Israel Hayom

גל העזיבות במשרד הבריאות: האחראי לתקצוב המערכת התפטר

- מיטל יסעור בית אור

לגל העזיבות של בכירים במ שרד הבריאות נוסף שם משמ עותי נוסף: ודים פרמן, סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור הודיע על עזיבה, בתום עשר שנות עבו דה במשרד הבריאות ומהן ארבע שנים בתפקיד הנוכחי. פרמן עוסק בתקופה האחרונה במשא ומתן על רכש חיסונים ובנוסף היה אחראי על כל נושא תקצוב מערכת הבריאות, מחירי תרופות ועוד. פרמן הוא גם אחד מנציגי המשרד בוועדת סל התרופות.

ככל הידוע פרמן מסיים את תפקידו לאחר תחושת מיצוי וב עקבות הצעה אטרקטיבית שקי בל, לעמוד בראש גוף מחקר. הוא ימשיך בתפקידו במשרד עד סוף .2020 עזיבתו מצטרפת לגל עזיבות של גורמי המקצוע, האח רון שבהם הוא המשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו שפרש בתום 13 שנה. בכירים נוספים שפרשו בתקופה האחרונה הם פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, מו ריס דורפמן, סמנכ"ל הרגולציה, ארז און, ראש חטיבת בתי החו לים הממשלתיים ועו"ד רויטל טופר, סמנכ"ל לפיקוח על קו פות החולים.

חלק מהפרישות נעשו על רקע שחיקה מהטיפול בקורונה או על רקע חילוקי דעות מקצועיים בנושא ההתמודדות מול הנגיף כמו פרישותיהם של פרופ' גרוטו ופרופ' סדצקי וחלקן היו מתוכ ננות מראש או על רקע אחר. עם זאת העזיבה של בעלי תפקידים בכירים, כאשר רוב התפקידים טרם אוישו, מחלישה ומקשה על משרד הבריאות לפקח על בתי החולים או קופות החולים ולמלא את תפקידו כרגולטור.

"זה נראה לא טוב כי לא מינו אנשים במקום הפורשים וכי אין מועמדים פוטנציאליי­ם. הבעיה אינה בעזיבה, שזה דבר טבעי אחרי שנים ארוכות ומתר חש בעוד משרדי ממשלה אלא שאין מחליפים פוטנציאליי­ם", אומר בכיר במערכת הבריאות. "אין ספק שהעזיבה שלו, יחד עם העזיבה של סמנכ"ל האסטרט גיה עוד לפני הקורונה וסמנכ"ל הרגולציה ועזיבת המנכ"ל הקו דם בר סימן טוב שהיה כלכלן, מחלישה מאוד את הצד הכלכלי במשרד".

פרמן עצמו סירב אתמול לה תייחס לעזיבתו.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel