Israel Hayom

ביידן לתומכי טראמפ: "תנו לי הזדמנות"

החגיגות הספונטניות בערי ארה"ב נמשכו לאורך השבת, גם אחרי נאום הניצחון ● התומכים קראו לטראמפ: "אתה מפוטר"

- בועז ביסמוט

היתה תחושה של רגע היסטורי באוויר כשג'ו ביידן הופיע בשבת בערב במרכז צ'ייס בדלאוור, לצד סגניתו המיועדת קמאלה האריס, כדי לשאת את נאום הניצחון שלו - שעות ספורות אחרי שהרשתות הגדולות הכריזו על זכייתו.

את נאומו נשא בעירו ווילמינ גטון בדיוק 48 שנה אחרי שנבחר לסנאט, וקרא לעם לשים את מע רכת הבחירות ואת "העידן העצוב של דמוניזציה" מאחור. הוא אף פנה לתומכי הנשיא דונלד טרא מפ שלא ימהרו לחרוץ את דעתם לגביו. "עבור אלו שהצביעו עבורו, אני מבין את האכזבה שלכם הלילה; אני הפסדתי כמה וכמה פעמים, אבל עכשיו בואו ניתן זה לזה הז דמנות", ביקש הנשיא הנבחר, "כדי לנוע קדימה עלינו לחדול מלראות אלו את אלו בתור אויבים. אנח נו לא אויבים, אנחנו אמריקנים. זו השעה לרפא את אמריקה". הוא הדגיש כי "מבלי לשים את הקורונה בשליטה, לא נוכל לחזור לרגעים שאנו כה מקדשים, כמו חיבוקים לנכד, ימי הולדת וחתונות".

"לא האישה האחרונה"

סגניתו האריס, שעשתה היס טוריה בכך שנבחרה להיות האישה הראשונה בתפקיד סגן נשיא, וגם האדם הראשון שאינו לבן שמגיע לתפקיד הזה, אמרה: "אולי אני האישה הראשונה עד כה שהגיעה לכאן, אך לא אהיה האחרונה - כי כל ילדה קטנה שהיום צופה בנו מבינה שאמרי קה היא מדינה של אפשרויות". את הנאומים חתמו השניים לצד בני משפחותיהם, כשברקע מופע זיקוקים ורחפנים מרהיב.

עוד קודם לכן, ולמעשה ברוב שעות היום מאז הכריזו הרשתות על ניצחונם של ביידן האריס, פרצו הפגנות שמחה ספונטניות בקרב תומכי ביידן, שרואים בתו צאות הבחירות חיזוק למחאה שלהם במשך ארבע השנים האחרונות נגד מדיניות הממשל וטראמפ עצמו.

ברחובות וושינגטון ראיתי תה לוכות שונות של פעילי שמאל, לצד מופעי רחוב שצצו עם אמנים שונים, עם מוזיקה, שירים וריקו דים. מפגינים רבים נשאו שלטים בזכות תנועת "חיי שחורים נח שבים", התנועה שהוקמה בשנים האחרונות במחאה על אלימות מש טרתית נגד שחורים, וקיבלה תנופה מחודשת סביב הריגתו של ג'ורג' פלויד. בין הצועדים אתמול נצפו גם כאלו עם דגלי אש"ף, כשעליהם הכיתוב "חיי שחורים נחשבים".

שלטים אחרים, עם רקע שחור, היו עם הכיתוב "טראמפ נגמר", ורבים מהמפגינים עטו בגדים עם סמלי הקמפיין של ג'ו ביידן וס גניתו קמאלה האריס. חלקם עם שילוב של הלוגו של הקמפיין, ומ שחק המילים "ביי דון", כשהכוונה היא ביי, דונלד. בחלקים אחרים של אמריקה, בעיקר בבתי המחו קקים, הפגינו תומכי טראמפ במ חאה על הקביעה של רשתות הט לוויזיה והבטיחו להמשיך להילחם באפיקים משפטיים נגד מה שהם מגדירים הונאת בחירות.

 ??  ??
 ??  ?? שמחה ספונטנית. תומכי ביידן
שמחה ספונטנית. תומכי ביידן
 ??  ?? גם זה היה. דגל אש"ף בחגיגות
גם זה היה. דגל אש"ף בחגיגות
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel