Israel Hayom

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני: "כראש מועצה שיש לו מה להפסיד, אני אומר 'לא, תודה' לתוכנית טראמפ ולמדינה פלשתינית, וכן לריבונות"

- בהכנת הידיעה השתתפו לילך שובל ואיציק סבן

כל המשמעויות וההיערכויו­ת הנדרשות כתוצאה מכך שננסה להתקדם בתהליך המדיני מול הפלסטינים ברוח חזון תוכנית השלום של הנשיא טראמפ שמהווה הזדמנות לקדם את החיים המשותפים, הריבוניים והבטוחים שלנו".

חבר מפלגתו של גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי, נועד עם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב במשרד החוץ בירושלים. השניים קיימו פגישת היכרות, שבמהלכה דנו בסוגיות האזוריות שעל הפרק ובכלל זה תוכנית טראמפ. אשכנזי רואה בחיוב את התוכנית, ואילו מלאדנוב מתנגד בחריפות ליישום מהלכי הריבונות.

"פגישת היכרות טובה"

"היתה לי פגישת היכרות טובה עם אשכנזי, שבה דנו בהתפתחויות במזרח התיכון", סיפר מלאדנוב לאחר הפגישה שנערכה בארבע עיניים, "האו"ם נותר מחויב לפתרון שתי המדינות".

בעוד הדרג המדיני והצבאי מתכוננים להחלת הריבונות, דווקא גורמי ההתיישבות מגבירים את המאמצים לבלום אותה. היום ייפגשו ראשי מועצת יש"ע עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, במאמץ לשכנעו להתנגד למפת טראמפ, ומחר יקיימו פגישה עם שר הפנים אריה דרעי. אתמול קיימה ימינה ישיבת עבודה משותפת עם ראשי המתיישבים, שבה סוכם להיאבק יחד במפת טראמפ ובסעיפים מרכזיים בתוכנית השלום.

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט אמר כי "הנשיא טראמפ הוכיח עצמו כחבר ענק של מדינת ישראל, ועל כך תודתנו הגדולה". בנט הוסיף כי "החלת ריבונות ישראלית על שטחי ארץ ישראל היא מעשה היסטורי, אך הקמת מדינת טרור פלשתינית בלב ארצנו היא אסון קיומי. ברגע שהמפה והתוכנית יתגבשו סופית, נקבל החלטה".

יו''ר מועצת יש''ע דוד אלחייני, המשמש גם ראש מועצת בקעת הירדן, אמר כי "כראש מועצה שיש לו הרבה מה להפסיד, אני אומר 'לא תודה' לתוכנית טראמפ ולמדינה פלשתינית, וכן לריבונות. יש לנו אחריות ציבורית לא רק ברמה שלנו, אלא על כל מדינת ישראל. לכן באנו לכאן, להציג את הסיכונים ולומר שלא ניתן להקים מדינת טרור בלב מדינת ישראל". יו"ר מועצת גוש עציון שלמה נאמן אמר בדיון כי הממשל האמריקני הפר את הבטחותיו בנוגע למהלך הריבונות. "אני הייתי בוושינגטון ותמכתי בתוכנית, אבל השינויים שהוכנסו מאז, ובפרט המפה הקשה והקפאת הבנייה, גורמים לי להתנגד למה שמוצע היום", אמר נאמן ל"ישראל היום", "אנחנו דורשים מראש הממשלה תשובות לשינויים שימנעו את חנק היישובים".

בתוך כך, המשטרה מינתה את תנ"צ איציק סבן לתפקיד פרויקטור לתוכנית המאה ולאפשרות ההחלטה על החלת החוק הישראלי ביו"ש. תנ"צ סבן ניהל בשנה האחרונה את מערכת הבחירות מטעם המשטרה בכנסת, וכעת נדרש ממנו לבצע היערכות ברמת מטה המשטרה, ובכלל זה לרכז את החשיבה המבצעית ולאמוד את המשמעויות העולות מהצורך המשטרתי למלא את המשימות הנדרשות.

 ?? צילום: אורן בן חקון ??
צילום: אורן בן חקון
 ?? צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ ?? רה"מ נתניהו וג'ארד קושנר
צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ רה"מ נתניהו וג'ארד קושנר
 ??  ?? שליח האו"ם למזה"ת מלאדנוב
שליח האו"ם למזה"ת מלאדנוב
 ?? צילום: אי.פי ?? נשיא ארה"ב טראמפ
צילום: אי.פי נשיא ארה"ב טראמפ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel