Israel Hayom

הקבינט המתגבש של ביידן

הנשיא המיועד שואף לגיוון, אך יצטרך לעבור את משוכת הסנאט הרפובליקני ● סוזן רייס מועמדת אפשרית למזכירות המדינה ● אליזבת' וורן הסוציאליסט­ית רוצה להגיע לאוצר

- יוני הרש, ארה"ב

הנשיא היוצא טראמפ אולי עוד לא הודה בהפסד, ומאבקים משפטיים על תוצאות הבחירות עוד לפנינו, אבל הנשיא המיועד ג'ו ביידן כבר עמל על ההכנות לקראת הכניסה לבית הלבן, ובפרט על כינון הקבינט שלו.

ביידן, שהבטיח שוב ושוב לפעול לאחדות ולאיחוי קרעים, ינסה להרכיב קבינט בהתאם, ועל פי ההערכות, הבכירים שהוא יקיף את עצמו בהם יגיעו מכל קצות הקשת הפוליטית - דמוקרטים מהאגף השמאלי במפלגה, דמוקרטים מתונים וכן כמה רפובליקנים.

הרצון של הנשיא הנבחר למנות קבינט מגוון הופך אולי לצורך, שכן הוא ואנשי צוותו ייאלצו להתמודד עם מציאות לא פשוטה, כאשר הסנאט - ככל הנראה - יישאר בשליטת הרפובליקני­ם. אם זה אכן הרפובליקני­ת יבטיחו את יתרונם בסנאט, אחרי הבחירות המיוחדות שייערכו בג'ורג'יה בחו דש ינואר, ביידן יצטרך למצוא מועמדים שיעברו את מבחנו של ראש הרוב הרפובליקני, הסנאטור מיץ' מק'ונול.

מבחינה זו, מועמדותה של השגרירה באו"ם לש עבר סוזן רייס - הפייבוריטי­ת לזכות בתפקיד מז כירת המדינה - תהיה עניין לא פשוט. רייס נכנסה לעימות קשה עם הרפובליקני­ם בקונגרס עת אלו חקרו את התקיפה על קונסוליית ארה"ב בבנגאזי, לוב, שבה נהרגו ארבעה אמריקנים, ובראשם הש גריר. גם שיועצו הקרוב, טוני בלינקן, עשוי להיות מי שימונה לתפקיד הנחשק. תפקיד נוסף שיגדיר את יחסי החוץ של ממשל ביידן הוא השגריר באו"ם. וונדי שרמן, שהובילה את המגעים להסכם הגרעין עם איראן, נחשבת למועמדת המובילה לתפקיד. גם פיט בוטג'ג', כוכב עולה במפלגה הדמוקרטית, עשוי לזכות במינוי. תפקיד מזכירת ההגנה, כך על פי דיווחים בארה"ב, מיועד למישל פלורנוי, תת מזכירת ההגנה בממשל אובאמה.

התפקיד שכבר עכשיו מעורר מחלוקת רבה הוא זה של שר האוצר. האגף השמאלי במפלגה הדמוק רטית לוחץ למינויה של הסנאטורית אליזבת' וורן, אך לא ברור אם תאושר על ידי הרפובליקני.

 ?? צילום: אי.פי ?? ביידן לצד סוזן רייס
צילום: אי.פי ביידן לצד סוזן רייס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel