Israel Hayom

היעד הלאומי: הפחתת 7.5% מסך הפליטות 2030־ב

משרד האנרגיה ממליץ להציב יעד של 11% שיפור בעצימות הצריכה עד ,2025 ביחס 2015־ל ● שטייניץ: "משבר האקלים דורש שינויים מהותיים" ● מנכ"ל המשרד: "השינויים במשק האנרגיה משתקפים בתוכנית"

- גלעד צוויק

יעד לאומי חדש להתייעלות באנרגיה: במסגרת תוכנית חדשה של משרד האנרגיה שהוצגה אתמול לעשור הקרוב, נקבע יעד של הפחתת 7.5% מסך הפליטות בשנת .2030

המשרד ממליץ על יעד ביניים של 11% שיפור בעצימות צריכת האנרר גיה עד שנת 2025 ביחס לשנת 2015 1.2%רכ( שיפור שנתי ממוצע), ויעד של 18%% שיפור בעצימות צריכת האנרר גיה עד שנת 2030 ביחס לשנת 2015 1.3%רכ( שיפור שנתי בממוצע). "היעד החדש משקף באופן המיטבי את יעילות צריכת האנרגיה במשק, שכן הוא מקשר בין צריכת האנרגיה לבין היקף המוצרים

והשירותים במדינה", מסבירים במשרד האנרגיה. "הוא מתאים לישראל, שבה קצב גידול האוכלוסייה והצמיחה הכלכר לית מהגבוהים במדינות הר.OECD כמו כן, מדד זה מאפשר השוואה בין מדינות".

יישום צעדי המדיניות צפוי להוביל לצמצום צריכת אנרגיה של כר6 מיליון טונות פלטות גזי חממה, שהם 7.5%רכ מסך פלטות גזי החממה במדינת ישר ראל בשנת .2030 זאת נוסף על חיסכון שיושג מיישום החלטת הממשלה לר%03 מתחדשות .2030רב החיסכון בצריכת החשמל שנזקף לזכות התוכנית שקול למניעת הקמת תחנות כוח סולאריות בהספק של 1,100רכ מגה וואט, עבורן נדרש שטח של כר11 אלף דונם, וכן מניעת הקמת תחנות כוח קונבנציונל­יות בגז טבעי בהספק של 8%60 מגהרוואט. החיסכון בדלקים לתחבורה שקול להפחר תה של 1 מיליון טון תזקיקי נפט בשנה. כמו כן, התוכנית צפויה לסייע להשגת היעד המשרדי של 30% ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת, שכן היא תקטין את סך האנרגיה הנצרכת במשק.

15 אלף משרות חדשות

במשרד מעריכים כי התוכנית תסייע למשק בדמות כר51 אלף משרות חדשות כתוצאה מתוכנית המענקים להתייעלות באנרגיה עד 2025 וממהלך המשרד לאיפוס צריכת החשמל המוניציפאל­ית.

התוכנית הלאומית תומכת ביעדי משרד האנרגיה לאיסור מכירת כלי רכב מזהמים החל ,2030רמ באמצעות הקמת תשתית טעינה חשמלית, הכנה של משק החשמל, מחקר ופיתוח, מתן תמריצים וכלים מעודדים, הסרת חסמים והסברה.

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, מסר: "משבר האקלים העולמי דורש מאיתנו שינויים מהותיים בהרגלי החיים ובפרט באופן שבו אנו מפיקים וצורכים אנרגיה. באמצעות תוכניות פורצות דרך, אנו לא רק מאטים את העלייה בביקוש לאנרר גיה, אלא גם הופכים את ישראל למרר כז לפיתוח ויישום טכנולוגיות ושיטות עבודה מתקדמות, אשר יאפשרו לחברות ישראליות לפרוץ לשווקים חדשים ברר חבי העולם בתחום חשוב ומתפתח זה".

מנכ"ל המשרד, אודי אדירי, מוסיף: "השינויים שחלים במשק האנרגיה משר תקפים בעדכון התוכנית הלאומית להר תייעלות באנרגיה, והצעדים בה נוער דו במטרה לצמצם את צריכת האנרגיה ולהפחית פליטות גזי חממה, וכדי להר תמודד עם שני אתגרים עיקריים: משבר האקלים ותהליך העיור המואץ".

 ?? צילום: משה שי ?? תחנת הכוח באשדוד
צילום: משה שי תחנת הכוח באשדוד
 ?? צילום: דודו גרינשפן ?? השר שטייניץ
צילום: דודו גרינשפן השר שטייניץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel