Israel Hayom

"להעניק למטופלים הרבה תשומת לב"

ד"ר אריה סולומון, שזכה בפרס דניאלי לרפואה עם לב, בלט באנושיותו כלפי הפציינטים ● "ירדו לי דמעות מהעיניים, זהו פרס מהמטופלים נטו" ● כתבה שלישית בסדרה

- עדי חשמונאי

במשרדו של ד"ר אריה סולומון (62) המנהל את מרפאת אהרו נוב )זמנהוף( של קופת חולים כללית בתל אביב, הקירות מדברים. אבל בשונה ממשרדים טיפוסיים של רו פאים, הקירות שלו לא מכוסים בת עודות ובתארים שקיבל במהלך 32 שנותיו כרופא, אלא במכתבי הוקרה והכרת תודה שקיבל ממטופליו.

"סיימתי את לימודי הרפואה באוניברסיט­ת תל אביב ב 1988 וע ברתי התמחות במחלה הפנימית בבית החולים איכילוב. הטריגר למעבר שלי לרפואת המשפחה היה בשנת ,1991 בזמן מלחמת המפרץ הראשונה. אתה מציל נפשות, עושה תורנויות בלי לות, אבל בשונה מרופא משפחה, למ חרת אתה כבר לא רואה את המטופל ואתה לא בקשר עם המשפחה שלו", מספר ד"ר סולומון. "כרופא משפחה תמיד רציתי להעניק רפואה מקצועית ייחודית, אבל רציתי גם ליצור ערוץ תקשורת כן ופתוח, להיות אוזן קשבת למטופלים שאני מלווה במשך שנים, ולהעניק להם את מרב תשומת הלב".

ההנצחה של דניאלי

בהסבר של ד"ר סולומון טמונה גם הסיבה לכך שמכל הפרסים שקיבל עד כה, כאות הערכה על תפקודו המקצועי, הוא התרגש יותר מכל מ"פרס דניאלי לרפואה עם לב" שהוענק לו לפני שנה. ההכרזה על הזוכים התקבלה אחרי שצ וות ועדת הפרס בחן מספר שיא של רבע מיליון המלצות שנשלחו על ידי מטופלים ובני משפחותיהם, על רופאי משפחה הראויים בעיניהם להוקרה על כך שלצד עבודתם המקצועית, בלטו מאוד באנושיותם כלפי המטופלים.

"בשנת 2009 קיבלתי תעודת הוקרה מטעם תנועת הצרכנים ובשנת 2015 קיבלתי תעודה לעובדי ציבור מנצחי ביורוקרטיה, אבל כשב 2019 הודיעו לי שהוחלט להעניק לי את פרס דניאלי לרפואה עם לב, ירדו לי דמעות מהעי ניים", משחזר ד"ר סולומון. "זה לא פרס של איזו ועדה. זה מבחינתי השיא, כי אתה מקבל אותו מהמטופלים שלך נטו. זה פידבק אמיתי על עבודתם הקשה של רופאי המשפחה, שנמצאים בחזית הרפואה הציבורית. זה מאוד מרגש".

קרן דניאלי מפעילה היום 120 פרויקטים ומיזמים חברתיים במגוון תחומים: בריאות, חינוך, תרבות ורווחה. היא הוקמה על ידי מוטי זוננפלד זמן קצר אחרי שבתו דניאלי נהרגה בתאונה דרכים, והיא רק בת .20

במהלך השירות הלאומי שלה במח לקת אונקולוגיי­ת ילדים בבית החולים שניידר בפ"ת, קיבלה השראה מהשפעת יחסו האנושי של אחד מהרופאים שעי מם עבדה, והחליטה לשנות את ייעודה בחיים מלימודי חקר המוח, ללימודי רפואה. את הבשורה על קבלתה לבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בן גוריון קיבלו הוריה רק אחרי לכתה. משנה לשנה הלכה וגדלה בצעדי ענק כמות הפציינטים ומשפחותיהם שה שתתפו בבחירת הרופאים המועמדים לפרס היוקרתי, והשנה, בעיצומה של מגיפת הקורונה, מצפים בקרן דניאלי לכל הפחות להמשיך מגמה זו.

כל המעוניינים לבחור את המועמד/ת שלהם לפרס רפואה עם לב, מוזמנים ומוזמנות להיכנס לקי שור הבא:

https://www.prasdaniel­le. org/?source=86

 ?? צילום: באדיבות קרן דניאלי ?? ד"ר סולומון )במרכז( בקבלת הפרס ממוטי זוננפלד )משמאל( ומיוסי אקרמן
צילום: באדיבות קרן דניאלי ד"ר סולומון )במרכז( בקבלת הפרס ממוטי זוננפלד )משמאל( ומיוסי אקרמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel