Israel Hayom

התוכנית: יישוב נוסף לבדואים בנגב

הרשות להסדרת התיישבות הבדואים ממליצה על הקמת יישוב חדש ● תנועת רגבים: "מדיניות הכשרה של בנייה בלתי חוקית"

- עקיבא ביגמן

מאז נכנס השר עמיר פרץ לתפקידו נרשם שינוי כיוון בכל הנוגע לטיפול בהתיישבות הבדואית הבלתי חוקית בנגב.

במקום לשאוף לפנות את ריכו זי הפזורה הבלתי חוקית ולהעבירם לשכונות ייעודיות, הרשות להסד רת הבדואים פועלת לעודד "הסד רה במקום" של ההתיישבות הבל תי חוקית. כלומר, הכשרה בדיעבד של ריכוזי פזורה המצויים במקומם. כפי שדווח ב"ישראל היום" בעבר, זו מגמת התכנון של הרשות זה חו דשים מספר, ובסרטון שהופץ בימים האחרונים נשמע מנכ"ל הרשות יאיר מעיין אומר זאת בקולו.

"אם יהיו פה יותר מ 500 משפ

חות, נוכל להמליץ לממשלה להקים יישוב חדש במתחם המצומצם הזה ונוכל לקדם את הקמת היישוב", אמר מעיין בעת ביקור בפזורה הבלתי חו קית אל זרנוג. הסרטון פורסם בעמוד הפייסבוק של ראש המועצה האזורית נוה מדבר אברהים אלהואשלה. לד ברי מעיין, הרקע לכך הוא עבודה משותפת של התושבים עם ארגון השמאל הקיצוני "במקום": "התוש בים יחד עם 'במקום' עשו פה עבודה בשנים האחרונות". אל זרנוג הוא לא המיקום היחיד".

במקום שיש ריכוז של 500 משפ חות בשטח מצומצם יחסית של 2,000 דונם, אנחנו נמליץ לממשלה לקדם הקמת יישוב חדש. יש לנו כמה אזו רים במרחב הזה. אנחנו מעריכים שיש כשלוש-ארבע נקודות שיצליחו לה גיע להסכמות", אמר מעיין. לדב ריו, מדובר ביישום החלטות הממשלה מלפני 15 שנה שהתקבלו בתוכנית להסדרת התיישבות הבדואים שנו סחו בחוק שנודע כ"מתווה בני בגין". בסופו של דבר, החוק לא עבר והמ דיניות לא יושמה.

בכוונת הרשות להסדרת הבדואים להמליץ לממשלה על הקמת יישובים חדשים במיקומים הבאים: חשם זנה )מול נבטים(, עבדה )ליד שדה בוקר( ורחמה )סמוך לירוחם(. היישוב הנו סף, באל זרנוג, נמצא כעת בתחילת הבדיקה, וייתכן שהמלצה בעניינו תתקבל בהמשך. יצוין כי חלק מה שטח שעליו נמצאת הפזורה באזור נמצא בבעלות יהודית פרטית, כולל אזור שעליו הוקם בית הספר. הנושא מצוי בהליכים משפטיים בבג"ץ.

"ההחלטה של עמיר פרץ מר סקת את כל התהליכים שהובילו הממשלות השונות בעשור האחרון מאז דו"ח גולדברג", ציין מנכ"ל תנו עת רגבים מאיר דויטש, "אלא שב זמן שגולדברג המליץ על מדיניות של אפס סובלנות כלפי בנייה בלתי חוקית חדשה, בעשור האחרון מספרה רק הוכפל".

תגובת יאיר מעיין: "בהמלצות ועדת גולדברג שאושרו בממשלה וגם בהמלצות דו"ח בגין נקבע שתינתן עדיפות להסדרה במקום ולהרחבת יישובים ולהקמת יישובים חדשים ככל שיש אוכלוסייה מספיק גדו לה. בשנים האחרונות קידמנו הלי כי הרחבת יישובים להסדרה במקום לריכוזים גדולים, ובמקביל התח לנו הידברות עם ריכוזים גדולים של כ 500 משפחות להסדרה במקום ביישוב חדש, וזאת בהתאם למדיניות הממשלה".

 ?? צילום ארכיון: דודו גרינשפן ?? פזורה בדואית לא מוכרת, הסמוך ליישוב נבטים
צילום ארכיון: דודו גרינשפן פזורה בדואית לא מוכרת, הסמוך ליישוב נבטים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel