Israel Hayom

מיזם חדש: תמריץ כספי לרשויות המקומיות בהתאם לכמות הבדיקות

משרדי האוצר, הפנים והבריאות גיבשו חבילת סיוע שתוכל להגיע לכ־08 מיליון שקלים ● שר האוצר: "הרשויות הן מאבני היסוד של המאבק בקורונה"

- גלעד צוויק

חבילת סיוע נוספת לרשויות המקומיות: משרדי האוצר, הפנים והבריאות גיבשו חבילת סיוע נוספת לרשויות המקומיות, הכוללת לראשונה גם תמריץ כספי בהתאם לכמות הבדיקות שיבוצעו בכל רשות. ההקצאה היא ביחס למצב התחלואה והאיתנות הפיננסית של הרשויות.

חבילת הסיוע החדשה לכלל הרשויות המקומיות תינתן לתקופה של חודשיים וחצי, מאמצע חודש אוקטובר ועד לסוף .2020 כעת, היקף הסיוע הכלכלי עומד על כר23 מיליון שקלים לתקופה זו. בזר כות הגמישות ומהירות התגובה שמאר פשר המודל שגובש, במצב שבו כלל הרשויות ייהפכו לאדומות, היקף הסיוע יגיע לכר0%8 מיליון שקלים.

כלל הרשויות יקבלו סיוע כספי עבור העסקת מתשאלים, וכן הפיקוח והסדר העירוני יתוגברו בהתאם לרמת התחלואה. תקציבים עבור הצטיידות וקשר עם התושב יועברו רק לרשויות מקומיות בעלות דירוג סוציוראקונ­ומי נמוך 5( ומטה).

מסתמן כי מענק התמרוץ הראשון יועבר לרשויות המקומיות ביום ראשון הקרוב, בהתאם להיקף הבדיקות שהר תבצעו שבועיים לפני מועד זה. לאחר מכן, אחת לשבועיים יועבר מענק נוסף באותו האופן. הקצאת התקצוב נעשתה על בסיס פרמטרים דיפרנציאלי­ים: גודל האוכלוסייה, מצבה הסוציוראקו­נומי של הרשות, מספר היישובים ברשות (במקרה של מועצות אזוריות) והימצאותה של הרשות בתוכנית הבראה.

בראש הצוות הביןרמשרדי לגיבוש כלי הסיוע, הסמכויות והמשאבים להר תמודדות הרשויות המקומיות לשם ביצוע תפקידיהן, עמד מרדכי כהן, מנכ"ל משרד הפנים, וחברים בו נציגים ממשרדי הממשלה הרלוונטיים (אוצר, בריאות, רווחה וכו'), "מגן ישראל", המל"ל, פיקוד העורף, משטרת ישראל והגופים היציגים של השלטון המקומי.

שר האוצר ישראל כץ מסר: "הרשויות המקומיות הן חלק מאבני היסוד בהתר מודדות מול נגיף הקורונה. תוכנית זו תתמרץ באופן ישיר את הרשויות המקור מיות לבצע כמה שיותר בדיקות קורונה, תאפשר את שדרוג מערך המתשאלים, ותתגבר את מערך הפיקוח, כל זאת על מנת להמשיך ולתמוך ברשויות המקור מיות במילוי תפקידן במלחמה בנגיף".

"הרשויות זקוקות לסיוע"

שר הבריאות יולי אדלשטיין: "הרר שויות זקוקות לסיוע, העסקים זקוקים לסיוע. אנחנו במשרד הבריאות נותר נים את ההמלצות הבריאותיות, וטוב שמשרדי הממשלה פועלים לשפות את הרשויות כדי לעודד ביצוע כמה שיותר בדיקות ולסייע להן בהתמודדות עם הקורונה".

שר הפנים אריה דרעי: "הרשויות המקומיות נמצאות בחזית המאבק בקורונה. זה מחייב אותנו לפעול מהר ולתת מענה להתפתחויות באופן מיידי, גמיש ויעיל".

 ??  ?? מתחם בדיקות בצפת
מתחם בדיקות בצפת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel