Israel Hayom

960 מתנדבים, 8 בתי חולים: כך ייראה השלב השני בניסוי החיסון הישראלי

השלב הבא בחיסון שפותח במכון הביולוגי ייצא לדרך בעוד כחודש ●

- מיטל יסעור בית אור

בתי החולים אסותא אשדוד, איכילוב, רמב"ם, אסף הרופא ומאיר ישתתפו בשלב השני של הניסוי בחיסון הישראלי שפותח על ידי המכון הביולוגי, בראשות פרופ' שמואל שפירא. בתי החולים יצטרפו להדסה, לשיבא ולברזילי שכבר נו טלים חלק בניסוי.

השלב השני של הניסוי יתחיל בא מצע דצמבר או בסופו בהשתתפות כ 960 מתנדבים עבור שלב זה, 150100 בכל בית חולים. בתי החולים מצידם כבר החלו לגייס מתנדבים, הן מקרב הצוותים הרפואיים והן מחוץ לבתי החולים. האישור הסופי לבתי החולים כפוף להשלמת חתימת החוזה ולאישור של ועדת הלסינקי.

בשלב הראשון של הניסוי, שעדיין מתנהל, חוסנו עד כה 40 מתנדבים, 17 בשיבא ו 23 בהדסה. בימים הקרובים יחוסנו מתנדבים נוספים עד להגעה ל 80 מתנדבים בתחילת דצמבר. שלב זה נועד לבחון את בטיחות החיסון והיעדר תופעות לוואי.

המתנדבים מקבלים את החיסון בשלושה מינונים שונים - נמוך, בי נוני וגבוה. קבוצה נוספת תקבל חיסון במינון נמוך בשתי מנות - כדי להגיע למינון אופטימלי.

השלב השני של הניסוי נועד לבדוק את יעילות החיסון - האם מתן החיסון הוביל לייצור נוגדנים בקרב המת חסנים. בשלב זה משתתפים לא רק בגירים עד גיל ,55 אלא אף עד גיל .80 כמו כן, בשלב זה יכולים להשתתף גם בעלי מחלות רקע.

השלב השלישי יחל באפרילמאי ויכלול 30 אלף מתנדבים ויתקיים מחוץ לישראל, אז גם תיבדק יעילות החיסון במניעת הידבקות בקורונה.

ד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, סיפר כי "בית החולים הציבו רי אסותא אשדוד נבחר על ידי משרד הביטחון והמכון הביולוגי להשתתף בשלב הבא של ניסויי חיסון הקורונה הישראלי. ביה"ח ייטול חלק בין פורצי הדרך אל עבר מציאת חיסון ישראלי כחול לבן. אנו רואים בכך תעודת כבוד והערכה. נעמיד לצורך הניסוי את טובי הרופאים והמכשור המתקדם של בית החולים. אני תקווה ואמונה שלא רחוק היום שבו המגיפה תהיה פרק מעברנו ושבדמנו יזרום חיסון כחול לבן".

25 אלף מנות יוצרו

החיסון הישראלי מיוצר במ כון הביולוגי תחת השם המסחרי .BriLife עד כה יוצרו כבר כ 25 אלף מנות חיסון. החיסון שפיתח המ כון הביולוגי מבוסס על נגיף קיים בשם ,VSV שעליו "הונדסו" חלקים ממעטפת החלבון של נגיף הקורו נה. החיסון נבדק במעבדה ועל חיות. במכון הביולוגי מציינים כי החיסון עורר תגובה חיסונית יעילה הן בחיות

קטנות והן בחיות גדולות )חזירים(. החיסון הוכח כבטוח בבדיקות הרבות, ולפיכך מתאפשר כעת המעבר לני סויים קליניים בבני אדם.

השלב השני של הניסוי נועד לבדוק את יעילות החיסון - האם מתן החיסון הוביל לייצור נוגדנים בקרב המתחסנים. בשלב זה משתתפים גם אנשים עד גיל ,80 וכן בעלי מחלות רקע

 ?? צילום: דוברות משרד הביטחון ?? הכנת הניסוי במכון הביולוגי
צילום: דוברות משרד הביטחון הכנת הניסוי במכון הביולוגי
 ?? צילום: מישל דוט קום ?? העברת חולה קורונה בביה"ח רמב"ם
צילום: מישל דוט קום העברת חולה קורונה בביה"ח רמב"ם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel