Israel Hayom

מגזר אדום: "החתונות פוגעות ביקרים לנו"

עלייה ניכרת בתחלואה נרשמת ביישובים הערביים ● ראשי המגזר מודאגים ומסבירים: "אנשים עורכים אירועים המוניים ומסרבים להיבדק" ● קוראים לשילוב כוחות עם הרשויות בהקדם: "עלינו לפעול יחדיו ורק כך נבלום את ההתפשטות"

- דניאל סיריוטי

ביישובים הערבים בגליל בוואדי ערה ובמשולש שוב נרשמת עלייה ניכרת בתחלואה בקורונה, ובקרב ראשי המגזר הע רבי בישראל חוששים כי ההישגים שנרשמו לאחרונה בהפחתת שיעור הנדבקים בנגיף בקרב ערביי ישראל, יתאדו ואחוזי המאובחנים חיובי לנגיף יאמירו ולא יהיה מנוס מהטלת סגרים ומגבלות נוספות ביישובים.

הממונה על המאבק בקורונה במ גזר הערבי איימן סייף הודה כי לא חרונה שבו במגזר הערבי לערוך חתונות וארועים המוניים. לאחרו נה נחשף ב"ישראל היום" כי זוגות רבים במגזר הערבי בעיקר מאזור הצ פון והמשולש זיהו פרצה המאפשרת להם להתחתן תוך עקיפת מגבלות ההתקהלות באמצעות העברת מיקום החתונה לשטחי התפר הסמוכים לקו הירוק ונתונים לשליטה פלשתינית ורבים עורכים את אירועי השמחות בכפר ברטעה בצפון השומרון שחציו בשטח ישראל וחציו בשטחי הרשות הפלשתינית, ובחלקו הפלשתיני של הכפר הוסבו מבנים ושטחים פתוחים לאולמות שמחה וגני ארועים. גורם בכיר במגזר הערבי אמר ל"ישראל היום": "יש חוסר אחריות משווע במ גזר הערבי, לא מדובר רק בחתונות המוניות הנערכות מדי יום באיזורים בשליטה פלשתינית וכוללים לעי תים אלפי אנשים, אלא גם בעובדה שיש עלייה בתחלואה הסמויה במגזר. אנשים מסרבים ללכת להיבדק כדי לא להיכנס לבידוד ולא להכניס לבי דוד בני משפחה וחברים, במגזר הע רבי כמו גם במגזרים אחרים הקורונה פגעה כלכלית במשפחות רבות ואנ שים חוששים פחות מהמחלה ויותר מקריסה כלכלית". לדברי אותו בכיר הממשלה ומשרד האוצר צריכים לתת לתת דגש לפגיעה הכלכלית: "רבים מתקשים בקבלת הלוואות ומסגרות אשראי ואם המצב הכלכלי בכי רע הם נאלצים לפנות לגורמים עבריינים ולשוק האפור. הם מפחדים יותר מה שוק האפור ומחובות לגורמים כאלה מאשר מהקורונה".

עם זאת גורם בכיר בהנהגת המגזר הערבי אמר ל"ישראל היום": "הפט נט הזה שחידשו את החתונות אבל העבירו אותן לשטחי הרשות הפל שתינית כדי להתחמק מההגבלות חוזר אלינו כמו בומרנג ועכשיו אנ חנו נאלצים להילחם בתחלואה הס מויה במגזר. על הציבור שלנו להבין שהחתונות פוגעות קודם כל ביק רים לנו. כבר עכשיו רואים שהערים האדומות הן בעיקר רשויות ערביות". לדבריו, התחלואה הסמויה פשטה בקרב רבים מערביי ישראל ששבו מחו"ל לאחרונה בעיקר מטורקיה ונ מנעו מכניסה לבידוד לפי הנחיות משרד הבריאות, "על ההנהגה והצי בור הערבי לפעול מיידית יד ביד עם משרד הבריאות ורשויות המדינה כדי לבלום את העלייה המדאיגה בתח לואה". מנכ"ל המכון היהודי ערבי שליד ההסתדרות פארוק עמרור הדגיש אף הוא כי על כל הגורמים במגזר הערבי לשלב כוחות: "עלינו לפעול יחדיו כולנו ראשי רשויות, חברי כנסת וגורמים נוספים בהנה גת החברה הערבית כדי לבלום את התפשטות הקורונה".

 ?? צילום: מישל דוט קום ?? חתונה בכפר ברטעה
צילום: מישל דוט קום חתונה בכפר ברטעה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel