Israel Hayom

ים יכול להישאר שנים באן.בי.אי

ג'ו אבונסאר, בנו של פלשתיני מנצרת והאיש שהכין את לאב ופורזינגיס לדראפט, מספר על העבודה עם ים מדר: "תחרותי מאוד וחסר פחד" ● שלושה ימים לפני הלילה שעשוי לשנות את חייו של הישראלי בן ה־91, ראיון מיוחד עם מייסד מחנה האימונים "אימפקט"

- יעקב מאיר

נימה אבונסאר )93( הוא פלשתיני שנולד בנצרת. בגיל צעיר נרשם ללימודים באוניברסיט­ה האמריש קנית בביירות, ולאחר מכן עבר ללמוד בדאלאס. הוא התחתן עם בחורה מקוש מית ולא שב לישראל.

בנו ג'ו ,)49( שנולד במישיגן, הוא כבר אמריקני לכל דבר. הוא לא יודע ערבית וגם לא עברית ("זה מפריע לי, אבל מעולם לא למדתי"), אף שחלק גדול ממשפחתו עדיין מתגורר בישש ראל. לעומת זאת, כדורסל הוא יודע, ועוד איך יודע. כיום אין כמעט אנשים בענף שלא מכירים את מחנה "אימש פקט" היוקרתי שהקים בשנת 1997 בלאס וגאס, לאחר במשך שנים היה עוזר מאמן של בובי נייט האגדי במש כללת אינדיאנה.

מאז שהקים את "אימפקט" עברו אצל אבונסאר כוכבי אן.בי.אי רבים: מקווין גארנט וצ'ונסי בילאפס ועד קייל לאורי ופרד ואן פליט, שממש בימים אלה נמצאים במחנה ומתש כוננים לעונה המתקרבת. גם עומש רי כספי, שאראס ושחקנים מוכרים נוספים התאמנו תחתיו, ואפילו מקס היידגר, המתאזרח החדש של מכבי ת"א, התאמן במחנה במשך כמה שנים.

בנוסף, כישרונות גדולים התכוננו אצלו לדראפט: קווין לאב (מקום 5 ,)2008שב קריסטפס פורזינגיס (מקום 4 ,)2015שב קוואי לאונרד (מקום 15 )2011שב ואחרים. באוגוסט האחרון גם ים מדר הצטרף לרשימה המכובדת הזו, ובמשך שבועיים רצופים התאמן באופן אישי עם אבונסאר כדי להש תכונן לדראפט .2020 שלושה ימים לפני האירוע החשוב תפסנו את המאש מן האישי לשיחה צפופה.

"מסוגל להיות גארד מוביל בליגה"

"ים מדר שחקן מוכשר ואתלטי, יש לו תנועתיות נהדרת, הוא זז נפלא על המגרש ויודע לשנות כיוונים", מנתח אבונסאר, "כמו כל בחור צעיר שמש גיע ממקום קטן, הוא עובד קשה ורוש צה לקבל את ההזדמנות. הוא תחרותי מאוד וחסר פחד. הוא הגיע פה למגע פיזי עם כמה מהשחקנים הוותיקים ביותר שעבדו אצלנו באותו זמן, לא ראיתי פחד, אלא חתירה למגע. כבר אז ראיתי שהוא קשוח מאוד". על מה עבדתם בשבועיים האלה? "עבדנו הרבה על קליעה מרחוק, כי הוא צריך להתאים את עצמו לקשת הרחוקה באן.בי.אי. בנוסף, ים משחק מהר מאוד, שזה מצוין, אבל ניסינו לגרום לו להיות סבלש

ני. הגארדים הטובים שאימנתי, כמו קייל לאורי, בילאפס ובארון דייויס, יודעים לקחת את הזמן שלהם כשש צריך. זה כמובן מגיע עם הניסיון. ניסינו לגרם לו לראות את המגרש ולהאט קצת. כמו כן, הראינו לו את העבודה שלנו עם לאורי ושואן פליט, שאצלם אין הבדל בין רגל ימין לרגל שמאל. זה חשוב מאוד שהוא ישפר את עבודת הרגליים שלו".

מה אתה יכול לומר לקבוצות שחוששות מהקליעה שלו?

"שהוא קלעי טוב מאוד עם פוטנש ציאל רב. אפשר לראות שכל מי שניש גש לדראפט בגילים 20-19 לאורך השנים צריך לשפר את הקליעה מרש חוק. חלק מהשחקנים השתפרו תוך כדי תהליך הדראפט, כמו לאונרד. ים בעל פוטנציאל להיות טוב מאוד בעש

ניין הזה, כי הוא זורק טוב מאוד מבש חינה טכנית. אני אמרתי לכמה קבוש צות שאין להן מה לדאוג לגבי זה". מה עוד הוא צריך לשפר?

"קודם כל, הוא צריך להתחזק פיש זית. צריך להבין ששאר הילדים פה, אפילו אם הם רק בני ,20-19 עברו אימונים פיזיים קשים מאוד באריש זונה, בקנטאקי או בטקסס. באן.בי.אי משתמשים בכתפיים כדי להעיף שוש מרים, אז אם הוא יתחזק הוא יהיה טוב יותר גם בהגנה". איזה שחקן הוא מזכיר לך?

"בשבועיים שלו פה אמרנו אחד לשני שהוא מזכיר קצת את ג'ייסון וויליאמס (אלוף האן.בי.אי עם מיאמי ;2006שב י"מ). הוא זז מהר כמוהו, מוסר היטב, מגוון מאוד ויש לו סטייל וניצוץ כמו שלו. היי, זו מחמאה להיקרא ג'ייסון וויליאמס הצעיר". מה התקרה שלו בליגה?

"אם ים יתבגר ויעבוד על הדברים שדיברנו, הוא יכול להיות גארד מוש ביל בליגה. בהתחלה בספסל ולאטש לאט יפלס את דרכו להפוך לשחקן רוטציה לגיטימי ולהישאר פה הרבה שנים". בישראל יש הרבה אנשים שמפקפקים בכך.

"אנשים לא מבינים שקבוצות מסש תכלות על השחקנים ומנתחות איך הוא ייראה כשיהיה בן 24 עם ניסיון. המנהלים בליגה לא מסתכלים על אם הוא יכול לשחק טוב יותר מחר, אלא אחרי הזמן שיהיה לו להתפתח. אני חושב שיש לו את מה שצריך כדי להיות שחקן אן.בי.אי טוב בעתיד". ההחלטה לגשת השנה לדראפט ולא לחכות שנה נוספת נכונה?

"כן, כי לא משנה איפה תיבחר, השחקן צריך להתפתח כמה שיותר מהר. לא בטוח שעוד שנה היתה עושה את ההבדל עבורו. אם הוא מרש גיש מוכן, אז הוא צריך להיבחר ולהש תחיל לעבוד במקום של הגדולים". יש לו סיכויים לקבל חוזה גם אם ייבחר בסיבוב שני?

"בהחלט. סיבוב שני זה נהדר עבוש רו. תראה את הנתונים של ואן פליט, שאפילו לא נבחר בדראפט לעומת הרבה שחקנים שנבחרים במקומות גבוהים ולא מקבלים חוזה שני אחרי כמה שנים. אין שום סכנה בלהיבחר בסיבוב שני. אולי קצת פחות כסף, אבל אני מאמין שהוא יצליח להתקש דם ולמצוא את המקום שלו".

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel