Israel Hayom

"היקף הסחר עם האמירויות יגיע למיליארדים בשנה"

אופטימיות בקרב המשלחת העסקית שנחתה בדובאי ● משלוח ראשון של פירות וירקות כבר נמכר תחת דגל ישראל

- גלעד צוויק

המשלחת העסקית הרש מית הראשונה של ישראל נחתה אמש בדובאי ותסייר בה במשך שבוע ימים. מדובר במ שלחת ראשי הארגונים העסקיים בישראל בהשתתפות יו"ר מכון היצוא אדיב ברוך, נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והע סקים ד"ר רון תומר, ויו"ר התא חדות חקלאי ישראל אבשלום )אבו( וילן.

מטרת המשלחת היא להניח תשתית לפיתוח מואץ של שיתו פי הפעולה בין המגזרים העסקיים של המדינות ועם המוסדות המו בילים בתחומי התעשייה, הסחר וההשקעות בדובאי. כמו כן, המט רה היא לקדם פעילות סחר חופשי אל מדינות המפרץ, מזרח אפריקה ודרום אסיה באמצעות אזורי הסחר הייחודיים של איחוד האמירויות.

המשלחת יוצאת לדובאי בהזמ נת לשכת המסחר והתעשייה של דובאי, בראשות חאמד בואמים, נשיא ומנכ"ל הלשכה.

במהלך ביקורם בדובאי חברי המשלחת ייפגשו עם ראשי המשק המקבילים באיחוד ויכירו את מרכזי הסחר החשובים בדובאי, שייפתחו כעת לראשונה גם לר שות אנשי עסקים הישראלים, כגון אזורי הסחר החופשי של דובאי, מתחם אקספו ,2020 נמל ג'בל עלי - מהנמלים הגדולים בעולם, חברת ‪DP WORLD‬ ומרכז התע רוכות והירידים של דובאי .WTC

המיקוד: טכנולוגיה

הארגונים העסקיים מעריכים כי היקף הסחר בין המדינות עשוי להגיע כבר בעתיד הקרוב למי ליארדי דולרים בשנה ואף מעבר לכך, ועיקר היצוא הישראלי לא מירויות צפוי להתמקד בטכנולו גיה הישראלית המתקדמת בת חומים כגון סייבר, ציוד רפואי, טכנולוגיה חקלאית, אנרגיה סו לארית, התפלת מים, פרמצבטי קה ועוד.

בתוך כך, משלוח ראשון של פירות וירקות נמכר בדובאי תחת דגל ישראל. מדובר במשלוח של אגרקסקו כרמל שבשליטת קבו צת אמפא, הכולל עגבניות שרי, תמרים, רימונים, תפוחי אדמה ובטטות. המשלוח מוצע למכירה ב"פרש מרקט" שבדובאי. בשלב הבא מתכננים בחברה להרחיב את היצוא הישיר לדובאי ולכלול גם הדרים, תותים, פירות יער ופרחים.

בשלב הראשון היצוא נעשה באמצעות שילוח אווירי, והתכנון בעתיד הוא לעשות זאת בטיסות ישירות מנתב"ג לדובאי או בא מצעות קו הספנות הצפוי לקום בין נמלי אילת וחיפה לנמל ג'בל עלי שבדובאי.

לדברי יואב שור, מנכ"ל אגרק סקו כרמל: "מדובר במשלוח ראשון הנמכר בדובאי תחת דגל ישראל. התגובות שקיבלנו מהלקוח בא מירויות היו מצוינות, הן על טיב התוצרת והן על מקורה. הפירות והירקות כחול לבן מוצגים בשוק ה'פרש מרקט' תחת דגל ישראל".

 ?? צילום: דוברות התאחדות התעשיינים ?? חברי המשלחת הישראלית. על הפרק: סייבר והתפלת מים
צילום: דוברות התאחדות התעשיינים חברי המשלחת הישראלית. על הפרק: סייבר והתפלת מים
 ?? צילום: GettyImage­s ?? מרכז הכנסים והתערוכות הבינלאומי
צילום: GettyImage­s מרכז הכנסים והתערוכות הבינלאומי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel