Israel Hayom

"אפשר להפוך את המדינה לירוקה בשבועיים וחצי"

-

בשבוע שעבר קיים ח"כ גדעון סער שיחה ארוכה עם ראש הממשלה. השק ניים אינם מרבים לשוחח, אבל סער התקשר לנתניהו כדי להציג בפניו את הרעיון שגיבש להתמודדות טובה יותר עם הקורונה. "התרשמתי שהוא גילה עניין וביקש לבחון את הרעיון. דיברתי על כך גם עם אנשי מקצוע רבים".

ההצעה של סער, המתבססת על ניק סיון שרכשו מדינות שהצליחו להתק מודד עם הקורונה - בעיקר סין וסלוק בקיה - היא לבחון אסטרטגיה אחרת מזו שננקטה עד כה. "אנחנו נמצאים בתוך פרדיגמה של 'לחיות עם הנק גיף'", אומר סער.

"הממשלה משקיעה רוב זמנה במישור הטקטי. לדעתי, עלינו לבק חון אסטרטגיה אחרת. המדינות שהק צליחו בהתמודדות האמינו ביעד של אפס הדבקה. הסינים ביצעו בדיקות המוניות סימולטניות בעיר של תשעה מיליון נפש, שמתוכם נמצאו 12 מקק רים של חולי קורונה. היתרון בשיטה הזו הוא שמאתרים לא רק את החוק לים, אלא גם את האקסימפטומ­טים. כיום הנתונים שמפרסמים על מספר החולים החדשים אינם נכונים. אחרי רובם איננו יכולים לעקוב. לכן ראוי לעשות בדיקה של כל האוכלוסייה, על ידי חלוקת המדינה לק91 מחוזות. כל מי שיימצא חיובי בבדיקות - יבוק דד, והאזור כולו יוכרז כירוק, אבל התושבים באותו אזור לא יתערבבו עם תושבי אזור אחר עד שגם הוא ייבדק, וכך בסופו של דבר כל המק דינה תהפוך לירוקה. לאחר שיושלמו הבדיקות, ניתן יהיה לחדש את מרבית הפעילויות בארץ, למעט פעילויות המוניות".

האם זה בר ביצוע לבצע בדיקות של כל האוכלוסייה בארץ בשבות עות ספורים?

"אפשר לבצע חצי מיליון בדיקות ביום, ואז בתוך שבועיים וחצי אפשר לסיים את המבצע בכל הארץ, ולהק פוך את המדינה לירוקה. היום הבדיק קות זמינות, ובדרך זו נוריד את ממדי התחלואה בצורה דרמטית. בתום המק בצע נצטרך לשמור על ההישג הזה, ולבחון כיצד מונעים כניסת חולים משטחי יו"ש וכיצד בודקים בנתב"ג נוסעים מחו"ל". אבל העלות של מבצע כזה היא עצומה.

"זה יהיה הרבה יותר זול מאשר הנק זקים שייגרמו למשק אם יוכרז על סגר שלישי. אנחנו חיים עם הקורונה כבר שמונה וחצי חודשים. בואו נלמד מהניסיון של מדינות שהלכו על יעד של אפס הדבקה, ובהן סין וסלובקיה".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel