Israel Hayom

שידורי המהפכה

שידורי האקטואליה לאורך היום, קשת ורשת

- ניר וולף עובר מסך

השטח מבעבע, וזה ניכר על המסך. אתמול, כך נדמה, שני הערו צים המרכזיים עברו צד, שחררו עניבה והכינו אותנו לקראת אנרכיה.

נדיר מאוד לראות בתקשורת הממוסדת בריחה מנורמות חברתיות. לכן לא תראו טאלנטים בטלוויזיה ממליצים לכם לעבור על החוק, ועורכי מהדורות תמיד יעדיפו לשלוח את כתב הפלילים ללוות צוותי משטרה מצוחצחים מבצעים עבודות אכיפה - ולא להגיש לנו את הצד הפוחז. אולם אתמול כבר היה ברור שהמציאות משתנה, וניצוצות של קריאה למרד אזרחי נשמעו שוב ושוב מכל עבר.

איך עושים את זה? בקלות. כבר משעות הבוקר חזרה ועלתה בשי דורים הישירים סוגיית חדרי הכושר. "למרות ההגבלות: חדרי הכושר ממשיכים לפעול כרגיל", עדכנה לאורך זמן הכתובית בתחתית המסך של תוכנית הבוקר של רשת, אף שאינה נכונה. או בעצם, כמו שנהוג לומר כיום, היתה נכונה לשעתה. פז רובינזון נשלח לדווח מחדר כושר, הסביר מדוע חשוב להשאירם פתוחים ואפילו ראיין מתעמלת מקבוצת סיכון שמגיעה לשם מדי יום ללא חשש.

בצהריים ראיין ירון אברהם ב"מהדורה ראשונה" )קשת( את פיראס עמנואל, בעל מכון כושר שמסרב לסגור את העסק. במשך כל השיחה הרים לו אברהם להנחתה שוב ושוב. "יש לך ילדה קטנה לדאוג לה", הזכיר למשל למרואיין, ופיראס המשיך משם: "היא בת שנה ושמונה חודשים. אני מהמקום שלי לא זז. לא נעים לקבל קנס, שלא יהיה לי מאיפה לשלם אותו, אבל שיהיה להם בהצלחה. אני אלחם על הפת לחם שאני צריך להביא הביתה לילדה שלי". את מבטי החמלה וההכלה של אברהם לשמע הדברים אי אפשר אפילו לתרגם למילים.

במקביל לחיבוק של השטח המשיכו בערוצים לפמפם את התעלמות נבחרי הציבור מההנחיות הבריאותיות. אתמול היתה זאת "מסיבת הסושי של מירי רגב", כפי שכונתה בשידור ההתקהלות האסורה שארגנה השרה לצורך חנוכת מחלף שלא ייסעו בו כי בקרוב לא יהיו עבודות, חופשות או מקומות בילוי, ואוטוטו לאנשים לא יהיה כסף להחזיק מכונית.

"מדהים, בזמן אמת כבר יש לה אליבי על הפרת ההנחיות", צקצק רפי רשף על רגב, והוסיף למדורה אייטם על שוטרים שלא עוטים מסיכה. בערוץ המקביל הזכיר שרון גל אירועים קודמים שבהם נבחרי ציבור צפצפו על ההנחיות שלהם עצמם, והוסיף לזה אייטם על אלימות שוטרים כנגד מפירי הנחיות )"המשטרע בפעולה", נכתב על המרקע(.

בשעות הערב סיר הלחץ עמד לפני פיצוץ. אם זפזפתם לגיא פינס, הייתם יכולים לשמוע אותו מצטט גורם אלמוני מעולם התרבות אומר: "אם לא יסייעו לנו במצוקתנו, אחרי שנים של תשלום מסים, פשוט נפסיק לשלם. יהיה פה מרד בקרוב"; ואם זפזפתם ל"לפני החדשות" נתקלתם בסאונדמן אייל אלטרץ מתפרק באולפן של הילה קורח, וזועק: "המדינה שלנו תבער. אין לנו מה להפסיד". המשך יבוא, זה בטוח.

‪● ●‬

קשת צילמה השבוע פרקים חדשים של "מי רוצה להיות מיליונר". אברי גלעד משיק בתוכנית הבוקר שלו ברשת שעשועון/חידון דרך זום והבטיח לחלק כסף למנצחים. הטלוויזיה מבינה בדיוק מה אנשים מחפשים היום - כסף, ואם אפשר במזומן. ייתכן שבקרוב נקבל גל חדש של תוכניות לעניים. מושיק גלאמין יבוא לשפץ לכם את הקרטון שבו אתם מתגוררים, עידו רוזנבלום יחליף את "מונית הכסף" בטנדר של אלטעזאכן, ניקול ראידמן תשיק עונה חדשה ל"מרוששות" ואסף גרניט יעשה מהפכה במטבחים של בתי תמחוי. יש למה לצפות.

 ??  ?? שידורי האקטואליה. הערוצים משדרים קריאות למרד
שידורי האקטואליה. הערוצים משדרים קריאות למרד
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel