Israel Hayom

"היציאה מהקפסולות שברה את סדצקי"

אחרי ההתפטרות והסערה, מקורבי סדצקי טוענים: "ביטול הלימודים בקפסולות ופתיחת אולמות האירועים הובילו להחלטה" ● סדצקי הזהירה: "מצפן הטיפול במגיפה איבד כיוון; ישראל נעה למקום מסוכן" ● אמש השרים אישרו: סגר על ביתר עילית ל 7 ימים

- מיטל יסעור בית אור

בשיא גל שני של תחלואת הקורונה ועל רקע כוונתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין למנות מנהל מיוחד למערכה נגד מגיפת הקורונה, שיהיה אחראי לחקירות ולבדיקות, התפטרה מתפקידה פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בר י א ו תהצ י ב ו רבמ ש ר ד הבריאות.

פרופ' סדצקי היתה מי שהובילה יחד עם מנכ"ל משרד הבריאות הפו רש, משה בר סימן טוב, את הטי פול במגיפה, והשניים יחד עם ראש הממשלה הובילו את מדיניות ההג בלות, שהובילה לכך שישראל סיימה את הגל הראשון בהצלחה.

עם זאת, בימים האחרונים גברו קולות הביקורת על היעדר ההיע רכות של משרד הבריאות לקראת הגל השני, ובראשה על אי הקמת מערך תחקור אפידמיולוג­י, צעד שהוא באחריותה של פרופ' סדצקי. "בשלב הראשון לפרוץ המגיפה, ההתמודדות עימה התאפיינה בשרשרת קצרה יחסית של קבלת החלטות ובעדכון המדיניות בה תאם להתפתחויות בשטח", ני תחה סדצקי במכתב ההתפטרות שהגישה למנכ"ל משרד הב ריאות, פרופ' חזי לוי.

"הישגי ישראל התבטאו בהש טחת עקומת התחלואה, והצעדים שנקטנו מבעוד מועד היו מקור השראה, וזכו לשבחים במדינות אחרות. לעומת זאת, בשלב השני, שהתאפיין בפתיחה חיונית אך מהירה וגורפת של המשק, ההליך הפך למסורבל ואיזון השיקולים הגיע לממדים הדוחקים את שי

קולי הבריאות".

סדצקי מתחה במכתבה ביקורת חריפה על התנהלות משרד הב ריאות בטיפול בגל השני של הקו רונה. "מצפן הטיפול במגיפה איבד כיוון", כתבה סדצקי והוסיפה כי הח ליטה להתפטר מאחר ש"דעתי לא מתקבלת" ואף חידדה את הביקורת עד לדרג הפוליטי: "את הגל הראשון אפיינה מנהיגות מקצועית וערכית, ששמה את חיי האדם בראש ומעל לכל שיקול אחר. תחושתי היא שעם הזמן הפכנו מאנשי מקצוע המגיבים לאירועים בצורה פרואקטיבית לב עלי אחריות נטולי סמכות המגיבים באיחור אחר האירועים".

"ההישגים התבטלו"

"הישגי הגל הראשון הלכו והתבטלו עם הפתיחה הנרחבת והמהירה של המשק. מהלך המעבר לשלב השני בישראל היה הרבה יותר נרחב ומהיר בהשוואה למדינות מערביות אחרות.

סדצקי: "צעדינו בגל הראשון זכו לשבחים במדינות אחרות. לעומת זאת, בשלב השני, שהתאפיין בפתיחה מהירה וגורפת של המשק, איזון השיקולים הגיע לממדים הדוחקים את שיקולי הבריאות"

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel