוחנים פרויקטים דומים שיביאו את סיפוריהם של כוכבי ספורט גדולים נוספים.

"הריקוד האחרון", שהגיעה לסיומה בשבוע שעבר, היתה אחד המשדרים הנצפים ביותר בתולדות ערוץ הספורט האמריקני ESPN (היא שודרה גם ESPN־ב וגם בנטפליקס) ודורגה בראש טבלת הרייטינג על עונת השידורים 2020-2019 מבין הסדרות ששודרו בכבלים בארה"ב. נראה כי הצלחת הסדרה פתחה את התיאבון גם לצופים וגם ליוצרים לעשות סדרות תיעודיות דומות על ספורטאים נוספים.

בסקר שערך המגזין "הוליווד ריפורטר" נמצא כי בראש הרשימה של ספורטאים שהקהל מעוניין לצפות בסדרת דוקו עליהם נמצא המתאגרף המנוח מוחמד עלי, היחיד בהיסטוריה שזכה שלוש פעמים בתואר אלוף העולם ומי שנודע באקטיביזם נגד מלחמת וייטנאם ונגע הגזענות באמריקה. עלי, שפרש 1981־ב והיה חולה פרקינסון עד מותו לפני ארבע שנים, כבר עמד במרכזם של שורת סרטים תיעודיים ועלילתיים. לפני כשנה שודר סרט דוקומנטרי עליו ברשת .HBO 2001־ב גילם את דמותו וויל סמית' בסרט "עלי". על פי הסקר, מייד לאחר עלי נמצא כוכב הבייסבול המיתולוגי בייב רות', ששיחק בשנים 1935-1914 והפך למושא הערצה. הוא נפטר 1948־ב בגיל ,53 שנתיים לאחר שחלה בסרטן. במקום השלישי בסקר נמצא הכדורסלן קובי בריאנט, שנהרג בגיל 41 בתאונת מסוק טרגית לפני ארבעה חודשים. האבל על מותו של בריאנט תפס את כותרות כל מהדורות החדשות והעיתונים בתחילת ,2020 ונראה שהקהל מעוניין להכיר לעומק את סיפור חייו. במקום הרביעי ברשימת הספורטאים שהאמריקנים מעוניינים לצפות בסדרת דוקו עליהם נמצא כוכב הפוטבול טום בריידי. במקרה זה הקהל לא ייאלץ לחכות זמן רב, שכן פרויקט תיעודי על בריידי כבר קיבל לאחרונה אור ירוק בערוץ .ESPN הסדרה עליו תיקרא "האיש באצטדיון", תמנה תשעה פרקים והיא מיועדת לשידור במהלך שנת .2021 בריידי, בעלה של הדוגמנית ג'יזל, מתכנן לפרוש בתום העונה הבאה. בין השמות הנוספים שעלו בסקר נמצאים השחיין מייקל פלפס, הכדורגלן ליונל מסי, האצן יוסיין בולט, הטניסאית סרינה וויליאמס ושחקן הגולף טייגר וודס. הנשאלים הביעו עניין גם בסדרות על קבוצת הלוס אנג'לס לייקרס של שנות ה־08' (שבה כיכבו מג'יק ג'ונסון וכרים עבדול ג'באר) ועל הלייקרס של שנות האלפיים (עם קובי בריאנט, שאקיל אוניל והמאמן פיל ג'קסון), וכן על קבוצת הפוטבול דאלאס קאובויס.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? בכיוון השעון: רות', בריאנט, בריידי ועלי צילומים:
,GettyImage­s אי.אף.פי, אי.פי
בכיוון השעון: רות', בריאנט, בריידי ועלי צילומים: ,GettyImage­s אי.אף.פי, אי.פי
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel