Israel Hayom

העיניים נשואות למודרנה: "יעילות החיסון - 94.5 אחוזים"

שבריר תקווה: הניסוי בחיסון של מודרנה נחל הצלחה ● אופטימיות זהירה במשרד הבריאות: "בתוך שנה הבעיות מאחורינו" ●

- נטע בר ומיטל יסעור בית אור

חדשות טובות במלחמה בנ גיף הקורונה: חברת התרו פות האמריקנית מודרנה הודיעה אתמול כי ממצאי השלב השלישי של הניסוי בחיסון למחלת הקורונה מעידים כי הוא יעיל ב 94.5 אחוזים נגד הידבקות בנגיף.

קבוצת הניסוי של מודרנה מנתה 30 אלף מתנדבים מרחבי העולם, שמחצית מהם קיבלו חיסון אמיתי ואילו המחצית השנייה קיבלה זריקת פלצבו. מקרב המתנדבים רק 95 חלו במחלת הקורונה ומתוכם רק חמישה היו מאלו שקיבלו את החיסון.

מדובר בשיעור יעילות טוב יותר מזה של החברה האמריקנית המת חרה פייזר, אלא שהיתרון האמיתי של החיסון של מודרנה היא שניתן להחזיקו עד חצי שנה בתנאים של פריזר ביתי רגיל, ועד חודש במקרר ביתי, בניגוד לחיסון של חברת פייזר

שדורש הקפאה עמוקה מיוחדת, מה שמקשה על הובלתו.

מנכ"ל חברת מודרנה, סטיבן בנסל, אמר בתגובה לפרסום: "מדובר בני תוח תוצאות מקדים חיובי של המ חקר בשלב השלישי והוא נתן לנו אישוש קליני ראשון לכך שהחיסון שלנו יכול למנוע את מחלת הקורונה, כולל מופעים חמורים של המחלה".

מדינת ישראל מחזיקה בהס כם עם חברת מודרנה להפצת חי סונים, הסכם שנחתם בחודש יוני. ההסכם המקדמי על רכישת אופציות שנחתם עם החברה היה בסך של כ 60 מיליון שקלים, וככל הידוע נחתם הסכם המש כי לרכישת 2 מיליון חיסו

נים )שיספיקו למיליון בני אדם(. הצוות המקצועי במשרד הבריאות שבחן את מגוון החיסונים "הימר" על מודרנה והוביל לחתימת ההסכם כלל את ד"ר אסנת לוקסנבורג וטל מור גנשטיין ממנהל הטכנולוגיו­ת וודים פרמן, סמנכ"ל תקצוב תמחור ותכנון.

מנכ"ל החברה בנסל הודיע בת חילת אוקטובר שקצב פיתוח החי סון מתקדם כצפוי והתוצאות עד כה מעודדות, אך ההפצה ההמונית עשויה להתעכב. הוא מסר כי לקראת סוף נובמבר תבקש החברה ממנהל התרו פות והמזון האמריקני (FDA) אישור חירום להפיץ את החיסון.

"יאושר במהירות"

בכיר במשרד הבריאות סיפר "לי שראל היום": "יש לנו אופציות לר כישת חיסונים ממודרנה במספר נמוך יותר משל פייזר. חשוב לזכור שלא מודרנה ולא פייזר פרסמו את הדו"ח שלהן, ולכן אנו מתבססים על מה שהחברות פרסמו בתקשורת. אך אם הכל יילך חלק בדו"חות, ואין הפת עות לא טובות, סביר שהחיסון יאושר בתוך כמה שבועות. אי אפשר לה

גיד שעד פסח כולנו נהיה מחוסנים, אך אני אופטימי שתוך שנה נהיה אחרי הכל".

עוד העריך הבכיר: "אני מאמין שעד לסוף 2021 יהיו 5-4 חיסונים נוספים שיגיעו לקו הגמר. החברות מייצרות פתרונות לכך וגם אנחנו. החיסון של מודרנה זקוק לטמפרטו רות נמוכות פחות, ובכל מקרה, יש ראל היא מדינה קטנה שאפשר לפתוח בה מכל ולהשתמש בכולו".

אדלשטיין: "בשורה"

שר הבריאות יולי )יואל( אדלשטיין הגיב לדברים ואמר: "חברת מודר נה היתה חברת החיסונים הראשונה איתה חתם משרד הבריאות כבר לפני חודשים. הודעת החברה היא בשורה מצוינת לאזרחי ישראל. הפעילות של משרד הבריאות בחודשים האחרונים מוכיחה את יעילותה ואת הצלחתה באיתור, התקשרות ורכישה של החי סונים המובילים בשוק. יחד עם זאת, עדיין דרך ארוכה לפנינו ואסור לנו להיות שאננים".

מנכ"ל מודרנה:

"מדובר בניתוח תוצאות מקדים חיובי של המחקר בשלב השלישי והוא נתן אישוש קליני ראשון לכך שהחיסון יכול למנוע את הקורונה"

 ??  ?? החיסון של מודרנה
החיסון של מודרנה
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: רויטרס ?? לישראל הסכם לרכישת 2 מיליון חיסונים ממודרנה
צילום: רויטרס לישראל הסכם לרכישת 2 מיליון חיסונים ממודרנה
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? מתנדבת מקבלת את החיסון הניסיוני של מודרנה
צילום: אי.אף.פי מתנדבת מקבלת את החיסון הניסיוני של מודרנה
 ?? צילום: רויטרס ?? החיסון של פייזר
צילום: רויטרס החיסון של פייזר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel