Israel Hayom

המועצה לצרכנות תובעת 8 חברות הימורים מבוססות פיס

- היאלי יעקבי־הנדלסמן

המועצה הישראלית לצרכנות הגישה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד שמונה חברות המפעילות מועדוני הימורים: לוטונט, לוטוקארד, לוטודיל, מגה שיטות מתמטיות מתקדמות, נקודת שיווק וסחר, קלאב 4 יו, מועדון הלוטו שש וא.ד סמארט מערכות אחזקה.

מועדוני ההימורים מציעים השתתפות קבוצתית בהגרלות שעורך מפעל הפיס. אלפי לקוחות המועדונים משלמים דמי מנוי חודשיים, טופסי ההגרלות נרכשים בעבורם במרוכז והלקוחות חולקים את הפרסים.

בבקשה נטען כי המועדונים, אשר אינם משווקים מורשים של מפעל הפיס, פועלים בניגוד לחוק העונשין והם מציגים מצג שווא ללקוחותיהם.

ממפעל הפיס נמסר: "אין שום קשר, ולו הקטן ביותר, בין מפעל הפיס לבין מועדוני הלוטו. כל מי שמציג את עצמו כפועל בשם הפיס או מטעמו משקר, והבהרנו את זה בצורה הברורה ביותר בכל הזדמנות". המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, קבע כי "פעילות מועדונים מסוג זה אינה עולה בקנה אחד עם הוראות חוק העונשין והיא בלתי חוקית. על כן מדובר בנושא שמצוי בתחום הסמכות של רשויות אכיפת החוק בישראל, ולא של מפעל הפיס".

מחברת לוטוקארד נמסר: "החברה פועלת על פי דין ובהתאם לייעוץ משפטי צמוד. פעילות החברה חוקית למהדרין, בהתאם לפסיקותיהם של בתי המשפט השונים לאורך השנים". החברה אף הפנתה לפסקי דין שכבר ניתנו בעניין זה.

עו"ד איתי אנשל, המייצג את לוטונט מועדון חברים, מגה שיטות מתמטיות מתקדמות, קלאב 4 יו - פיתוח עסקי וא.ד. סמארט מערכות אחזקה, מסר: "מדובר במועדוני חברים הפועלים למתן שירותים לשליחת טפסים קבוצתיים של הגרלות מפעל הפיס, בהתאם להוראות החוק. החברות הן בעלות מוניטין רב. תביעת המועצה לצרכנות מהווה חוליה נוספת בניסיון המערכתי/מוסדי, לרבות של גורמים מתחרים, ובהם מפעל הפיס בעצמו, לקעקע את לגיטימיות פעילותן של החברות ושל הענף בכללותו". מיתר החברות לא נמסרה תגובה.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel