Israel Hayom

פעוט נפצע קשה ביער בית קשת; אביו: אופנוע פגע בו - ונמלט

מחאת התושבים על רקע הריסת בית הקברות המוסלמי הוותיק נמשכת ● בסוף השבוע הוצתו כלי רכב, משאית ופחים ●ארה"ב פרסמה אזהרת מסע חריגה בעקבות האירועים: "אל תגיעו ליפו"

- אבי כהן ואריאל כהנא דניאל סיריוטי ועדי חשמונאי

לאחר שבוע של יידויי אבנים והשלכת זיקוקים, בסוף השבוע האחרון התרחשו כמה אירועי הצתה ביפו, ובהם השלכת בקבוק תבערה לבניין "המישלמה ליפו", מבנה של עיריית תל אביב.

זאת בהמשך למחאה של התושבים על עבודות להריסת בית הקברות אל אסעאף ובניית מעון "גגון" לדרי רחוב. שגרירות ארה"ב הוציאה אמש אזהרה לאזרחים האמריקנים הגרים בישראל, מפני ההתפרעויות. "ההפגנות הנ משכות בסמוך למגדל השעון ובכל רחבי יפו עלולות להפוך לאלימות לכלול ונדליזם, יידוי אבנים, שריפת צמיגים, כלי רכב ובקבוקי תבעירה", נאמר בהודעה. עובדי השגרירות, על שלוחותיה השונות בישראל, התבקשו שלא להגיע לאזור.

המחאה של תושבי יפו החלה לפני כשבוע, לאחר שהעירייה קיבלה אישור מבית המשפט המחוזי בתל אביב לפנות את אתר הקבורה המו סלמי העתיק ולהקים את בית המח סה "גגון", שבו ישוכנו עשרות דרי רחוב. מייד עם חזרת העבודות, החלו מאות מתושבי יפו למחות במקום. שיאן של המחאות היה ביום שלישי בלילה, כאשר אלה יידו אבנים. בשלב מסוים אוטובוס של דן נקלע לאזור ונרגם בא בנים. השוטרים חילצו את הנהג והמ שטרה סגרה את רחוב יפת לתנועה.

בשלב זה החלו המתפרעים לבצע ירי זיקוקים בכינון ישיר לעבר שו טרים ואזרחים, והציתו פחים וצמיגים בלב העיר יפו. למחרת בלילה המ שיכו המהומות בהצתת פחים וביידויי אבנים, אולם בסוף השבוע האחרון עברו המוחים לשלב ההצתות, וב לילה שבין שישי לשבת הוצתו שני כלי רכב, משאית, עשרה פחים ועצים בשני פארקים. ההצתות היו במוקדים שונים ולא רק ברחוב יפת, ושיאן היה כאשר אלמונים השליכו בקבוק תבערה מאולתר לעבר משרדי אגף החניה של העירייה הנמצאים במבנה "המישלמה ליפו" ברחוב ציהתל"י. במשטרה וב עיריית תל אביב רואים בחומרה את השלכת בקבוק התבערה מאחר שמדובר בסמל שלטון מובהק.

תאונה מחרידה בצפון. פעוט בן כשנתיים נפגע ביום שישי באורח קשה ביער בית קשת שבגליל התחתון. לדברי אביו של הפעוט, בנו נפגע מאופנוע שנמלט מה מקום. הפעוט הוטס במסוק לטי פול בבית החולים רמב"ם. בבית החולים הוא נשלח לבדיקת סי.טי, והוא מורדם ומונשם. מצבו מוגדר קשה. במשטרה התקבלה הוד עה על פעוט במצב קשה ומחו סר הכרה, שפונה במסוק לבית החולים רמב"ם שבחיפה. כאמור, לדברי אביו של הפעוט, הוא נפגע ביער מאופנוע שנמלט מהמקום. בעקבות התאונה, פרסה המשטרה מחסומים והחלה לחקור את נסי בות האירוע, ובניסיונות לאתר את הזירה ואת הרוכב החשוד. מבית החולים רמב"ם נמסר כי "התינוק אושפז במחלקה לטיפול נמרץ במצב קשה, מורדם ומונ שם". מוקדם יותר ביום שישי, שני פעוטות מטמרה נכוו ממים חמים. השניים פונו לרמב"ם כשהם במצב בינוני וקל.

 ??  ??
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? הרכבים שהוצתו
צילום: גדעון מרקוביץ' הרכבים שהוצתו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel