Israel Hayom

בליכוד מבהירים: לא תהיה רוטציה

- משיחות סגורות - לאמירות ברורות יהודה שלזינגר

קשה

למצוא אדם במערכת הפוליטית, כולל בני גנץ עצמו ואנשי מפלגתו, שמאמינים שהרוטציה תצא לפועל. בכחול לבן חושבים כך ובליכוד כבר לא מתביישים לומר את זה בקול. מה שהתחיל באמירות בשיחות סגורות הפך בחודשים האחרונים לאמירות ברורות של אנשי הליכוד שרוטציה כבר לא תתרחש.

העמדה הרשמית של הליכוד היא שהם נכונים לבצע את הרו טציה ומבקשים להימנע מבחירות, אך שם מצביעים על כמה הפרות קואליציוני­ות מצד כחול לבן שע לולות לגרום להתפרקות הממשלה. כך, לדוגמה, בסוגיית הריבונות טו ענים בליכוד כי גבי אשכנזי פעל כדי לסכל את התוכנית. בסוגיית המאבק בקורונה טוענים בליכוד כי כחול לבן שימשו אופוזיציה בתוך הממשלה ופגעו באמון הציבור. כמו כן, בסוגיית המינויים טוענים בלי כוד כי סוכם שתוקם ועדה לביצוע מינויים אך שר המשפטים אבי ני סנקורן פעל מהיום הראשון, בניגוד להסכמות.

יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, כבר אמר בראיון ל"ישראל היום" כי "אין לי רצון עז שבני גנץ יהיה ראש ממשלה". ח"כ אסנת מארק אמרה לפני כשבועיים כי אין דרך אחרת מלבד בחירות. לדבריה, "חשוב למצוא נקודת יציאה. אסור לראש הממשלה להעביר את השרביט לגנץ, זאת תהיה בכייה לדורות. גנץ לא מסוגל להיות ראש ממשלה. לא בא לו לקום לבית הספר. זו טרפת. אם יהיו בחירות היום, הוא לא יעבור את אחוז החסימה".

מארק טענה: "אני יודעת בוודאות שכשנחתם ההסכם, נתניהו רצה לקיים את ההסכם כמו שהוא. הוא גילה בני גנץ אחר. תזכור, נתניהו מוּנע מדבר אחד - דאגה למדינת ישראל". היא אף הוסיפה: "אנחנו בדרך לבחירות. לא עכשיו. במא רס הכנסת תפוזר, ביוני-יולי יהיו בחירות".

בה בעת, השר אופיר אקוניס אמר כי "לא הצבעתי לגנץ ואני לא חושב שהוא צריך להיות ראש ממשלה. הייתי רוצה לראות את נתניהו מנהיג את ישראל בשנים הקרובות כראש הממשלה ולא חליפי, ואני מאמין שכך יקרה".

 ??  ?? יו"ר הקואליציה זוהר
יו"ר הקואליציה זוהר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel