Israel Hayom

"כולם במחסום יצירה"

מירי מסיקה מבצעת שיר חדש שכתב אליה רוסיליו )"שני משוגעים"( על סיפור חייו סוחט הדמעות, מנסה לבצע אותו בצניעות יתרה ולא יודעת כמה אפשר להמשיך ככה בלי להופיע

- מאיה כהן

השם אליה רוסיליו אולי לא אומר לכם הרבה, אבל הוא כתב שירים רבים שאתם מכירים, לאמנים כמו עומר אדם, ליאור נרקיס, שירי מימון, הראל סקעת ועוד. בין היתר אחראי רוסיליו יחד עם סתיו בגר ללהיט "שני משוגעים" של עומר אדם.

לפני שנה החלר רוסיליו לעבוד על פרויקט בשם "המחברת של אליה", שב מסגרתו מבצעים אמנים שונים שירים שהוא כתב והלחין. עד כה יצאו שלושה סינגלים במסגרת הפרויקט בביצועים של רן דנקר, השחקנית חן אמסלם ועומר אדם. עכשיו יוצא שיר חדש מתוך הפרויקט בביצועה של מירי מסיקה. השיר "אמא", מספר את סיפור חייו של רוסיליו ,(27) שבגיל 5 נאלץ לעבור להתגורר בבית דודיו, שם גדל רחוק מאמו.

"בדרך כלל אני לא כותב על דב רים אישיים שלי, אבל השיר הזה הגיע פתאום", הוא מספר. "בשנה האחרונה אמא שלי ואני חידשנו קשר אחרי 20 שנה של ניתוק. השיר הזה הוא בעצם מונולוג של ילד שדיבר פעם אל אמא שלו. כשהשמע תי את השיר למירי מסיקה, היא התחברה אליו מהשנייה הראשונה".

מסיקה מעידה על רוסיליו כי הוא "כותב המון שירים. כל היום הוא יושב וכותב, וכל שיר שלו יותר גדול מהשני. אנחנו מכירים שלוש שנים, ומה שהוא עשה בזמן הזה - אנשים לא עושים בכל החיים. יום אחד סיפרתי לו על הק שיים שיש לי עם הבנות, כאמא, דברים טריוויאליי­ם שאני חווה. ופתאום היה איזה רגע שבו נהיינו חברים, הוא התחיל לב כות וסיפר לי על אמא שלו ועל החיים שלו, וכמה מגוחכת הרגשתי עם ההתח בטויות שלי. אמא שלו היתה בבית חולים במצב קשה, והיא רצתה לראות אותו. הוא אזר אומץ רב והלך לפגוש אותה. מאז היא הבריאה, זה היה ממש נס.

"היה לי ברור שאני אשיר את השיר בלשון זכר, כי זה כאילו אליה כתב מכתב ושלח אותי לשיר אותו. שירים כאלה גור מים לי לבוא בצניעות גדולה, כי התפקיד שלי זה לספר סיפור באופן נקי וטהור. זה שיר שיש בו המון כעס אבל הוא מפויס".

מה קורה איתך בימים אלה? איך את עוברת את תקופת הקורונה?

"כל מי שאני מדברת איתו במחסום יצירה. יושבים ויוצרים באולפן, כי כבי כול יש יותר זמן, אבל אין את השטח. בשבילי אלבום הוא דרך לעלות על הבמה. הזמן באולפן נועד שיהיו לי שירים כדי שאוכל להופיע. כשאין אפשרות להופיע זה כמו היריון בלי לידה, כמה אפשר להיות בהיריון?

"קראתי עכשיו על שבדיה, איך התמו דדו שם עם הקורונה. לא סגרו, אנשים לא נכנסו לדיכאון, ומספר החולים והנדבקים שם זהה למדינות אחרות. יש מחקר שהוכיח שבחתונות ובאירועים נדבקים בגלל שמ תערבבים, אבל באולמות תיאטרון ובמופ עי מוזיקה לא היו הידבקויות. מה שקורה זו פוליטיקה מכוערת וקטנונית. אנשים מתאבדים ומאבדים את החיים שלהם, והנ זק גדול יותר מכל קורונה". פתחת הדסטארט לטובת הנגנים שלך. "ההדסטרט הסתיים נורא מהר. אנשים קנו כרטיסים לדברים עתידיים - ואז שוב היה סגר. נשאר לי עוד לחתן זוג. אף פעם לא חיתנתי וזה מרגש. ונשארו לי שתי הופעות שנמכרו בהדסטארט. עשיתי שי עורי פיתוח קול, מישהו קנה הופעה ותרם אותה לחיילים בודדים".

 ?? צילום: יח"צ ?? "אני מספרת את הסיפור שלו". מסיקה ורוסיליו
צילום: יח"צ "אני מספרת את הסיפור שלו". מסיקה ורוסיליו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel