Israel Hayom

לא לשחרר את וילי

שחקני הנבחרת לא מסתירים את רצונם לראות את וילי רוטנשטיינר ממשיך בתפקידהמאמ­ן בכירבהתאחד­ותלפני ההכרעה: "הבעיה כרגע היא התוצאות"

- ליאב נחמני

אלא שמשרד הבריאות, ובייחוד המ שנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו, לא תמכו באותן בדיקות והרעיון ירד מהפרק. "אם משרד הבריאות יחייב אותנו בבדיקות קורונה, אז נבצע, אבל עד עכשיו הוא לא רצה שנעשה", אומרים במינהלת הליגות.

גורם בכיר באחת הקבוצות טוען כי למינהלת נוח להטיל את האח ריות רק על משרד הבריאות. "לא לבצע בדיקות זו אסטרטגיה משע שעת. יש קבוצות שבכלל לא נבדקו עד עכשיו וזה פשוט הזוי. להגיד שלא תהיה ליגה משום שיהיו בדי קות זאת בדיחה, הרי אופ"א עושה המון בדיקות ויש נדבקים ועדיין משחקים את כל המשחקים. בריאות השחקנים לא חשובה?".

ואכן, יש שלוש קבוצות בליגת העל שלא נבדקו כלל - הפועל ת"א, הפועל כפ"ס ובני יהודה. אצל הירו קים והכתומים לא היה אף מקרה של קורונה, וייתכן שהסיבה לכך היא באמת העובדה שהקבוצה לא ביצעה בדיקות, אבל לבעלים של כפ"ס, יצחק שום, יש דווקא הסבר אחר: "השחקנים כל יום בודקים חום ועושים את כל מה שצריך. הסברנו להם שרק הם אחראים למצב. כנראה הם ממושמעים. אין לנו הרבה אנשי צוות וחברי הנהלה שבאים במגע עם השחקנים, וזה בטח משפיע".

האם לאור הדיבורים על גל שלישי יידרשו הקבוצות לבצע בדיקות? האם המינהלת תשנה את המדיניות שלה? כנראה לא. חוגג טען לא מזמן כי "אם יהיה אצל נו בקבוצה גל הדבקות - נתייחס לזה כמו שאנחנו נערכים לפציעות במהלך העונה". יש גורמים בקבו צות אחרות שחושבים בדיוק כמוהו.

במינהלת לא חוששים יותר מדי לבריאות השחקנים, משום שכ מעט בכל המקרים בעולם, וגם כאן אצלנו, הוכח שהקורונה לא פוגעת יתר על המידה בספור טאים שנמצאים בקו הבריאות, כך שגם אם יהיו מקרי הדבקה המוניים, כמו אלה שהיו במכ בי ת"א, בהפועל ב"ש, בהפועל חדרה ובבני סכנין, במקרה הכי גרוע אותן קבוצות יעצרו פעי לות לכמה ימים והליגה תימ שך כרגיל. אבל גם במינהלת לא יודעים כיצד עונת החורף והשפעת ישפיעו על התח לואה, והם בטח מקווים, כמו כל אחד במדינה, שלא נת בשר בקרוב על גל שלישי של הנגיף הארור. כחודש לפני ההכרעה בנוגע לזהות המאמן הבא של נב חרת ישראל, השחקנים מעבירים מסרים לראשי ההתאחדות ואומ רים בשיחות פנימיות: "שינוי בע מדת המאמן לא טוב לנבחרת. אם ייתנו לפוליטיקה לקבוע - כל הכ דורגל הישראלי ייפגע".

בהתאחדות מודעים להלך הרו חות בחדר ההלבשה של הנבחרת, אך לא ממש מתרגשים. למעשה, המהלך הקל ביותר מבחינתו של היו"ר אורן חסון הוא השארתו של וילי רוטנשטיינר, שמחזיק בחוזה לשנתיים נוספות. השארת המצב הנוכחי, משמע שאין צורך בכינוס ועדת האיתור והכנסת אינטרסים חיצוניים או כאלה שיש בתוך הנה לת ההתאחדות לכדורגל.

כפי שפרסמנו כאן אתמול, פי טורים של האוסטרי יעלו להתאח דות הישראלית בתשלום של שבע משכורות, שעלותן נאמדת ביותר מחצי מיליון שקלים. "הבעיה העי קרית היא התוצאות כרגע", אמר אתמול בכיר בהתאחדות, "לאף אחד אין בעיה אישית עם וילי, אנ חנו גם יודעים שהשחקנים אוהבים אותו. מדובר באיש מקצוע טוב, אבל בסוף בכדורגל מבחן התוצאה הוא זה שקובע. לא עלינו ליורו, סקוטלנד כן".

על התוצאות בליגת האומות אמר אותו בכיר: "הנבחרת משחקת כדו רגל טוב יותר, יש בסיס טוב, אבל מה זה משנה אם בסוף מפסידים?"

בתוך כך, הנבחרת תארח מחר את סקוטלנד למשחק שינעל את ליגת האומות. ניצחון ישאיר את ישראל בדרג ב', מטרה שאותה רו טנשטיינר הציב בפני השחקנים. עם זאת, הפסד של ישראל יחד עם ני צחון סלובקי על צ'כיה יורידו את ישראל בחזרה לדרג ג' ויביאו להג רלה נוחה יותר בליגת האומות לא ליפות אירופה הבאה.

רוטנשטיינר עשוי לבצע מחר שניים או שלושה שינויים בהרכב. המגן השמאלי סאן מנחם עשוי לה חליף את חברו ממכבי חיפה טאלב טוואטחה. בקישור צפוי נטע לביא לקבל מקום ב ,11 זאת לאור יכו לתו הטובה במחצית השנייה מול צ'כיה. ההתלבטות של רוטנשטיינר היא את מי להוריד לספסל - בי ברס נאתכו או אייל גולסה. בחלק הקדמי עשוי המאמן האוסטרי לה משיך עם ערן זהבי כחלוץ בודד, אך החלטה סופית בנושא תתקבל לאחר האימון המסכם.

חטאב חתם בחדרה

עוביידה חטאב (28) חתם בהפועל חדרה עד תום העונה. בחודש מאי סיים הבלם לרצות 11 חודשי מאסר ויחזור לשחק לראשונה זה שנה וחצי.

בתוך כך, המועדון הודיע הבלם טל כחילה סובל מקרע בשריר האר בע ראשי. כמו כן, הבלם ויסאם רבאח עבר ניתוח לשחזור הרצועה הצולבת.

לאומית. מחזור :9 כפר שלם - הפועל עכו ;1:0 הפועל פ"ת - כפר קאסם ;0:0 נוף הגליל - איכסל ;0:0 רעננה - נס ציונה ;0:0 א.א פחם - הפועל ר"ג ;2:2 ראשל"צ - רמה"ש ;0:0 בית"ר ת"א/בת ים - אחי נצרת ;1:1 עפולה - הפועל ירושלים .2:0

 ??  ??
 ?? צילום: אלן שיבר ?? גוטליב. הפועל ת"א לא דיווחה שנדבק
צילום: אלן שיבר גוטליב. הפועל ת"א לא דיווחה שנדבק
 ?? צילום: מאור אלקסלסי ?? וילי רוטנשטיינר
צילום: מאור אלקסלסי וילי רוטנשטיינר
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel