Israel Hayom

הרמזור יידחה שוב; גמזו: "בטוח שייצא לפועל בקרוב, המערכת התבגרה"

ממונה הקורונה בראיון מיוחד ● דרמה במשרד הבריאות: פרופ' גרוטו התפטר ● מיטל יסעור בית אור,

- מיטל יסעור בית אור

בכיר נוסף עוזב את משרד הבריאות: המשנה למנכ"ל, פרופ' איתמר גרוטו, הודיע לשר הבריאות אדלשטיין ולמנכ"ל פרופ' לוי על כוונתו לסיים את תפקידו לאחר 13 שנים כמשנה למנכ"ל וכראש שירותי בריאות הציבור.

עזיבתו של גרוטו מצטרפת לנטישה של חלק גדול מהסגל הבכיר במשרד הבריאות: ראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי, המנכ"ל משה בר סימן טוב, סמנכ"ל קופות חולים מוריס דורפמן, ראש חטיבת בתי החולים ארז און, מנהל הרכש אבי בן זקן ובכירים נוספים במשרד.

גורם שמכיר את גרוטו שנים רבות, העריך כי ייתכן שנשחק משום שלדבריו, הוא "נאלץ לה סביר וליישם החלטות שהוא לא שלם איתן ולא מאמין בהן". לפי הגורם המקורב לגרוטו, ה"קש" ששבר את גרוטו היה העימות המתוקשר בוועדת הכלכלה בכנסת בנושא הצימרים. "זו לא היתה הפעם הראשונה שהתסכול שלו התפרץ בזמן האחרון, וזה כנראה נובע מכך שנדרש ליישם מדיניות שהוא לא מסכים אתה באופן מלא", אמר, "מאז אותו דיון הוא לא הופיע בכנסת ולא בדיוני הערכות מצב. לכל אדם יש נקודת שבירה".

כבר לפני חמישה חודשים מצא עצמו גרוטו בלב הסערה, כאשר פורסם שנתן פטור מבידוד למי ליארדר טדי שגיא שלא כדין.

גרוטו התנצל, ואמר שייתכן כי טעה בשיקול הדעת. מאוחר יותר הגדיר תקופה זו בתור "מסע שק רים, הכפשות והשמצות שהיה כמעט למעלה מכוחותיי".

גורם במערכת הבריאות סיפר "לישראל היום" כי גרוטו היה בחופש במהלך השבוע שעבר, וביום שישי ביקש לקיים פגישה בארבע עיניים עם שר הבריאות יולי אדלשטיין. "כבר אז היה מי שהעריך שזה הכיוון, משום שפ גישה כזו אינה דבר שכיח", הס ביר הגורם. "הוא קיים את הפ גישה והודיע לשר על החלטתו לסיים את התפקיד".

במכתב ששלח לעובדי המ שרד, כתב פרופ' גרוטו: "בכל הימים, החודשים והשנים שבהם פעלתי לטובת הציבור ובריאותו, ובמיוחד בימים סוערים אלה, שבהם מתמודדת מדינת ישראל יחד עם האנושות כולה עם הנגיף הקשה שתקף את העולם, הק דשתי את מרב המאמצים שלי ועשיתי כל מה שביכולתי, וקצת יותר - כדי לחבר ולקשר בין גו רמים שונים בממסד הישראלי; בין משרדי ממשלה שונים; בין ועדות כנסת שונות וזרמים שו נים בחברה הישראלית - לטובת בריאותו ורווחתו של הציבור".

"אדם עם לב ענק"

שר הבריאות אדלשטיין הודה למשנה למנכ"ל גרוטו: "מלבד העובדה שמדובר באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, פרופ' גרו טו הוא אדם עם לב ענק שנכון לסייע לכל אדם במצוקתו".

 ??  ??
 ??  ?? פרופ' גרוטו בעימות בוועדת הכלכלה
פרופ' גרוטו בעימות בוועדת הכלכלה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel