Israel Hayom

היהודים באים שוב, בפעם הרביעית

בסוף השבוע תעלה בכאן 11 עונה רביעית של "היהודים באים" ● מפיק הסדרה, יואב גרוס, מודע לכך שעונה רביעית לתוכנית סאטירה היא הישג מרשים, ושמח לשחוט פרות קדושות בגבולות הרגישות

- מאיה כהן

השם יואב גרוס אולי לא מוכר לרבים מכם, אבל מדובר באחר המפיקים הבולטים בטלוויזיה הישראלית. הוא הפיק תוכניות קאלט כמו "שידורי המהפכה" של אסי וגורי ו"אחד העם ,"1 את הסדרות "החברים של נאור", "שנות ה־08" ו"השוטר הטוב", ואפילו את הסדרה "כפולה" של נועה קירל. בין השאר, אחראי גרוס (כמפיק וכאחד היוצרים) לתוכנית המערכונים "היהודים באים" שחוזרת בסוף השבוע לכאן 11 בעונה רביעית (יום שישי, .)21:15

לטובת מי שאינו מכיר, מדובר בתוכנית מערכונים סאטירית שעוסקת בהיסטוריה של עם ישראל מאז תקופת התנ"ך. בין השחקנים שמשתתפים בה: מוני מושונוב, יוסי מרשק, יעל שרוני, עידו מוסרי, יניב ביטון, מעיין בלום ושירה נאור (שמצטרפת בעונה החדשה). בעונה החדשה ישתתפו דמויות כמו ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, המדען אלברט איינשטיין, המשוררת יונה וולך, הסקסולוגית רות וסטהיימר והנביא ירמיהו. כשחושבים על זה, עונה רביעית לתוכנית סאטירית שלא מתנחמדת לקהל בכלל - זהו הישג מרשים למדי.

"יצא לי במהלך הקריירה להפיק המון תוכניות, ויש תוכניות מעטות שאתה מרגיש בהן שהקסם נוצר כבר משלב הרעיון", אומר גרוס ,)46( "אני חושב שזה מה שקרה ב'היהודים באים'. כבר בשלב ההקמה היתה חדוות יצירה. בראש הדבר הזה עמדו שני אנשים, אסף בייזר

ונטלי מרכוס, שהם גם מבריקים וגם מסורים מאוד. לכן לא הופתעתי שהגענו לעונה רביעית. אני חושב שיש עוד הרבה עונות בקנה".

הטלוויזיה הישראלית לא משופעת בתוכניות סאטירה פוליטית. זה לא פשוט לעלות כאן עם תוכניות כאלה.

"במובן הזה התאגיד מאוד מגן עלינו. מבחינתי זה סוג של גן עדן ליוצרים. לא מגבילים אותנו, יש פלורליזם, דוחפים אותך ללכת למקומות יותר איכותיים ופחות מסחריים".

ויחד עם כל החופש הזה, נתוני הצפייה נמוכים למדי.

"התוכניות הטובות מגיעות לחשיפה מאוד גדולה בדיגיטל. אם תבחני את כמויות הצפיות בדיגיטל - תראי שמדובר בכמויות אדירות. לכן, בסופו של דבר, אם צפו בתוכנית בטלוויזיה 100 אלף איש וביו־טיוב עוד חצי מיליון - את מגיעה למספר גדול מאוד של אנשים שראו את התוכנית".

יש לכם קווים אדומים? נושאים שלא היית מוכן לגעת בהם?

"יש, ואני מעדיף לא להגיד (צוחק). היה מערכון אחד שגנזנו כי הרגשנו שהוא עבר את הגבול. זה בסדר לשחוט פרות קדושות, אבל זה גם בסדר שיש קווים אדומים בחיים. צריך עדיין להיות רגיש".

הקורונה הספיקה להיכנס לעונה החדשה?

"לא. סיימנו לצלם את העונה לפני הקורונה, ואני ממש מקווה שכשנצלם את העונה הבאה לאף אחד לא יהיה כוח לשמוע עליה, כי זה יהיה כל כך רחוק מאיתנו".

 ?? צילום: מיכל אפרתי ?? "היהודים באים"
צילום: מיכל אפרתי "היהודים באים"
 ?? צילום: יהושע יוסף ?? גרוס
צילום: יהושע יוסף גרוס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel