Israel Hayom

"האפליה נגד הלהט"בים בארץ היא בלתי נסבלת"

- שישה ח"כים גאים, בלי דרך משותפת: "אין בינינו שיתופי פעולה בעניין הקהילה"

כשהכנסת דחתה את הצעת החוק של ח"כ יוראי להב־הרצנו לשנות את הטפסים הממשלתיים ולכתוב בהם "הורה "1 ו"הורה ,"2 הוא רתח מזעם - בעיקר על שר המשפטים אבי ניסנקורן ונציגי כחול לבן, שהצביעו נגד אישור החוק. "הרגשתי אחרי ההצבעה כמי שנתנו לו בעיטה בבטן. ציפיתי שאנשי כחול לבן - שהבטיחו לי תמיכה כשצעדנו יחד ברחובות בדרישה לשוויון - יתמכו בהצעת החוק שלי, אבל הם, כמו שפנים, ברחו מהמליאה והפקירו אותנו ואת משפחותינו. ניסנקורן אמר שהוא תומך בהצעת החוק, אך נאלץ להצביע נגדו בגלל המחויבות לקואליציה, ובסוף ישב במליאה ולא הצביע כלל. איזו בושה וחרפה".

להב־הרצנו אומר בהתרגשות: "אני שמח שהצעת החוק שלי עשתה בלאגן בקואליציה. משרד המשפטים החליט לשנות את הטפסים, התחילו להגיע אלי פניות מבנקים ומעיריות שרוצים לשנות את הטפסים ברוח הצעת החוק שלי. זו הוכחה שאפשר להשפיע גם מהאופוזיצי­ה. תפקידנו לא להרפות. עלינו להיות חצופים, להפוך שולחנות ולצעוק מעל דוכן הכנסת - עד שנביא את השינוי". אתה נשמע נחוש מאוד. "צריך להבין שהאפליה נגד הקהילה הלהט"בית בארץ היא בלתי נתפסת ובלתי נסבלת. יש לי בן זוג ששמו צפריר, הוא בן 33 ואנחנו נמצאים בדיוק באותו מצב שבו נמצא כל זוג צעיר בישראל שצריך להחליט אם הוא רוצה להתחתן, אבל אנחנו איננו יכולים להינשא בישראל ולהקים משפחה בתהליך פונדקאות בארץ, למרות שמילאנו את כל החובות שהוטלו עלינו כאזרחים. שנינו שירתנו בצה"ל ושנינו עושים מילואים. איני יכול להשלים עם העובדה שמפלים אותנו לרעה בזכויות הכי בסיסיות שלנו בגלל נטיית ליבנו, וזו אחת הסיבות שבאתי לכנסת".

בשבוע שעבר גם ניהלתם מאבק בוועדת העבודה והרווחה לחקיקת חוק נגד טיפולי המרה.

"כיום אין איסור בחוק לבצע טיפולי המרה, ואנחנו מבקשים לאסור זאת בחוק על רופאים. טיפולי המרה הם ממש רצח של נשמות צעירות. מתייחסים אלינו כאנשים מקולקלים שמחייבים תיקון. התופעה הזו של פנייה לרופא לבצע טיפולים כאלה, נפוצה בעיקר במשפחות שמרניות ודתיות. מדובר במשפחות שמסרבות לקבל את העובדה שהבן שלהם הוא הומוסקסואל. צריך לגדוע את התופעה הזו".

בכנסת הנוכחית יש שישה ח"כים מקהילת הלהט"ב, ובהם שני שרים (שמולי ואוחנה) וארבעה ח"כים (רול, גינזבורג, הורוביץ ואתה). יש שיתוף פעולה ביניכם בנושאי הקהילה הגאה?

"לצערי, אין שיתוף פעולה בינינו בנושא הקהילה הלהט"בית. אני מושיט את היד לשיתוף פעולה, אך לצערי זה לא קורה. עם זאת, אני מאוד אופטימי, לנוכח העובדה שחמישה אחוזים מכלל הח"כים משתייכים לקהילה הגאה, זה מצב טוב יותר ממדינות רבות בעולם. לצערי, בנושא הזה הכנסת מפגרת אחרי החברה הישראלית. החברה בארץ היא סובלנית ופתוחה ומקבלת אותנו".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel