Israel Hayom

שנטי שרה למען בית השנטי

היא בת ,35 קרויה על שם הבית לנוער בסיכון שהקימה אמה, ועכשיו היא מוציאה שיר שהיא כתבה והלחינה, "Animal" ● את הקליפ היא משיקה היום, יום ההתרמה למען בית השנטי

- מאיה כהן

על בית השנטי סביר להניח ששמעתם, בית לנוער בסיכון שהוקם על ידי מריומה בן יוסף בשנות ה־08, ובהמשך הפך לעמותה שמסייעת לבני נוער חסרי בית. בתה של מריומה נקראה על שם מפעל החיים של אמה, שנטי. אחרי שנים שבהן עבדה עם בני הנוער של בית השנטי, עכשיו, בגיל ,35 שנטי מתמקדת במוזיקה ומשחררת סינגל שני לעולם, .Animal לסינגל מתלווה קליפ שביים דניאל קמינסקי, והקליפ יושק היום, יום ההתרמה הארצי לבית השנטי.

"אמא שלי, מריומה, הקימה את בית השנטי כשהיא היתה בהיריון איתי. נולדתי למסע הזה. המשמעות של שנטי בסנסקריט היא אהבה ושלווה, וככה נולד השם. לי היא קראה על שם הבית", מספרת שנטי. "היום יש את הבית בתל אביב ויש כפר נוער בדרום, בשדה בוקר. בגלל הקורונה העברנו את כל ילדי תל אביב לכפר בנגב. בשבעת החודשים האחרונים אנחנו שם, כ־001 ילדים בגיל 21־14 ועוד אנשי צוות. בשנה הבאה ייפתח בית נוסף בירושלים".

לדבריה, "החלק של האמנות תמיד היה אצלי במקביל לצד הטיפולי. עד גיל 20 הייתי רקדנית, למדתי תיאטרון מחול בסמינר הקיבוצים. בגיל 21 הבנתי שאני רוצה ללמוד משחק. נסעתי לניו יורק

והתחלתי ללמוד משחק בשיטת לי שטרסברג. קיבלתי תפקיד בסרט, שיחקתי בכמה מחזות, ואחרי חורף קשה החלטתי שאני עוברת ללוס אנג'לס. זו היתה טעות. קיבלתי שם את שוק חיי. הייתי שם שנתיים וחצי, ואז החלטתי לחזור לישראל. לפני ארבע שנים חזרתי".

בארץ היא הספיקה לשחק בסדרה "איפה אתה חי" בערוץ הראשון, ובמקביל חזרה לעבוד בבית השנטי.

"הבנתי אחרי הרבה זמן שהדברים האלה מזינים אחד את השני, האמנות והטיפול. החלטתי לעבוד על יכולת השירה שלי. התחברתי עם מורן דוד והתחלנו מסע משותף. מצאתי את עצמי עוברת תהליך שבו אני כותבת ומלחינה שיר כל שבוע. כתבתי באנגלית, זה מה שיצא ממני. התחלתי לרפא את עצמי דרך הכתיבה וההלחנה. לפני שנה הקלטנו את הסינגל הראשון ועכשיו הגיע השיר השני. את הקליפ צילמנו במדבר ואנחנו משיקים אותו ביום ההתרמה לבית השנטי, כי זו עדיין עמותה בהישרדות. ושנת 2020 היתה קשה. הרבה מקומות נסגרו והוצפנו בילדים".

במסגרת הקמפיין למען בית השנטי נרשם שיתוף פעולה עם ערוץ MTV ישראל, שבמסגרתו נערים ונערות מבית השנטי מספרים בערוץ את סיפור חייהם ובוחרים שיר משמעותי עבורם. את הסיפורים והשירים ניתן לראות בעמוד הפייסבוק של MTV ישראל.

 ?? צילום: שמעון בוקשטיין ?? "האמנות והטיפול מזינים אחד את השני". שנטי
צילום: שמעון בוקשטיין "האמנות והטיפול מזינים אחד את השני". שנטי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel