Israel Hayom

הקלות על המסחר: מתחמי ביג ייפתחו

- אריאל כהנא, דניאל רוט אבנרי והיאלי יעקבי הנדלסמן

קבינט הקורונה החליט על המשך ההקלות במס גרת המאבק בקורונה. לצד הר חבת פעילות מערכת החינוך, הוחלט על הקלות נוספות בת חום המסחר.

ראשית, מתחמי ביג בערים ירו קות ייפתחו. כמו כן, ייערך ניסוי לפתיחת קניון מקורה אחד וייב דק אם הוא מהווה מוקד תחלואה. בהתאם לתוצאות, יתקבלו ההח לטות הבאות.

מוקדם יותר התייחס גנץ לדיון נטול ההכרעה בקבינט הקורונה שלשום, ואמר: "אסור לקבל עוד יום נוסף ללא קבלת החלטות. בערים הכתומות נמתין עם המ סחר והחינוך עד להורדת הת חלואה. בערים האדומות נקיים סגרים תוך סיוע של 'אנשי חיל' ממשרד הביטחון עד להורדת הת חלואה. נפעל למתווה לתרבות במרחבים הירוקים".

כזכור, שרים שהשתתפו בדיון, שהיה הישיבה הראשונה בה שתתפותו של ממונה הקורונה החדש, פרופ' נחמן אש, ביקשו להמשיך בתהליך ההקלות גם בתחום המסחר ובמערכת החינוך, אך ראשי מערכת הבריאות וראש המל"ל, מאיר בן שבת, הזהירו שיש סיכון רב בהמשך נתינת ההקלות. בנוסף, הם הדגישו כי בתום הסגר השני, וכלקח מהיציאה המהירה מדי מהסגר הראשון, הקבינט החליט על אסטרטגיית יציאה ברורה וזהירה.

לאור זאת, הדגיש שר הבריאות יולי אדלשטיין כי יש להיצמד למדיניות כפי שעוצבה מראש ולא להיכנע ללחצים. אדלשטיין הד גיש כי פתיחה מואצת של המשק תפגע בסופו של דבר גם בכלכלה, משום שהדבר יביא לסגר שלישי.

בתוך כך, עובדי הרשתות והמ רכזים הפתוחים שמחו לשמוע על חזרתם לפעילות, אך ציינו גם את העוול שנגרם להם עד כה.

בני גרינאפל, מנכ"ל רשתות הצעצועים עידן 2000 וכפר השע שועים, אמר: "מוטב מאוחר מאשר אף פעם. אנו מברכים על ההחלטה לפתוח את החנויות. אנו חושבים שנגרם עוול גדול בעיכוב הפ תיחה של חנויות הפאוור סנטרים לעומת חנויות הרחוב. ודאי וודאי בנושא אי הגדרת מוצרי הצרי כה החיוניים והגזל הכבד שנגרם לחנויות שלנו ולעסקים נוספים. אנחנו ממתינים לתשובתה של המדינה לבג"ץ בנושא המוצרים החיוניים, מתוך דאגה שמא יהיה סגר נוסף וגורל החנויות שלנו בסגר כזה. מאחלים לכל העסקים שייפתחו פרנסה טובה ובריאות ללקוחות ולבעלי העסקים".

גרינאפל: "אנו חושבים שנגרם עוול גדול בעיכוב הפתיחה של חנויות הפאוור סנטרים לעומת חנויות הרחוב. ודאי וודאי בנושא אי הגדרת מוצרי הצריכה החיוניים והגזל הכבד שנגרם לחנויות"

 ??  ??
 ?? צילום: אייל מרגולין/ ג'יני ?? מתחם ביג בקריית שמונה
צילום: אייל מרגולין/ ג'יני מתחם ביג בקריית שמונה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel