Israel Hayom

אלוף הפלות ואיש עסקים ממולח

- לילך שובל, ינון בן שושן, אסף גולן וחנן גרינווד

איתן סטיבה נחשב לטייס מצטיין בחיל האוויר. סטיבה התגייס לקורס טיס ב 1976 ושירת כטייס סקייהוק, פנטום ולבסוף כטייס F-16 עד סוף שירותו הצבאי. בשירות סדיר ובמי לואים שירת תחת פיקודו של אילן רמון כמפקד טייסת. במהלך מלחמת לבנון הראשונה הפך ל"אלוף הפ לות" כשהפיל בקרב ארבעה מטוסי אויב בגיחה אחת. ב 2019 קיבל את אות המופת.

אלוף )מיל'( עמוס ידלין, שהיה מדריכו, סיפר: "היה ברור מהר גע הראשון שאיתן הוא טייס טוב מאוד. הוא היה יכול בקלות לפקד על טייסת, אבל אחרי שהפיל אר בעה מיגים בגיחה אחת, הוא החליט שהגיע לשיא ופנה לעולם העסקים. הוא שירת הרבה שנים במילואים בטייסת ,117 ובמקביל היה איש עסקים קשוח".

"צריך להבין - זה לא סתם ששני אסטרונאוטי­ם יוצאים מטייסת .117 זו היתה הטייסת שתמיד קלטה את המטוסים החדשים, רמון וסטיבה היו מטובי הטייסים והאנשים שהכרתי", הוסיף אל"מ )מיל'( זאב רז, מפקד טייסת 117 וממובילי התקיפה על הכור העיראקי.

"איתן יכול היה להפיל חמישה מטוסים, אבל בגלל נוהל שהיה בחיל הוא ויתר על המטוס החמישי", מציין רז. "כמפקד גיביתי אותו מול כולם. אבל אחר כך בחדר אמרתי לו: 'חבל שלא הפלת את החמישי, היית הופך להיות האדם הראשון בהיסטוריה של החיל שמפיל חמישה מטוסים ביום'". ההצלחה של סטיבה המשיכה גם בא זרחות: הוא מייסד ויו"ר קרן Vital ‪Capital Fund‬ ועוסק ב 35 השנים האחרונות בפיתוח יזמות עסקית ומימון פרויקטים במדינות מתפת חות, ובהן מדינות אפריקניות.

אגב, הוא בעלי החברה שמפעי לה את מטוס המנהלים M-ANGO שאיתו הגיע רה"מ בנימין נתניהו לביקור הסודי בעומאן ב .2018

כמו כן, שמו עלה בנסיבות פו ליטיות: עשרה ימים לפני הבחירות בפברואר, הוא חתם עם 540 טייסים לשעבר על "מכתב הטייסים" נגד נתניהו שיזם אל"מ )מיל'( זאב רז, ובו דרשו שלא למנות נאשם לרה"מ.

 ?? צילום:אי.אף.פי צילום: מארק ניימן/לע"מ ?? סטיבה
צילום:אי.אף.פי צילום: מארק ניימן/לע"מ סטיבה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel