Israel Hayom

שייח' המזוהה עם התנועה הקיצונית "חיזב אל תחריר" - הורחק מהר הבית

ההחלטה התקבלה בידי מפקד מחוז ירושלים ● "אם תרצו": "מוביל הסתה פרועה ומפר את החוק"

- נדב שרגאי ואפרת פורשר

השייח' עיסאם עמירה, תושב שכונת צור באהר שבמזרח ירושלים המזוהה עם תנועת האסלאם הרדיקלי "חיזב אל תחריר", הורחק מהר הבית לתקופה של חצי שנה לאחר דברי הסתה שהשמיע במקום.

את ההחלטה קיבל מפקד מחוז ירו שלים של המשטרה, ניצב דורון ידיד, על בסיס המלצת גורמי מקצוע.

שייח' עמירה מזוהה עם תנועת השחרור האסלאמית, הדוגלת בהק מת חליפות מוסלמית עולמית שביר תה ירושלים על חורבותיה של מדינת ישראל. לאחרונה נראה עמירה אומר במהלך שיעור שהתקיים סמוך למסגד אל-אקצא כי "זהו כבוד גדול למוס למים שצעיר מוסלמי ערף את ראשו של כופר והגן על שמו של הנביא מו חמד". דבריו הובאו לראשונה בסרטון שפורסם על ידי מכון ממרי.

האירוע שאליו התייחס השייח' הת רחש בחודש שעבר בצרפת, אז צעיר ערף את ראשו של מורה בטענה כי הוא "פגע בשמו ובזכרו של הנביא מוחמד". בעבר הקדיש עמירה דברים גם ל'אויבים שמאמינים ביותר מאל אחד", והעניק להם שלוש אפשרויות: להמיר את דתם לאסלאם, לשלם את הג'יזיה )מס גולגולת( או "שאנו נחפש אחר עזרתו של אללה כדי להילחם בהם".

בכתבה על תנועת "חיזב אל תח ריר" שפורסמה ב"ישראל השבוע" לפני כשבועיים, הובאו התבטאויות קיצוניות דומות של עמירה ושל ראשי התנועה בירושלים, וכן מידע המלמד שבמקרים שונים, פעילים המזדהים עם התנועה ועם מטרותיה גלשו לפי גועים ולטרור, בעיקר בחו"ל. מדינות באירופה, ובהן גרמניה, וכן מדינות ערביות כמו מצרים, הוציאו את חיזב אל תחריר מחוץ לחוק. בארץ, לעו מת זאת, לא נהגו כך, למרות המל צה של השר לביטחון הפנים לשעבר, גלעד ארדן.

תנועת "לך ירושלים" והעומד ברא שה, מאור צמח, קראו אתמול לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה להוציא את התנועה אל מחוץ לחוק. צמח אמר כי "אין זו התבטאות ראשונה של ראשי התנועה ברוח דאעש, וכי הן הכתבה ב'ישראל השבוע' והן מקורות נוספים מלמדים על התבטאויות מחרידות של אנשי דת המזדהים עם התנועה ודר כה, ברוח ארגון המדינה האסלאמית".

האגף למחקר ערבי של תנועת "אם תרצו" מסר בתגובה: "השייח' עיסאם עמירה הוא גורם קיצוני שמפר את החוק ברגל גסה. בעצם נוכחותו בהר הבית, הוא מוביל הסתה פרועה כנגד אזרחי ישראל וכנגד העולם החופשי בכללותו. אנו מצפים שהשייח' יוע מד לדין על התבטאויותי­ו המסיתות".

 ?? צילום: אי.פי ?? מסגד אל אקצא
צילום: אי.פי מסגד אל אקצא

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel