Israel Hayom

למרות לחץ מקורביו: טראמפ ממשיך בקרב

דיווח: מלניה טראמפ וג'ארד קושנר קוראים לנשיא להכיר בהפסדו ● הגברת הראשונה צייצה: "כל קול חוקי חייב להיספר"

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב

הנשיא היוצא טראמפ ממשיך לסרב לה כיר בתוצאות הבחירות ומתחייב להמ שיך למצות את האפשרויות המשפטיות שלו, אך נראה שבקרב בני משפחתו הדעות חלוקות בשאלה האם להמשיך במאבק.

ברשת CNN דיווחו כי חתנו של הנשיא ויוע צו הקרוב ג'ארד קושנר, אמר לטראמפ כי לדע תו יש להכיר בתוצאות ולהודות בהפסד, כך על פי שני מקורות בכירים. לפי אותו דיווח, גם הגב רת הראשונה מלניה טראמפ ניגשה לבעלה והציעה לו לוותר. מקור המעורב בנושא סיפר ל CNN כי אף שמלניה לא התבטאה בפומבי בנושא, היא הבי עה את דעתה באופן פרטי בפני בעלה. "היא הצי עה את עצתה, כפי שעושה תכופות", אמר המקור. במקביל, צייצה מלניה אתמול: "לעם האמריקני מגיעות בחירות הוגנות. כל טופס הצבעה חוקי, לא בלתי חוקי, צריך להיספר. עלינו להגן על הדמוק רטיה שלנו באמצעות שקיפות מלאה".

אך לא כולם במשפחה מסכימים עם מלניה וג'ארד. בניו של הנשיא, דונלד ג'וניור ואריק, המ שיכו להעלות אתמול ציוצים שטענו כי תוצאות הבחירות הן תוצאה של והונאה. אריק דרש ספירה ידנית מחדש של כל הקולות בארה"ב - מספר שעו מד על כ 150 מיליון. דונלד ג'וניור, מצידו, האשים את שלוש מדינות "רצועת החלודה" - מישיגן, וויסקונסין ופנסילבניה - ב"הונאה משולחת רסן".

הנשיא עצמו יצא גם אמש מהבית הלבן אל מגרש הגולף הקרוב שבבעלותו בווירג'יניה. טראמפ אמנם לא התבטא בעצמו בשעות הבוקר, אך כן העלה ציטוטים של תומכיו. רוב מקורביו של הנשיא סבורים כי טראמפ ימשיך בנתיב המ שפטי. עורך דינו האישי, רודי ג'וליאני, מתכוון להגיש ביום שני תביעה נוספת נגד התנהלות הר שויות בפנסילבניה והבטיח לפעול גם במדינות נוספות. "לטראמפ היה יתרון של 800 אלף קולות בפנסילבניה בליל הבחירות, והוא נמחק על ידי מאות אלפי קולות בדואר שנספרו בלי שום פיקוח רפובליקני", טען אמש ג'וליאני בטוויטר.

בינתיים, המאבק המשפטי של הרפובליקני­ם מתקשה להצליח. אנשיו של הנשיא רשמו ניצחון אחד חשוב בפנסילבניה כאשר שופט הורה לה פריד קולות מסוימים למקרה של ספירה מחדש. באריזונה, שחלק מהרשתות קבעו שביידן ניצח בה, הספירה נמשכת והפער לטובת הנשיא הנ בחר ממשיך להצטמצם. עם זאת, פרקליטי קמ פיין טראמפ מתכוונים להגיש תביעה שלפיה אלפי קולות נפסלו שלא בצדק, במחוז עם תמיכה גבוהה לנשיא.

 ?? צילום: אי.פי ?? הנשיא דונלד טראמפ עם בני משפחתו
צילום: אי.פי הנשיא דונלד טראמפ עם בני משפחתו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel