Israel Hayom

לצד האופוריה הגדולה, צריכים להיות זהירים

- רן רזניק

סבעקבות וף סוף יש מקום לאופטימיות גדולה מאוד ולאנחת רווחה

ההודעה אתמול של חברת התרופות מודרנה כי החיסון החדש שלה, לפי תוצאות המחקרים עד כה, מצליח לתת הגנה חזקה מאוד מהידבקות בקורונה וגם הגנה משמעותית וקריטית מאוד מהתפתחות של מחלה קשה אצל מי שכבר נדבק בקורונה.

ההודעה של מודרנה היא בשורה שכולנו יחד עם העולם כולו מחכים לה מאז פרוץ המגיפה, והיא מצטרפת להודעה המשמחת מאוד עוד קודם לכן של חברת פייזר האמריקנית על הצלחתה, לפי הניסוי, לפתח חיסון שייתן גם הוא הגנה גבוהה מפני הידבקות בנגיף המאיים זה שנה שלמה על האנושות כולה.

גם מצבה של ישראל, בזכות ראש הממשלה בנימין נתניהו והנהלת משרד הבריאות, הוא בהחלט טוב ומאפשר לאור ההסכמים שנחתמו עם מודרנה ופייזר להיות בין המדינות הראשונות שיקבלו חיסונים כבר בינואר הקרוב, ולאחר מכן מדי חודש אמורים להגיע חיסו נים נוספים עד שניתן יהיה בהדרגה לחסן את כל אזרחי המדינה.

ואולם אסור, חלילה, שההודעות המשמחות של חברות התרופות יכניסו את המדינה לאופוריה או לשאננות כאילו עכשיו כבר אפשר להסיר מסיכות, לחזור לשגרה ולספור את הדקות עד שיגיעו החי סונים המיוחלים. חשוב לזכור שעלולים להיות עוד תקלות, בעיות ועיכובים משמעותיים עם המחקרים בחיסונים האלה לפני שיקבלו את האישור המיוחל שהם מספיק יעילים נגד הקורונה ובטוחים לשי מוש המוני ללא תופעות לוואי משמעותיות ומסוכנות בפני עצמן.

ולכן, עד שיגיעו החיסונים לישראל, ועד שניתן יהיה לתת חי סונים לכל המדינה, יש הכרח להמשיך בצעדים זהירים ומדודים מאוד להמשך היציאה מהסגר, וצודק שר הבריאות יולי אדלשטיין כי כמו שחזר והתריע משרד הבריאות - היציאה מהסגר חייבת לה תבצע רק לפי מצב התפשטות הקורונה ולא לפי תאריכים שנקב עים מראש. כל זאת לצד הקפדה חזקה מאוד של כולנו על הוראות והגבלות הקורונה עד שכל הישראלים יקבלו חיסון שיצליח להגן על כולנו מאימת הנגיף.

אסור חלילה שההודעות המשמחות של חברות התרופות יכניסו את המדינה לאופוריה או לשאננות כאילו עכשיו כבר אפשר להסיר מסיכות, לחזור לשגרה ולספור את הדקות עד שיגיעו החיסונים המיוחלים

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? שדרות ממילא בירושלים
צילום: אורן בן חקון שדרות ממילא בירושלים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel