Israel Hayom

"זילבר הוכיחה שהכל פוליטי בפרקליטות"

בנאום חריף תקפה המשנה ליועמ"ש ורמזה שדבריה מכוונים לרה"מ: "פייק מנהיג" ● "מייצרים מציאות של מדינת פקידים המתכננים הפיכה" ● זעם בימין: "שתתפטר"

- יאיר אלטמן ויהודה שלזינגר

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר, הידועה בהתבטאויות מעוררות מחלוקת המבקרות את השלטון, תקפה אמש במרומז את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בלי להזכיר את שמו, בא מצעות הכינוי "פייק מנהיג". בימין השיבו: "עוד פקידה שכמעט כל החלטה שקיבלה היתה נגועה בפו ליטיקה ובאינטרסים זרים".

הפקידה הבכירה, שאמורה לסיים את תפקידה בדצמבר הקרוב, נשאה נאום חריף בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה. עוד דיברה על "היעדר מנהיגות" והוסיפה: "מייצרים מציאות מדומיינת של פרקליטות שבתוך הפ רקליטות, או של מדינת פקידים חו רשי רע במסתרים המתכננים הפיכה שלטונית. תוסיפו קצת דם לקינוח הדבש ויש פה קאמבק מטורף של הפרוטוקולי­ם של פקידי ציון. תר בות של חיפוש אשמים במקום נטילת אחריות. 'הפטריוטיות היא מפלטו של הנבל', אמר סמואל ג'ונסון בחי בורו 'הפטריוט', ושיח המשילות הוא לפעמים מפלטו של הפייק מנהיג". בהמשך לעגה בציניות: "המשילות שעליה לא מפסיקים לדבר בשנים האחרונות היא מחוז חפץ וירטואלי, פאטה מורגנה, כמו נווה מדבר מדו מיין לצמאים ולמוכי חום במדבר, שכמה שנתלים עליה כתרופת הפלא, החיסון החברתי לכל החוליים שלנו, כך היא מתרחקת והולכת. המשילות היא אותה כסות מרהיבה שאמורה לאפשר לשלוט ולקדם מדיניות, לו רק לא יפריעו לכך השופטים, או היועצים המשפטיים, או התקשו רת המוטה והמגויסת, או האקדמיה האנטי פטריוטית, או עולם התר בות האליטיסטי המנותק שחי על חשבוננו ורק מוציא דיבתנו בעו לם, או בוגרי קרן וקסנר, או הקרן החדשה לישראל, או השמאלנים". ביום שני האחרון שר המשפטים הודיע על התנעת תהליכי האיתור למחליפה של זילבר. כהונתה של דינה זילבר, המכהנת בתפקיד זה, הוארכה בספטמבר בשלושה חודשים לבקשת אבי ניסנקורן והיועץ המ שפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בין זילבר לשרת המשפטים הקודמת איילת שקד שררה מתיחות על רקע ביקורת שהשמיעה זילבר בפומבי עליה ועל פעילות הממשלה. זילבר אף נקראה על ידי היועמ"ש ונדר שה להפסיק לבקר בפומבי את הדרג הפוליטי הנבחר.

בתגובה לדברים הגיב ח"כ בצלאל סמוטריץ' ואמר: "הנאום המרשים של דינה זילבר הוא ההוכחה הטובה ביותר לפוליטיזצי­ה של מערכת המ שפט הישראלית. זילבר תהיה ללא כל ספק פוליטיקאית מרשימה ות כבוש מקום של כבוד בצמרת הנהגת השמאל. אין לי בעיה עם דעותיה, יש לי בעיה קשה עם העובדה שהיא כפתה אותן בשנים האחרונות על החברה הישראלית בכסות משפטית". ח"כ מאי גולן )הליכוד( כתבה כי "וואו... תיראו מופתעים! דינה זילבר יוצאת נגד ראש הממשלה והימין. כבר לפני שנים הייתה צריכה לה תפטר מתפקידה ולהתפקד למרצ. עוד פקידה שכמעט כל החלטה שקיבלה היתה נגועה בפוליטיקה )כמובן מהצד השמאלי של המפה( ובאינטרסים זרים. ברוך שפטרנו. לא נתגעגע".

ח"כ סמוטריץ': "נאום זילבר הוא ההוכחה הטובה ביותר לפוליטיזצי­ה של מערכת המשפט הישראלית. היא תכבוש מקום בצמרת הנהגת השמאל"

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? זילבר
צילום: אורן בן חקון זילבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel