Israel Hayom

"טראמפ יורה על נסיגה מעיראק ומאפגניסטן"

לפי הדיווח ב ,CNN הנשיא נחוש לממש את מדיניותו הביטחונית עד לסיום תפקידו ● ובינתיים, הנשיא הנבחר ביידן הציג את חזונו הכלכלי ליציאה מהמשבר

- יוני הרש,

הנשיא היוצא דונלד טראמפ, נחוש ככל הנראה לממש את מדיניותו עד הרגע האחרון, ב 20 בינואר, אז יושבע הנשיא הנכנס, ג'ו ביידן.

ממשל טראמפ צפוי לפקוד על הצבא האמ ריקני להתכונן להסיג את רוב הכוחות האמרי קניים המוצבים באפגניסטן ובעיראק, כך דיווחה אתמול רשת CNN האמריקנית. הפנטגון העביר כבר פקודות מקדימות ליישום התוכנית שת כלול השארת כ 2,500 חיילים באותן מדינות, לאחר הנסיגה. הוצאת הכוחות תתרחש עד 15 בינואר, 5 ימים לפני השבעתו של הנשיא הנבחר, ג'ו ביידן. כ 4,500 חיילים משרתים כיום באפג ניסטן ו 3,500 בעיראק.

הנשיא טראמפ דרש במהלך הקדנציה שלו את יישום הנסיגה ממדינות אלה אך נתקל בהתנגדות של הצבא וגורמים אחרים בפנטגון. החשש היה כי הנסיגה תאפשר את שיקומם של ארגון דאעש ושל הטליבאן. טראמפ פיטר לאחרונה את מזכיר ההגנה, מארק אספר, ומינה נאמנים שלו בתפקידים שונים בצמרת הפנטגון. ההנחה היא כי בכוונתו של הנשיא לממש את מדיניותו הביטחונית עד סיום הקדנציה שלו.

בתוך כך, ביידן וסגניתו המיועדת קמאלה האריס נשאו אתמול דברים במדינת דלאוור. בעוד מגיפת הקורונה בארה"ב מוסיפה להשתולל, ביידן הציג חזון כלכלי אופטימי, עם תוכניות כלליות לשיפור הצמיחה במשק בטווח הקצר והארוך.

המבחן הראשון של הנשיא הנבחר עם כניסתו לבית הלבן יהיה העברת חבילת תמריצים חדשה, חקיקה שלא עברה לפני הבחירות.

החדשות הטובות אתמול על התוצאות המו צלחות בניסוי לחיסון של חברת מודרנה הובילו לעליות בוול סטריט, ובוודאי הקלו על הנשיא הנבחר ביידן בהצגת חזות אופטימית על הכל כלה האמריקנית שסופגת בחודשים האחרונים מכה אחר מכה.

הנשיא הנבחר התייחס אתמול לתוצאות הניסוי ואמר כי זו "סיבה נוספת להרגיש מלאי תקווה". עם זאת הדגיש כי בלי תיאום לחילופי הממשל עוד אנשים ימותו מנגיף הקורונה. כמו כן ציין כי הפצת החיסון תארך חודשים, ודחק באמריקנים להמשיך לנהוג לפי כללי הזהירות. "מה שהיה נכון עם החיסון הראשון נכון גם עם השני", צייץ ביידן בטוויטר. "אנחנו עדיין רחוקים ממנו חוד שים. עד אז, האמריקנים צריכים להמשיך למלא אחר כללי הריחוק החברתי ולחבוש מסיכות כדי להשתלט על הנגיף".

ובזמן שביידן מנסה להציג חזית ממלכתית, , הנשיא היוצא טראמפ המשיך גם אתמול להתר כז בטענותיו על "גניבת הבחירות". "אני ניצחתי בבחירות", הכריז טראמפ על הבוקר בטוויטר. "הדמוקרטים של השמאל הרדיקלי, יחד עם שו תפיהם בתקשורת הפייק ניוז, מנסים לגנוב את הבחירות. לא נאפשר זאת!". טראמפ התייחס גם הוא לתוצאות הניסוי של מודרנה, והדגיש את הק רדיט שמגיע לו. "לאותם 'היסטוריוני­ם' נפלאים, בבקשה זכרו שהגילויים הנפלאים האלו, שישימו סוף לנגיף הסיני, כולם קרו תחת המשמרת שלי!", התגאה טראמפ.

בעוד הקרב המשפטי נמשך, היועץ לביטחון לאומי רוברט אובריאן אמר אמש כי הוא צופה העברת שלטון מסודרת, בוודאי מנקודת המבט של המועצה לביטחון לאומי. "אם יהיה ממשל חדש, מגיע להם הזמן להיכנס וליישם את המדיניות שלהם", אמר. "אם ביידן והאריס יהיו המנצחים תהיה לנו חפיפה מאוד מקצועית במועצה".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? טראמפ
צילום: אי.אף.פי טראמפ
 ?? צילום: צילום: אי.אף.פי ?? ביידן
צילום: צילום: אי.אף.פי ביידן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel