Israel Hayom

מנכ"ל משרד החקלאות הפורש: "חלק ממנהיגי החקלאים - צבועים"

שלמה בן אליהו ניצל את טקס חילופי המנכ"לים למתקפה נגד ארגוני החקלאים ● הזהיר את השר החדש: "חוסר הכרת הטוב ילווה גם אותך"

- גלעד צוויק

מנכ"ל משרד החקלאות הפורש, שלמה בן אליהו, ניצל את מעמד טקס חילופי המנכ"לים למתקפה חזיתית נגד ארגוני החקלאים.

בן אליהו התייחס ל"יחס הדו פר צופי", לדבריו, שזכה לו השר הקודם אורי אריאל מצד נציגי החקלאים: "בתוך החדר חלק ממנהיגי החקלאים היו מו דים לאריאל על מה שעשה, אך כשיצאו מהחדר, יועצי התקשורת של החקלאים השמיצו אותו", אמר בן אליהו, והזהיר את השר הטרי אלון שוסטר והמנכ"ל הנכנס נחום איצקוביץ מהישנות של תופעה זו: "חוסר הכרת הטוב ילווה גם אתכם. לא להתרגש. יתחילו לנזוף בכם. לכן, אתם זקוקים לברכת חזק ואמץ כדי שתנהיגו ותובילו את ענף החקלאות".

בחלק אחר בנאומו הזהיר בן אליהו את השר המכהן והמנכ"ל הנכנס מהפיכתם ל"שופר" של החקלאים. יצוין כי דברים חריפים אלו של בן אליהו לא הופיעו בהודעה הרשמית שניפקה דוברות משרד החקלאות, ועל כן בן אליהו הוציא באופן חריג הודעה נוספת לתקשורת מטעמו.

בעבר נחשף ב"ישראל היום" עומק המחלוקת בין בן אליהו לנציגות הח קלאים, כשהמנכ"ל הפורש הציג עצמו כמי ש"בבחירה בין אזרחי ישראל לחק לאים, אני בוחר באזרחים" - בעיקר בסו גיות של מעבר לתמיכה ישירה והורדת יוקר המחיה, שמאומצות כעת ע"י שר האוצר ישראל כץ. לפני כשנה התרה בן אליהו בחקלאים "להציגם כהווייתם - מצליחים, יזמים, יצירתיים ויצואנים, שאינם כלל ועיקר פושטי יד ורגל, כפי שהם מוצגים".

בהתייחס למנכ"ל הנכנס, אמר בן אליהו: "את נחום אני מכיר כבר שנים רבות ומוקיר אותו. יש לכם צוות מנצח - גם אלון שוסטר, גם נחום איצקוביץ וגם עובדי משרד מסורים וחרוצים, אין לי ספק שתצלח דרככם".

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, התייחס לדבריו של המנכ"ל היוצא בן אליהו: "כל מה שאמרת בנו גע למנהיגות שהולכת על פי מצפונה, נכון גם לגביך. אני מודה לך על היכו לת לתאר לי בהוגנות את המציאות כפי שאתה מבין אותה, לומר לי מה אתה חושב ולומר לי גם, ככל שאפשר, איפה אתה חושב שנכון שאהיה. אני מודה לך על השירות החשוב שעשית עבור מדי נת ישראל".

המנכ"ל הנכנס איצקוביץ ציין: "חק לאות אינה רק פרנסה או גידול ירקות ופירות, החקלאות היא ערך של שמירת הקרקע וביטחון המזון. בשגרה, וביתר שאת בעיתות משבר וחירום, חייבים לשמור על חקלאות כערך עליון".

 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: דודי ועקנין ?? בן אליהו
צילום: דודי ועקנין בן אליהו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel