Israel Hayom

תתקדמו: הדור החמישי בישראל

חיכיתם להשקת הרשת החדשה? כנראה תצטרכו לחכות עוד קצת, גם אם כבר יש לכם מכשיר תומך ● כמה זה יעלה לכם ובאילו רשתות סלולר תוכלו לרכוש חבילה מעכשיו? ● כל הפרטים

- ינון בן שושן

ישראל יישרה לאחרונה קו עם מדינות המערב כאשר טכנולו גיית הדור החמישי (5G) הושקה באופן רשמי, ומציעה מהירות גלישה באינטרנט שלא הכרנו. תחילה, הרשת פועלת בארבע חברות התקשורת הג דולות בכ 500 אזורים שונים ברחבי הארץ. אז איך תוכלו לגלוש ומה זה בעצם אומר? עשינו לכם סדר.

דור 5 או 5G - הוא הדור הבא של תקנים לתקשורת סלולרית, אשר מר חיב את יכולות הדור הקודם, דור 4 .(LTE) התקן החדש מספק קצב העברת נתונים גבוה, שיכול להגיע למהירות הורדה של 2 ג'יגה בייט לשנייה, בה שוואה לדור הרביעי שמספק 200 מגה בייט לשנייה.

הרשת החדשה תאפשר חיבור אינ טרנט יציב יותר, לצד חבילות גלישה גדולות במיוחד. זה אומר שהטכנולוגי­ה החדשה מאפשרת להעביר את אותה כמות מידע במהירות גבוהה הרבה יותר - כמו בסיב אופטי, ואפילו תאפשר לנו לעבור לאינטרנט ביתי על בסיס תשתית סלולרית בלבד, מה שאומר שכבר לא יהיו לכם ניתוקים בגלל שהרוח הפילה ענף על הכבל בחורף, ותוכלו לצפות בתוכני 4K ו 8K ללא בעיה. נוסף על כך, הטכנולוגיה תביא לקפיצת מדרגה טכנולוגית משמעו תית ולמהפכה שתשפיע על כל תחו מי חיינו - כמו בתים חכמים, ערים חכמות, רפואה חכמה - הדורשת זמן השהיה נמוך מאוד בזמן אמת, או רכ בים אוטונומיים - למשל עבור שתי מכוניות שנוסעות זו לקראת זו.

"ההבדלים העיקריים בין 5G ל 4G ממוקדים בשלושה רבדים. הראשון הוא הגדלת רוחב הפס לעד פי 13 מרוחב הפס של טלפון דור .4 זה יאפשר שי מוש באפליקציות חדשות, כמו מציאות מדומה או רבודה, ושידור וקבלת וידאו ברזולוציות גבוהות", אומר יניב קופ למן, סמנכ"ל טכנולוגיות של קבו צת הנתבים בחברת מארוול, העוסקת בתעשיית השבבים בתחומי תקשורת, אחסון ומחשוב.

"השני הוא האפשרות לתקשו רת של M2M )מכונה למכונה( דרך הרשת האלחוטית. מצב כזה יזין את המהפכה של IOT )אינטרט של דב רים( שבה המכשירים מחליפים ביניהם מידע ומקבלים החלטות אוטונומיות ודינמיות", מוסיף קופלמן. "והרובד השלישי הוא הורדה משמעותית של זמן השהיה (Latency) מקצה לקצה עד פי שמונה יותר מהר מ ,4G שתאפשר להעניק שירותים המצריכים זמן תגובה מהיר כמו תקשורת בין רכבים ופתרו נות רפואיים מרחוק".

פריסה מצומצמת

רגע לפני שפותחים את השמפניות, נדגיש: יש עוד דרך ארוכה עד שנוכל לגלוש ברשת ה 5G בכל רחבי הארץ, שכן המהלך הזה גם דורש הקמה של אנטנות חדשות במרכזי הערים, ויש עוד עבודה רבה שתימשך לאורך שנים. בשלב זה, ארבע רשתות הסלולר - פלא

פון, פרטנר, ‪HOT mobile‬ וסלקום, הפ עילו את הרשת בכ 500 אתרים שונים ברחבי הארץ בסך הכל.

חברת פרטנר ערכה לפני כשלושה חודשים ניסוי מעבדה, והצליחה להגיע למהירות של 1 ג'יגה בייט 1,000) מגה בייט(, אותה מהירות שמספקת תשתית הסיבים האופטיים של החברה - ודור שת חיבור פיזי ומכשור מתקדם. לתו צאה דומה הגיעו גם החברות פלאפון ו ‪.HOT mobile‬

מנגד, בבדיקה שעשינו במרכז פתח תקווה, הגענו ברשת של פרטנר לכ 300 מגה בייט לשנייה, במרכז תל אביב הג ענו לכ 800 מגה בייט, בעוד בירושלים לא הצלחנו בכלל לאתר את הרשת.

את בדיקת המהירות תוכלו לראות בסרטון - סרקו את הברקוד.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel