Israel Hayom

כוננות בדרום: מאמץ משותף עם המודיעין המצרי להפחתת המתיחות

בישראל מעריכים: השיגורים מעזה - תוצאה של תקלה טכנית ● צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועה; רקטה אחת יורטה ● הדי היירוט נשמעו בשפלה ובגוש דן ● תושבי בת ים זעמו: "האזעקות לא פעלו"

- לילך שובל, בהכנת הידיעה השתתף שחר קליימן

ירי הרקטות מעזה והטענות לכשל טכני: שתי רקטות נורו במהלך הלילה משטח רצועת עזה לעבר אשדוד והשפלה וגרמו לבה לה. בחמאס טוענים כי הירי בוצע בשוגג כתוצאה מתקלה טכנית.

הרקטות שוגרו מעזה אתמול בס ביבות השעה 02:00 לפנות בוקר. שי גור אחד לעבר העיר אשדוד, שלא הפעיל התרעה כיוון שלא היה מכוון לאזור מיושב, ושיגור נוסף שבעקבו תיו הופעלו התרעות באשדוד ובמרחב השפלה. לאחר השיגור תקפו מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים של צה"ל תשתית תת קרקעית ועמדות צבאיות של חמאס ברצועה. שר הביטחון, בני גנץ, אמר אתמול: "אם חמאס לא יע מוד במבחן השקט, התוצאות תהיינה קשות קודם כל עבור הנהגתו ועבור תושבי הרצועה".

השיגורים ככל הנראה יצאו מבו רות השיגור של חמאס, ונבחנת האפ שרות שהם שוגרו כתוצאה מכשל טכני. שיגור הרקטות הגיע בסופה של כוננות במהלך סוף השבוע לק ראת אפשרות של ירי מצד הג'יהאד האסלאמי, במלאת שנה לחיסולו של בכיר בארגון, בהאא אבו אלעטא. בד בבד, גורמים בכירים ברצועת עזה אישרו ל"ישראל היום" כי ירי הרק טות לא נבע מפעולה מכוונת. לדב רי גורם בכיר בחמאס: "המשגר היה טעון והרקטות נורו בשל כשל טכני בעקבות חלחול מי גשמים אל בור השיגור". לדברי הבכירים הפלשתי נים, הן חמאס והן הג'יהאד האסלאמי הפלשתיני יבצעו תחקיר יסודי של האירוע כדי שמקרים כאלה לא ייש נו, שכן התקבלה החלטה עקרונית כי לפי שעה פניהם אינם להסלמה ולעימות צבאי עם ישראל.

גורם בכיר בהנהגת חמאס ברצו עה אמר ל"ישראל היום" כי אנשי המודיעין המצרי צפויים לקיים סבב שיחות עם הצדדים במטרה להביא להפחתת המתיחות. הבכיר הפל שתיני הדגיש כי המסרים שלפיהם הפלשתינים אינם מעוניינים בהסל מה "הועברו לכלל הגורמים הרלוונ טיים". העיתון הפלשתיני "אל קודס" ציטט אף הוא מקורות פלשתיניים בכירים בעזה, שמסרו כי אם צה"ל יגיב באופן לא מידתי לשיגור בשוגג של הרקטות - הפלגים הפלשתיניים לא יהססו להגיב.

כזכור, באוקטובר 2018 אירע שי גור דומה, וגם אז טענו הפלגים הפל שתיניים בעזה כי סופת ברקים גרמה לשיגור בשוגג של רקטה לעבר מרכז ישראל. הדי היירוט נשמעו היטב בא שדוד ובדרום גוש דן, במערב ראשון לציון, בחולון וביפו. שניים מתושבי בת ים, ונערה מחולון, נזקקו בלילה שבין שבת לראשון לטיפול רפואי לאחר שלקו בחרדה עקב הישמע קולות הנפץ. שרידי היירוט נמצאו בשני מקומות בבת ים. תושבים רבים התקשרו למוקד העירוני וזעמו על העובדה שלא נשמעה אזעקה. יצחק מוגרבי, חובש ומתנדב ביחידת חוסן של איחוד הצלה, סיפר: "התעוררנו בעקבות שמיעת הפיצוצים בחולון, בתי בת ה 15 קיבלה התקף חרדה". "זה היה מפחיד, בהתחלה חשבתי שזה רעם אדיר", אמרה אנה, תושבת העיר. תושב נוסף בשם פנחס אמר כי "זו תחושה של הפקרות שהאזעקה לא פעלה, הבניין רעד והיה מפחיד".

משטרת מרחב לכיש איתרה וסי לקה את שרידי הטיל באזור אשדוד.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? מזג אוויר סוער בעיר עזה
צילום: אי.אף.פי מזג אוויר סוער בעיר עזה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel