Israel Hayom

טראמפ הבהיר: "ביידן ניצח רק בעיני תקשורת הפייק ניוז"

הנשיא עורר מהומה לאחר שהודה לכאורה כי הפסיד בבחירות - ומיהר לחזור בו: "הבחירות מזויפות, דרכנו עוד ארוכה" ● בא כוחו, ג'וליאני, הבהיר: "הנשיא דיבר בעוקצנות"

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב

על רקע חוסר מוכנותו להודות בהפסדו בבחירות, לרגע היה נדמה אמש כי הנ שיא היוצא דונלד טראמפ הכיר במצבו.

"הוא ניצח", כתב טראמפ אתמול על הנשיא הנ בחר ביידן, בתחילת ציוץ שבהמשכו פורטו טענות בלתי מוכחות על זיופים בבחירות. אלא שאותן שתי מילים ראשונות שיגעו במהירות את הרשת, והפכו לכותרת ראשית בכל הרשתות בארה"ב. לנשיא היוצא נדרשו כשעה וחצי להבהיר כי ביידן "ניצח רק בעיניי תקשורת הפייק ניוז".

הציוץ הראשון עלה קצת לפני השעה שמו נה בבוקר, שעון וושינגטון. "הוא ניצח רק משום שהבחירות זויפו", כתב טראמפ. אך עצם ההודאה הראשונה, לכאורה, על כך שביידן ניצח, היתה בגדר כותרת של ממש. לטראמפ לקח זמן לה בין לאיזו מהומה הציוץ שלו גרם, אך מעט אחרי השעה תשע בבוקר הוא כבר לא הותיר שום מקום לספק. "אני לא מודה בהפסד בדבר! יש לנו עוד דרך ארוכה. אלו היו בחירות מזויפות!"

ברשת החברתית טוויטר סימנו כמעט את כל הציוצים של הנשיא היוצא אתמול בבוקר כ"שנויים במחלוקת", שכן רוב טענותיו כבר הופרכו. היעדר ההוכחות לא עוצר בינתיים את הצוות המשפטי של טראמפ, שאותו מוביל עורך דינו האישי ראש העיר ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני, מלהמשיך בסדרת תביעות ועתירות נגד תוצאות הבחירות, מהלך שבינתיים לא נשא פרי.

ג'וליאני התראיין אמש ברשת פוקס ניוז ודחה את הטענה כי טראמפ הכיר בניצחון יריבו. "זו היתה הערה סרקסטית על הזמנים הנוראיים שאנו חיים בהם", אמר. הוא חזר והתעקש כי יש בידי הר פובליקנים מספיק ראיות כדי להפוך את תוצאות הבחירות, אם כי הוא שוב לא ביסס את טענותיו.

הציוצים של הנשיא היוצא ביום ראשון בבוקר היו המשך ישיר לפוסטים שלו בשבת אחר הצה ריים, שבהם ניסה לעודד את תומכיו שהפגינו למענו בוושינגטון. טראמפ טען כי הספירה החוזרת בג'ורג'יה - מהלך אוטומטי בגלל הפער הקטן שבו ניצח שם ביידן - היא "בזבוז זמן", אף שהמושל ורוב נושאי התפקידים שם הם רפובליקנים. "אל תיתנו לשמאל הרדיקלי לגנוב את הבחירות!", הוסיף טראמפ.

עד מהרה הגיעו דיווחים מרחובות וושינגטון - עיר בעלת רוב דמוקרטי עצום - על עימותים בין תומכי הנשיא היוצא לבין מתנגדיו. לפחות 20 בני אדם נעצרו, ושני שוטרים ממשטרת הבי רה נפצעו. טראמפ מיהר להגיב לדיווחים והפנה אצבע מאשימה לשמאל הקיצוני. "אנטיפה )המג דיר עצמו כארגון אנטי פשיסטי שממשל טראמפ הגדיר כארגון טרור, י"ה( הנבלות ברחו להרים", הטיח טראמפ, "משטרת ,DC קדימה - עשו את העבודה ואל תתאפקו!"

בינתיים, מגיפת הקורונה בארה"ב מוסיפה לה שתולל, והסירוב של הנשיא היוצא להכיר בתו צאות הבחירות מקשה על צוותו של הנשיא הנכנס ביידן לתאם את תוכנית הפעולה שלו למאבק בנגיף. ראש המכון האמריקני למחלות מידבקות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, הבהיר אמש כי הקישור בין אנשיו לבין ראשי הממשל החדש הוא צעד קרי טי. "זה כמו להעביר מקל במרוץ שליחים, אתה לא רוצה להפסיק", הסביר בראיון ל ,CNN "מובן שיהיה טוב יותר אם נוכל להתחיל לעבוד איתם".

 ?? צילום: רויטרס ?? נשיא ארה"ב טראמפ
צילום: רויטרס נשיא ארה"ב טראמפ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel