Israel Hayom

חוזרות בתשובה ושרות

בשנים האחרונות המוזיקאי טל שגב חוזר בתשובה • הפרויקט המוזיקלי החדש שלו, "קולותשובה", כולל שירים שמבצעות נשים חוזרות בתשובה, שבהן דין דין אביב ושרון רוטר

- מאיה כהן

המוזיקאי טל שגב )47( הוציא חמיש שה אלבומים, כתב והפיק שירים ואלבומים לבכירי האמנים (ובהם שרית חדד, אייל גולן ושלמה ארצי), ועכשיו אחש ראי לפרויקט מוזיקלי חדש: "קולותשובה". בפרויקט משתתפות נשים חוזרות בתשובה שמבצעות שירים שונים, ובהן זמרות מוש כרות כמו שרון רוטר ודין דין אביב.

היום יוצא השיר הראשון מתוך הפרויקט, "אינני יודעת דבר" בביצוע של יראת שרה יעקב. יראת היא בוגרת בית הספר למוש זיקה "מזמור", ושיתפה פעולה עם מוזיש קאיות כמו רונה קינן ויעל דקלבאום. את מילות השיר כתב דויד מונסונגו, והלחן הוא של שגב.

אבל מה לשגב ולחוזרות בתשובה? "גם אני בתוך זה", הוא מספר. "מאז שאני זוכר את עצמי אני עם אמונה בהשם, מדבר עם בורא עולם, מתפלל במילים שלי. בשש נים האחרונות התחזקתי, בעקבות הסיפור עם האוזן". שגב מתייחס לבעיית שמיעה נדירה שממנה סבל, ושגרמה לו להפסיק לעסוק במוזיקה כמעט חמש שנים. את הקאמבק למוזיקה עשה .2015שב "הייתי הרבה לבד עם מחשבות ועם התקרבות לבורא עולם", הוא מספר. "מה שהתחיל בשאלות 'למה זה מגיע לי?' צמח למקום שהכל לטובה, וזו לא קלישאה. הכרתי צדיקים נסתרים, התחלתי ללמוד איתם. היום אנחנו שומרים שבת, ברוך השם, מאוד משתדלים להיות בני אדם טובים, להיות בשמחה, לקיים מצוות בשקט ובצניעות. לאהוב".

ההחלטה לעשות פרויקט עם נשים חוש זרות בתשובה התקבלה לפני שלוש שנים, כשנושא שירת הנשים היה מדובר מאוד. "יצא לי להכיר את רינת גבאי ואת עדן הראל", מספר שגב. "לא ידענו מי תסכים, למי זה יתאים, אז התחלנו לאטשלאט, עם טקסטים שכתב דוד מונסונגו. שיר אחד הלחין חן הררי, ואני הלחנתי שלושה. התש גובות של הנשים שפנינו אליהן היו מאוד חיוביות. היו כמובן שאלות לגבי זה, לכל אחת יש את המקום שלה בהלכה. כתוב בתורה שצריכים לעשות. אלוהים ברא לנו עשייה. אז התחלנו לעשות, ואנחנו מתכש וונים לפנות לעוד נשים. בינתיים כל אחת מקבלת שיר, ייצאו סינגלים ובסוף תהיה אסופה, יהיה אלבום אחד".

אתה אומר לכולם, אבל אם תרצו להופיע עם האלבום, זה לא יוכל להיות בפני גברים.

"נכון, אבל כשאתה מוציא שיר ביוטיוב, כולם יכולים להקשיב לו. אני רוצה להגיע לכמה שיותר אנשים, לחבר בין אנשים ולש קרב לבבות. אנחנו מכבדים כל אחת במה שהיא מאמינה. כל אחת וההלכה שלה. אנחנו חייבים לשים את כל הפצעים בצד ולרפא אותם, ולדעת שאנחנו אחד. זה לא טוב, מה שקורה פה, ואני מאמין שלמוזיקה יש כוח אדיר לחבר". איך אתה עובר את תקופת הקורונה? "אני מקליט הרבה בבית. בהתחלה זה היה פחות נעים, אבל הקורונה חשפה בי דפוסי התנהגות שהייתי צריך לשנות. לבית זה עשה טוב, ברוך השם, הכל מעוש לה. סיימתי להקליט אלבום עם שמונה שירים, והסינגל הראשון ייצא ממש בקרוב. יש בו הרבה מהתובנות החדשות שלי".

דוד מונסונגו הוא אמן ומשורר. "כשטל פנה אלי, זו היתה הפתעה מוחלטת עבורי", הוא מספר, "אבל איך שהוא התחיל לדבר על הפרויקט - היו אורות בעיניו, שהדליקו אורות בנפשי. כאילו היה ברור שזה מפגש שנועד להתקיים. 'קולותשובה' הוא פרויקט של מילים, מנגינה ואמונה, שחברו יחדיו לאלבום שכלשכולו אהבת חינם".

 ?? צילום: מור אלמה מלאך ?? "לכל אחת יש את המקום שלה בהלכה". שגב
צילום: מור אלמה מלאך "לכל אחת יש את המקום שלה בהלכה". שגב
 ?? צילום: יחצ ?? הראשונה. יראת שרה יעקב
צילום: יחצ הראשונה. יראת שרה יעקב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel