Israel Hayom

ההורים נגד התקנות: "תנו לקיים את מסיבות הסיום"

- נועם )דבול( דביר

בעלי אולמות האירועים שמחים לחזור החל מהיום לפעילות, אחרי כשלושה חודשים שבהם לא התקיימו אירועים. עם זאת, יש להם ביקורת רבה על הג בלת מספר האורחים ל 250 איש.

לפי ההנחיות, העובדים באירוע יעטו מסיכות על האף ועל הפה בכל עת ויקפידו על רחיצת ידיים באופן תדיר. האורחים באירוע יעטו מסיכות על האף ועל הפה בכל עת, למעט בזמן אכילה ושתייה.

בין השולחנות יישמר מרחק של 1.5 מטרים, וכן יוקצה ככל האפשר אזור הושבה נפרד עבור אוכלוסיות אורחים בסיכון. באירוע חתונה או באירוע לציון טקס דתי העומד בת

נאים אלה, יותרו ריקודים, אך מו מלץ כי אוכלוסיות בקבוצת סי כון לא ישתתפו.

מהתאחדות בעלי האולמות וגני האירועים נמסר: "ביום ראשון הק רוב נוכל כולנו לחזור ולשמח את עם ישראל, ול 25 אלף זוגות שעצ רו את חייהם בשל מגיפת הקורונה תהיה סוף סוף אפשרות להינשא ול חגוג עם יקיריהם. אנחנו מודים לשר הבריאות יולי אדלשטיין, שמייד עם כניסתו לתפקיד הבין את המצוקה הגדולה שהגיעה גם מהזוגות עצמם וגם מ 200 אלף עובדי התעשייה אשר הושבתו באופן מוחלט, ופעל בצו רה מהירה ואחראית למציאת מתווה שיאפשר את חזרת תעשיית האירו עים לעבודה. אנו קוראים לציבור להקפיד ולשמור על כל ההנחיות ולהבטיח שנוכל להמשיך לשמוח

ולחגוג באחריות".

נועם לוי, יו"ר התאחדות האולמות וגני האירועים בישראל והבעלים של קמילו הבית הירוק, אמר ל"ישראל היום": "ההחלטה שקיבלנו לפתוח את האולמות היא החלטה משמחת כי זה אחרי יותר משלושה חודשים שהאולמות היו סגורים. עכשיו אנח נו פותחים את העונה, ובעצם הזוגות כבר יכולים לחלק הזמנות. ההחלטה של ההגבלה ל 250 אנשים, כמו רוב ההחלטות בזמן האחרון, היא חסרת היגיון. יש אולמות של 400 מ"ר ויש אולמות של 4,000 מ"ר ולשניהם קבעו אותה כמות. אנחנו בנינו מתווה מאוד רציני ואחראי, ולכן אני לא רואה סיבה לקביעה השרירותית לגבי 250 איש - במיוחד כשאנחנו מדברים על אולמות שנבנו במודל כלכלי כזה שלא מאפ שר להם לפתוח עבור 250 איש. כדי לשלם שכר דירה וארנונה ולהחזיר את כוח האדם שהיה לפני הקורונה, אולמות אלה צריכים לעשות אירו עים של ‪700 ,800‬ ו 500 איש. בעיה אדירה וגדולה נוספת קיימת במגזר הערבי, שם יש אולמות ענקיים. 250 איש שם זה אפילו לא הצד של הכלה. מבחינתם זה כאילו לא פותחים את עונת החתונות".

שיעורי הזמנות נמוכים

עוד הוסיף לוי: "שיעור ההזמנות כרגע הוא ברמה של 15-10 אחוזים לעומת מה שהיה לפני הקורונה. יש גם אולמות שמתבססים על כנסים מקצועיים, אך כרגע הם אסורים. אירוע עם טקס דתי יכול להתקיים עם 250 איש, אבל אם יש כנס של 60 אורחים באולם של 2,000 מ"ר זה לא יכול להתקיים".

אישור הממשלה לקיים אירו עים עד 250 איש עורר זעם בקרב תלמידים והורים, בטענה כי מסיבת סיום אינה שונה וכי אם אפשר לערוך חתונה שבה יש הרבה מוזמנים צעירים או בר מצווה, אין שום סיבה שלא יהיה אפשר לקיים טקס סיום של כיתות ו', ולחלופין, נשף סיום.

אוליביה רוזנפלד מתל אביב, אמא לאיתן, בן ,12 שמסיים בית ספר יסודי: "סיום חטיבה בבית ספר הוא אירוע מרגש של פעם בחיים, בדיוק כפי שאירוע בר מצווה מרגש. יש שיאמרו שאף מרגש יותר. מדובר באירוע המ תקיים בקרב אוכלוסייה שהגור מים בה כבר נחשפו זה לזה במשך שבועות ארוכים במסגרת בית הספר, בניגוד לאירועים דתיים כחתונות, שבהם רוב המוזמנים לא נחשפים ביום יום. הנהגות ההורים הארציות כבר התחייבו לקיום האירועים באוויר הפתוח, תוך שמירה קפדנית על הממ"י )מסיכה, מרחק, ידיים(. אין שום היגיון להחלטה כזו. לאשר אירועים על פי קריטריונים לא אובייקטיבי­ים כדת, זה ביזיון".

נזכיר כי במסגרת ההנחיות, במסיבות ובאירועי סיום שנת הלימודים יוכלו להשתתף עד 50 איש - מספר זה כולל את ההורים, התלמידים, צוותי ההוראה, אמנים ואנשי מקצוע.

גם בהנהגת ההורים הארצית יצאו נגד התקנות. אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים בירושלים, אף מצא דרך יצירתית לעקוף אותן: "אני קורא לכל כיתות ו' לקיים בסוף השנה טקס בת מצ ווה שכבתי. מובן שאפשר לשלב במהלך טקס בת המצווה מופע של ילדי הכיתה, ברכות של המ נהל וההורים, וודאי שאפשר לתת מתנה לחוגגות ולאורחים". עוד הוסיף בהלצה: "לגבי כיתות י"ב - אפשר לחפש זוג חברים מהשכבה שרוצה להתחתן".

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? הגנים נפתחים
צילום: יהושע יוסף הגנים נפתחים
 ??  ??
 ??  ?? נשף סיום י"ב
נשף סיום י"ב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel