Israel Hayom

המודל האילתי

נערכים לקראת פתיחת התיירות בדרום: מחצית מעובדי ענף המלונאות יוחזרו לעבודה ● תושבי הערבה מתנגדים לבדיקות: "אין שום מידתיות בהן, חיינו ישובשו"

- רונית זילברשטיין ושמעון יעיש

עיר הקיט מכינה את המטושים: כ 6,000 עובדי בתי המלון ייבדקו לקורונה לקראת פתיחת המלונות השבוע ● עמ'

נערכים לפתיחת התיירות בדרום: כ 7,000 עובדי בתי מלון באילת ובים המלח צפויים להיבדק בימים הקרובים לאיתור נגיף הקורונה, לקראת פתיחת בתי המלון במתווה ה"איים הירוקים".

מרבית מנהלי בתי המלון בעיר אילת הודיעו כי יפתחו את המלו נות כבר השבוע. בפיקוד העורף נפת אילת ובעיריית אילת עובדים סביב השעון כדי לוודא שהעיר אילת תי פתח לנופשים כאי ירוק ללא תקלות. מתחם "היבדק וסע" לבדיקות קורו נה הוקם בעיר. מתחם זה ישמש גם לבדיקות סקר של עובדי המלונות.

העובדים לא יורשו לחזור לעבודה ללא ביצוע הבדיקה, ומדובר במחצית מכוח האדם העובדים ישירות בבתי המלון. רשת פתאל עתידה לפתוח ביום חמישי את כל בתי המלון באילת ועוד שלושה בתי מלון בים המלח. מדובר בכ 4,000 עובדי הרשת שי חזרו לעבודה לאחר כחודשיים של

חל"ת בבית. רשת ישרוטל תפתח באילת שבעה בתי מלון ותחזיר לע בודה כ 2,500 עובדים ועוד שני בתי מלון שייפתחו בים המלח. התפוסה במרבית בתי המלון באמצע השבוע עומדת כיום על 50 אחוזים בממוצע, ואילו התפוסה בסוף השבוע עולה על .70% בכל בתי המלון בעיר מדווחים על ביקוש לחדרים ולחופשות באילת.

לדברי ליאור מוצניק, מנהל רשת מלונות דן אילת, מרכזי ההזמנות עמוסים בשיחות של נופשים.

גם במחוז הדרום במשטרה נערכים לפתיחת האיים הירוקים הן מבחי נת עומסי התנועה הצפויים בכניסות לאילת ולים המלח והן מבחינת הש מירה על הסדר הציבורי. לדברי ניצב משנה קובי מור, מפקד מרחב אילת במשטרה, "אנחנו נעשה הכל כדי שהעיר תיפתח ותהיה אי ירוק". לצד המצדדים בפתיחת העיר אילת כ"אי ירוק" יש גם הרבה מתנגדים להכרח בדיקות קורונה לתושבים שיוצאים מהעיר ליממה או יותר. מי שמנסים לשנות את המצב הם תושבי הער בה, שהעיר אילת מהווה עבורם מקום לקניות ולסידורים. "אין שום היגיון מידתי לפגוע בזכויות הבסיסיות של תושבי הערבה ולהכריח אותנו לבצע בדיקות קורונה פעם בשבוע. הבדי קות התכופות ישבשו לנו את החיים לגמרי", אומרת טלי בריל, תושבת היישוב באר אורה שבערבה.

גם בים המלח נרשמת התרג שות לקראת פתיחת בתי המלון. רוב בתי המלון צפויים להיפתח במהלך החודש הקרוב, וברשתות בתי המ לון מוסרים כי הביקושים גבוהים מאוד. "אנחנו ערוכים, נקיים ומק פידים על כל פרט קטן כדי שכולם יהיו בטוחים", מסרה אביה מזרחי מגן, מנכ"לית רשת מלונות פתאל. ראש המועצה האזורית תמר, ניר ונגר, שפעל רבות יחד עם ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי לאישור המ תווה, התייחס לשבוע שבו צפויים התיירים לחזור לים המלח, "אנו פו עלים בשטח סביב השעון כדי להכין את התשתית לקליטת נופשים ב'אי הירוק' בים המלח, שייפתח בהמשך השבוע. הדבר החשוב הוא שהנופשים יבצעו מראש בדיקת קורונה ויגיעו לאזור עם התוצאה השלילית".

וגנר הוסיף כי "מקווה שקבינט הקורונה יאשר את התקנות בקרוב והאי הירוק יוכל להתחיל ולקלוט את הקהל בהמשך השבוע".

 ??  ??
 ?? צילומים: יהודה בן יתח ?? מלונות אילת
צילומים: יהודה בן יתח מלונות אילת
 ??  ?? בדיקת קורונה בכניסה לאילת
בדיקת קורונה בכניסה לאילת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel