Israel Hayom

המציאות חזקה מכל קורונה

אחרי ההלם הראשוני שיצרה הקורונה, בארה"ב מוצאים פתרונות יצירתיים כדי לחזור ולצלם את תוכניות הריאליטי • ריחוק חברתי בין השופטים, בלי קהל, צילום בלוקיישן אחד ובלי החלפת יעדים, הם רק חלק מהדרכים לעשות זאת

- דודי כספי, לוס אנג'לס

למרות הקורונה, בארה"ב מחזירים למסלול את תוכניות הריאליטי וחוזרים לצלם תחת מגבלות של ריחוק חברתי ובדיקות. רק השבוע הוכרז על עונות חדשות של "אמריקן איידול", "הרווק" ו"טופ שף".

העונה ה־61 של ריאליטי השידוכים "הרווקה" עלתה לאחרונה לאוויר, לאחר שצולמה בכפר נופש פרטי בפאלם ספרינגס. כעת ההפקה כבר בעיצומם של צילומי העונה ה־52 של ספינת האם "הרווק" בכפר נופש בפנסילבניה. בעונה החדשה של התוכנית הפופולרית יככב מאט ג'יימס, הרווק האפרו־אמריקני הראשון בתולדות התוכנית. העונה הזאת תצולם, כמו העונה האחרונה של "הרווקה", בלוקיישן אחד, בלי טיסות ליעדים אקזוטיים בשלבי ההכרעה, כפי שהיה נהוג בדרך כלל.

גם הריאליטי "טופ שף", שבמסגרתו מתחרים שפים מרחבי ארה"ב על רבע מיליון דולר ונשפטים על ידי שפים עטורי כוכבי מישלן, מצולם בדרך כלל ביעדים שונים. אולם העונה ה־81 של התוכנית צולמה כולה בעיר פורטלנד שבאורגון. בוגרי התוכנית הבולטים הוזמנו לשמש שופטים, והם הופרדו לקפסולות לאורך הצילומים. בתום הצילומים החלה להצטלם באותו לוקיישן תוכנית־בת חדשה של ריאליטי הבישול, שבמסגרתה יתמודדו בשלנים חובבים מול בוגרי התוכנית המוכרים.

ריאליטי השירה "אמריקן איידול" יחזור לאולפן לעונה ,19 תחת כללי ריחוק חברתי. זאת, לאחר שבעונה האחרונה פרקי ההופעות החיות צולמו בזום. השופטים קייטי פרי, ליונל ריצ'י וזמר הקאנטרי לוק בריאן יישבו בריחוק זה מזה והתוכנית תצולם ללא קהל.

העונה הרביעית של "הזמר במסכה" מצולמת גם היא תחת כללי ריחוק חברתי. השופטים יושבים במרחק שני מטרים זה מזה, ובניגוד למה שנראה על המסך, אין קהל באולפן. המפיקים הודו כי פריימים של קהל מריע הם מארכיון העונות הקודמות, והם נשתלו בעריכה. באותו אופן מצולמת כעת תוכנית הספין־אוף, "הרקדן במסכה", שתעלה בסוף דצמבר. במסגרת התוכנית פאנל השופטים יצפה בסלבריטאים מחופשים מבצעים קטעי ריקוד, והם יצטרכו לזהות במי מדובר באמצעות רמזים.

אגב, בתוכנית המערכונים "סאטרדיי נייט לייב" מצאו פתרון יצירתי אחר לסוגיית הקהל. בהסתמך על ההנחיות בניו יורק, שמתירות לעובדים לנכוח במקום, ההפקה מכניסה קהל מצומצם של עד 25 אחוזים מהתפוסה האפשרית של האולפן, ומשלמת להם סכום של 150 דולרים. בכך היא מנצלת פרצה בתקנות והקהל מוגדר טכנית כ"עובדים".

אחת ההשקעות המרשימות בענף הריאליטי מתרחשת דווקא מעברו השני של האוקיינוס האטלנטי בתוכנית הבריטית "אני סלב, תוציאו אותי מכאן!". התוכנית משודרת בהצלחה כבר שני עשורים, ובמסגרתה כמה מפורסמים חיים יחד במחנה בלב הג'ונגל, עם אתגרים והדחות בדומה ל"הישרדות". התוכנית מצולמת בדרך כלל בערבות אוסטרליה, אבל בשל אילוצי הקורונה, העונה שהחלה אמש מצולמת בטירה עזובה בוויילס. על המתמודדים לשרוד בלב הריסות המבצר העתיק.

מרבית תוכניות הריאליטי ממשיכות להתקיים למרות המצב, ובמקביל, בערוצים הגדולים מעבים את לוח השידורים עם עוד שעשועונים, ובהם גרסת מפורסמים ל"גלגל המזל", "המרדף" האמריקני, ושעשועון חדש בשם "הרמאי", שבו תשעה מתמודדים, שאחד מהם הוא שתול.

 ??  ?? "טופ שף". סיימו לצלם את העונה ה־81
"טופ שף". סיימו לצלם את העונה ה־81
 ??  ?? עונה 16 של "הרווקה". בלי טיסות ליעדים אקזוטיים
עונה 16 של "הרווקה". בלי טיסות ליעדים אקזוטיים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel