Israel Hayom

תשלום על ימי הבידוד: הממשלה העלתה את הפיצוי לעסקים קטנים

לאחר שבועות, נמצא הסדר שמקובל על הממשלה, ההסתדרות והמעסיקים עד 20 עובדים ● העובדים יממנו יום אחד בלבד ● שר האוצר: "צעד חשוב שנעשה בשיתוף פעולה של הגורמים"

- גלעד צוויק

אחרי כמעט שלושה שבועות שבהם למעשה לא היה ברור מי חייב בתשלום, הושגה אתמול פשרה במימון ימי הבידוד: המעסיקים עד 20 עובדים יממנו 25% מימי הבידוד החל מהיום השלישי.

המעסיקים מעל 20 עובדים יממנו 50% מימי הבידוד החל מהיום השש לישי. המתווה ייבחן שוב בסוף חודש מארס .2021 הפשרה הושגה בתום משא ומתן בין האוצר לוועדת העש בודה והרווחה, בראשות ח"כ חיים כץ, והועברה לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. על פי ההסדר, עובד שנמצא בבידוד לא יקבל שכר על יום הביש דוד הראשון בלבד, ובהמשך תחולק עלות הבידוד שווה בשווה בין המדינה למעסיק, כשהשיפוי יינתן באמצעות המוסד לביטוח הלאומי. כאמור, למעש סיקים עד 20 עובדים המדינה תשלם 75% מעלות הבידוד.

לעובד/ת ינוכו בגין הבידוד עד 4 ימי מחלה, אך בשונה מהרגיל, לא ינוכו ימי מחלה בגין סופי שבוע וחש

גים. אם לעובד/ת לא נותרה מכסת ימי מחלה, יוכלו לבחור בין צבירת מינוס על חשבון ימי מחלה עתידיים, או לקבל 70% משווי שכרם מהמדינה עבור ימי הבידוד.

שר האוצר ישראל כץ מסר: "זהו צעד חשוב נוסף בתקופה זו שנעש שה בשיתוף פעולה בין הגורמים, שיסייע באופן ישיר למגזר העסקי. צעד זה, לצד צעדים רבים נוספים, יסייעו למשק הישראלי ולציבור העוש בדים שנפגעו בעקבות משבר הקורוש נה. אמשיך לפעול כדי לסייע היכן שיידרש לצד חזרת המשק לפעילות ופתיחת העסקים בהתאם למגבלות".

מנשיאות המעסיקים והעסקים נמסר: "אנחנו מברכים על תוספת הפתרון למעסיקים קטנים. עם זאת, אנו דורשים מהאוצר לקיים את ההסש כם החתום עם המעסיקים וההסתדרות כמתחייב בהסכם, ככתבו וכלשונו, ולפצות את המעסיקים על כל נזק שנגרם כתוצאה מהרעת תנאי המתש ווה בהצעה של יו"ר ועדת העבודה".

יו"ר המגזר העסקי דובי אמיתי הוסיף: "אני קורא לממשלה להש ביא בהקדם האפשרי תקציב מדינה עם קביעת יעדים ברורים, שיובילו להאצה ולצמיחה של המשק בישראל".

מענקי חזרה לעבודה

בתוך כך, ועדת העבודה והרווחה אישרה את הצעת שר האוצר ישראל כץ וההסכם בין משרד האוצר למוסד לביטוח לאומי בדבר מתן מענקים למובטלים למשך תקופה ממושכת, בעבור השתלבות בשוק התעסוקה על ידי שימוש במנגנון המאפשר גמישות למעסיקים ולעובדים.

המענק יינתן לעובד שיחזור לעש בודה לאחר 1 בנובמבר והיה מובטל במשך 75 ימים קודם לכן, שבגינם קיבל דמי אבטלה. הוא יינתן לאחר תקופת אבטלה ממושכת לחוזרים לעבודה בשכר נמוך מזה שעבדו בו בטרם אבטלתם.

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? חנויות ברמת גן
צילום: גדעון מרקוביץ' חנויות ברמת גן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel