Israel Hayom

ועדת הכנסת תדון בהקפאת שכר השרים והח"כים

שכר הח"כים צמוד לשכר הממוצע במשק וצפוי לעלות ב 6,000 שקלים ● ח"כ גינזבורג: "החברה במשבר - נבחרי הציבור צריכים לשמש דוגמה"

- גדעון אלון, כתבנו בכנסת

ועדת הכנסת תדון היום בהצעת חוק לבי טול עדכון שכרם של השרים והח"כים בחודש ינואר. יוזם התיקון הוא יו"ר ועדת הכ נסת ח"כ איתן גינזבורג )כחול לבן(.

על פי החוק, השכר של הש רים והח"כים מוצמד לשכר הממוצע במשק ולכן כל אימת שהשכר הממוצע במשק עולה, מתעדכן גם שכרם של השרים והח"כים באותו שיעור. ההע רכה היא ששכר הח"כים עשוי לגדול בכ 6,000 שקלים לחודש.

כיום שכרם של הח"כים הוא 45 אלף שקלים ברוטו, יו"ר ועדה בכנסת מקבל 47,500 שקלים, שר בממשלה 50,600 שקלים, ראש הממשלה ויו"ר הכנסת משתכרים 56 אלף שקלים ברוטו.

ח"כ גינזבורג אמר כי "אין זה סביר ואין זה ראוי שח"כים יקבלו העלאת שכר בזמן שהחברה הישראלית מצויה במ שבר כלכלי וחברתי בסדר גודל כזה. כנבחרי ציבור, מחובתנו להוות דוגמה ולבטל את התוספת הצפויה, שממילא אינה סבירה ואינה פרופורציונ­לית, והיא מושפעת מנתוני אבטלה חריגים. חברי סיעת כחול לבן, שמאז תחילת משבר הקורונה תורמים בכל חודש משכרם באופן וולונטרי, יתמכו בהצעת החוק ואני סמוך ובטוח שהיא תזכה לתמיכה רחבה גם של יתר הח"כים".

ח"כ שלמה קרעי )הליכוד( טוען כי הצעת החוק שמביא ח"כ גינזבורג היא אחיזת עיניים משום שהיא מדברת על הקפאה זמנית בלבד של השכר. הוא מציע שהשכר הממוצע במשק לצורך עדכון שכר בכירי המגזר הציבורי, יכ לול את שכר המובטלים, כך שתבוטל עליית השכר הצפויה ואף תהפוך לירידת שכר של כ ,5% לח"כים, לשופטים, למ קבלי פנסיות תקציביות גבוהות ועוד - כ 1,000 נושאי משרה בכירים במגזר הציבורי. לד בריו, כחול לבן מסרבת ליזום צעד מקיף כזה משום שהיא חוששת לגעת בשכר בכירים אחרים במגזר הציבורי, כמו עדכון שכר שופטי ביהמ"ש העליון שצפוי אף הוא לעלות ביותר מ 10,000 שקלים.

סיעת יש עתיד תל"ם הודיעה כי תמ שיך ליזום ולתמוך בכל הצעת חוק לבי טול ההעלאה או הקפאת שכר הח"כים. מרכז האופוזיציה ח"כ מאיר כהן אמר כי "כפי שבכל שנה מאז 2015 אנחנו נוהגים לתרום או לוותר על העלאת השכר, ויוזמים הצעות חוק שיתקנו את העוול, אנו נמשיך ליזום ולתמוך בכל ההצעות לביטול העלאת או הקפאת שכר הח"כים. בוודאי בתקופת משבר הקורו נה, הציבור צופה בנו. מנהיגות ראויה היא בראש ובראשונה דוגמה אישית".

 ?? צילום: דוברות הכנסת - גדעון שרון ??
צילום: דוברות הכנסת - גדעון שרון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel