Israel Hayom

רופאי משפחה יפסיקו לתת אישורים מנהליים: "לא נהיה פקידים"

באיגוד רופאי המשפחה החליטו לשים סוף להנפקת אישורי כשירות שונים עבור מטופלים ● לראשונה, הם מפרסמים מסמך המגדיר את תפקיד רופא המשפחה ● "מתן האישורים גוזל זמן טיפול"

- מיטל יסעור בית אור

רופאי המשפחה לא יתנו יותר אישורים מנהליים, ומסבירים: "לא ניתן להפוך אותנו לפקידים".

לצד הטיפול בחולים בקורונה, שרו בם מטופלים על ידי רופאי המשפ חה, מתבקשים רופאי המשפחה על ידי מטופלים להנפיק אישורי כשירות שו נים שאינם רפואיים, כגון אישור לחדר כושר, ללימודי הוראה, אישורי מחלה או אישור בריאות עבור רישיון נהיגה.

לאורך שנים נלחמו רופאי המשפ חה בביורוקרטי­ות ובאישורים שאינם רפואיים, וטענו שהדבר מעמיס על הפעילות ומגביר את השחיקה. כעת, באיגוד רופאי המשפחה רוצים לשים לזה סוף, ולראשונה מפרסמים מסמך המגדיר את תפקיד רופאי המשפחה, ותחומי האחריות שהוא אמון עליהם. בין הנושאים שרופאי המשפחה מציינים שלא יטפלו בהם: מתן אישורי כשירות לפעילות שלא מבוצעת בהשגחת רופא, אימות נכונות הצהרה של אדם, הפקת הפניות שניתנו על ידי רופא אחר ועוד.

"קביעת גבולות לאחריות רופא המ שפחה ותפקידיו תביא לשיפור איכות הטיפול ותצמצם את ניגוד העניינים בין המחויבות לבריאות המטופלים למ חויבות לקופה"ח", נכתב בנייר העמדה.

מנתוני האיגוד לרפואת המשפחה עולה כי 97% מחולי הקורונה ביש ראל טופלו בקופות החולים. בישראל כ 5,000 רופאות משפחה ורופאי משפ חה, אשר מהווים את השדרה המרכזית של רפואת הקהילה. מתחילת מגיפת הקורונה טופלו בקהילה כ 308 אלף חולים, בעוד בבתי החולים טופלו במה לך התקופה רק 10,000 חולים; כך שב ממוצע, הוסיף כל רופא כ 61 חולי קו רונה למצבת החולים שלו, זאת נוסף על המשימות השוטפות.

ד"ר ניבה אזוז, מומחית ברפואת משפחה ומנהלת רפואית: "כל טופס נוסף וכל מטלה נוספת גוזלים זמן טי פול. בתקופה של ביקוש גובר וזמינות דיגיטלית אינסופית, נדרש שינוי תפי סתי בציבור ובקרב מקבלי ההחלטות, והחלטה לגבי תוכן הפעילות שלנו כרופאי משפחה". ד"ר מיכל שני, יו"ר איגוד רופאי המשפחה: "במהלך השנים הוטלו עוד משימות ביורוקרטיו­ת על רופאי המשפחה. העיסוק בביורוקרטי­ה בא על חשבון הזמן שמוקדש לחולים, שצריכים אותנו. הגדרת תחומי האח ריות נועדה לשים גבול לתופעה".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel