Israel Hayom

ים לפתרון מיידי"

-

ראש הממשלה מתהדר בכך שהוא גאון כלכלה עולמי אך הוא מוכיח שהמשק זועק לעזרה והוא מנותק מהעם. יש פה כישלון חרוץ של ההנהגה ומקבלי ההחלטות בכל ניהול המשבר. היום סג רנו את האולמות שלנו עד הלא ידוע. שלחנו בענף 120 אלף משפחות למ עגל האבטלה".

גם בקרב המסעדנים שוררות תחו שות קשות בעקבות ההגבלות החד שות. "זה לא כל כך משנה אם נפתח או נסגור. המצב כרגע הוא שפשוט אין 'וייב'", משתף ישראל בר לוי, מבעלי בית הקפה WayCup בתל אביב, "גם אם נישאר פתוחים, אנשים לא באים כי הם מפחדים או לא מרגישים עם זה בנוח. גם אם אתה פתוח, אנשים לא רוצים לשבת. הם מפחדים ממגבלות, מקנסות או סתם מלהידבק. המורל של כולנו לא משהו, משתדלים לש מור על אופטימיות אבל קצת קשה כשאתה קם בכל בוקר לגזרה חדשה ונאלץ להתקשר לאנשים ולבטל את המקום שהזמינו".

יצוין כי אמש חודדה ההגבלה למ סעדות, ונקבע כי מסעדה גדולה שיש בה כמה חללים או מפלסים, תוכל לארח 20 איש בכל חלל - ולא רק במסעדה כולה.

בד בבד, אלפי מתרחצים שניצלו את החופש הגדול להשתזף ולרבוץ על החול, תהו אתמול: האם חופי הים הם הבאים להיסגר? בחופי תל אביב לפחות, נראה שהחשש מהגבלות נו ספות, או שמא מהקנסות הגבוהים, הוביל את הצעירים להקפיד יותר על מסיכות בחופים. עם זאת, מעת לעת עברה קבוצת רצים שלא שמרו על המרווחים כפי שנדרש בהנחיות. בנוסף, לא תמיד נשמרו כללי הריחוק באזורי האימון המשותפים שבחוף.

"מה ההיגיון בלסגור את החופים? אחרי שכבר הבנו שחללים סגורים מסוכנים עוד יותר, זו תהיה סתם שטות", אומר נועם, שהגיע עם בת זוגו הילי לחוף פרישמן. הילי מסכימה: "הציבור כבר מבולבל ומותש. מה שקו רה עכשיו זו פאניקה כללית ופחד מכל דבר. סגירת החופים זו לא דרך להילחם בנגיף. אחרי כמה חודשים שאנחנו נא בקים בנגיף, צריך לתת הנחיות והגב לות בצורה הרבה יותר הגיונית ולמנוע מכלל הציבור לחצים מיותרים".

יותר מסיכות בחופים

"אם יסגרו את החוף - זה רק בגלל לחצים פוליטיים", אומר ג'ורג', שבי לה בחוף הדולפינריו­ם, "זה לא נשמע לי הגיוני". מנגד, מאיה, שהתיישבה בטיילת בחוף בוגרשוב, דווקא תומכת בצמצום הנוכחות בחופים. "התנאי הוא לשמור על ריחוק חברתי אחד מהשני. לכן אחרי שסוגרים את אולמות הכו שר והברים - יהיה עומס בחופים, אז מה עשינו בזה? אני מקשיבה להנחיות ומובן שחשוב להקפיד ליישם אותן. הלוואי שהיינו יותר ממושמעים, וכל הגל השני היה נמנע מאיתנו".

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? צעירים בחוף בתל אביב, אתמול. "אין היגיון בסגירת חופים"
צילום: גדעון מרקוביץ' צעירים בחוף בתל אביב, אתמול. "אין היגיון בסגירת חופים"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel