Israel Hayom

שורף את המסך

הזמר במסכה, קשת, ;21:30 המרדף, כאן, 21:15

- ניר וולף l עובר מסך

אז מה נותנים בטלוויזיה בערב יום ראשון, שאלתי את עצמי, והתחלתי לזפזפ. בערוץ 12 סיימה יונית לוי את החדשות והעבירה את השידור ל"הזמר במסכה". "מה, שוב עידו רוזנבלום?", אמרתי לעצמי, והתיישבתי בבהלה על השלט. הטלוויזיה קפצה ערוץ ונ עצרה על כאן .11 עידו רוזנבלום בדיוק מנחה את "המרדף".

אז איך קרה שעידו רוזנבלום השתלט על הפריים טיים הישראלי? איך הצליח בכזאת מהירות לעבור מעמדה של טאלנט רב תחומי, שהמציא פורמטים בינלאומיים ושיחק בתפקיד ראשי בסדרה שיצר, למעמד מנחה מוביל של משדרי הבידור במדינה?

זאת לא הפעם הראשונה שתוכניות בהנחייתו מתנגשות זו עם זו. הרי הוא עושה במקביל את "הזמר במסכה", "המרדף", "בית ספר למוזיקה", "מונית הכסף" ו"חתונה ממבט ראשון", מגיש להמונים כסף, תהילה או זוגיות בעזרת כריזמה וחוש הומור. רוזנבלום הוא המנחה החברה'מן. זאת אומרת, אם גיא זו ארץ כמנחה ריאליטי נהנה לתעתע במתחרים או לשדר תחושת עליונות עליהם )בעי קר ב"הישרדות"(, הרי שרוזנבלום כמעט ירמוז בקריצה על תשו בות ב"מונית הכסף", יתבדח על טעויות ותמיד ינסה להקליל את האווירה התחרותית. בניגוד, למשל, לתחושה המלחיצה והמותחת שיוצר ארז טל בקרב מתחרים מבולבלים כשהוא מנחה שעשועון טריוויה. "היא היתה שם ב 95% מהתשובה, ואני, כיבואן הפורמט הבלעדי, מאשר את התשובה", הרגיע אמש רוזנבלום ב"המרדף" מתמודדת ששיבשה לחלוטין את שמו של דובר צה"ל בתשובתה.

יש לו יכולת לנהל סמול טוק שנון ומשעשע עם מלפפון חמוץ בתחפושת, עם ילד מ"בית ספר למוזיקה" או עם מישהי שמתעקשת כי "עטור מצחך" הוא השיר הכי גרוע של אריק איינשטיין. "באת לריב עם אנשים שמנהלים שעשועון? אני לא מבין אותך. יש לי את הכפתור של הרולטה שמעביר לשאלות הקשות", השיב לה בחיוך זדוני.

אולם רוזנבלום הוא לא אחד שיעורר מחלוקות. הוא לא מעצבן, לא מזיע ממאמץ, ומסוגל להוביל שידור שלם בלי לנסות לגנוב את ההצגה. כן, אסי עזר, הכוונה אליך. רוזנבלום גבר שרמנטי עם שרוכים אדומים בנעליים, שמנחה את התוכנית הכי פופולרית במדינה, "הזמר במסכה", עם עניבה וחולצה מחוץ למכנסיים. המ ראה הפרוע והלא מגולח מעניק לו סטייל של "ילד רע", אבל לא יותר מדי, כי לא שכחנו שהוא נשוי למגישת החדשות הלאומית.

הזוגיות איתה מרחפת מעליו. והוא עצמו ישמח לשחק את המש חק, להזכיר אותה שוב ושוב, לדבר עליה אך בעצם לא לומר כלום. אמש, לדוגמה, כשמישהי ב"המרדף" סיפרה על חיבתה לפוליטיקה אמריקנית, הוא הגיב בהתלהבות "יש לי אחת כזאת בבית", ומהר העביר נושא.

אז רוזנבלום פחות רובוטי מגיא זו ארץ, יותר שקול מאסי עזר ויותר חתיך מצביקה הדר. הוא סוג של ירון ברובינסקי משופר, שמגיע בגרסה משפחתית, נגישה ונעימה. הרייטינג לא משקר, ההצעות זורמות ולכן הוא מקבל עוד ועוד תוכניות. אבל בו בזמן הוא גם שורף את עצמו. כי הרי כמה אפשר לראות את אותו הפר צוף שוב ושוב בטלוויזיה? למה מי הוא? יונית לוי?

בשבוע שעבר נודע כי תאגיד השידור החליט לוותר עליו כמנ חה "המרדף" אחרי חמש עונות מוצלחות. רוזנבלום מיצה את עצמו מבחינתם, בוודאי לאור זה שהפך להיות מזוהה דווקא עם הערוץ המתחרה. כי אם אתה נאבק מול עצמך על רייטינג, אז עלולה להיווצר בעיה. ואם פספסתם, לא נורא, הערב שוב נותנים עידו רוזנבלום בטלוויזיה.

 ??  ?? לוק של "הילד הרע", אבל לא מעורר מחלוקת
לוק של "הילד הרע", אבל לא מעורר מחלוקת
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel